Mercedes C 180 7G-Tronic, czyli prestiż, jakość i styl
2014-11-14 10:38
Przeczytaj także: Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
Technologia
Jak już wspomniałem, pod maską testowanego egzemplarza pracuje podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra. Generuje ona 156 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na tylną za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Siła napędowa nie jest zatem porażająca, ale taki zestaw wystarczy, by sprawnie przyspieszać. C 180 osiąga pierwszą setkę w 8,7 sekundy i rozpędza się do 221 km/h. Warto od razu zaznaczyć, że niemiecki sedan waży 1470 kg, co sprawia, że na te rezultaty patrzymy jeszcze przychylniej. Co ciekawe, niezła dynamika idzie w parze z niewielkim zużyciem paliwa. Średnie spalanie z całego testu (przeprowadzanego w warunkach mieszanych) wyniosło 6,8 litra. To więcej o 1,2 litra niż podają oficjalne dane techniczne, ale i tak powodów do narzekań mieć z pewnością nie można.
fot. mat. prasowe
Mercedes C 180 7G-Tronic - panel multimediów
Trzeba przyzwyczaić się do panelu multimediów. Jest to jednak niewielka cena za tak efektowny styl i wysoką jakość.
Wrażenia z jazdy
Mimo przyzwoitych osiągów, prezentowana klasa C nie zachęca do dynamicznej jazdy. Nie jest to również auto, którym chętnie „spalimy gumę” i wjedziemy „bokiem” w zakręt. Służy do czegoś zupełnie innego, ale tego tłumaczyć nie trzeba. Za jego kierownicą kilometry są po prostu połykane i nie ma przed niczym obaw. To jeden z tych samochodów, który budzi duże zaufanie. Do jego charakteru idealnie pasuje wspomniana wyżej skrzynia preferująca spokojną podróż. Jeśli jednak ktoś będzie musiał skorzystać z możliwości auta, to nie będzie z tym problemu. Odpowiednią konfigurację ułatwi system Agility Select (część pakietu AMG), który za pośrednictwem przełącznika na tunelu środkowym pozwoli na wybranie adekwatnego do stylu jazdy trybu.
fot. mat. prasowe
Mercedes C 180 7G-Tronic - przód
Mimo przyzwoitych osiągów, prezentowana klasa C nie zachęca do dynamicznej jazdy.
Komfort nie jest może tak genialny jak w klasie S (pakiet AMG obejmuje również usztywnione zawieszenie), ale nie ma mowy o bezwiednym przypominaniu sobie o ostatnim posiłku. Poza tym podwozie pracuje bardzo cicho, co oczywiście nie powinno nikogo dziwić. Zresztą, podobnie jak to, że silnik wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Podczas postoju jest praktycznie niesłyszalny i jedynie „wyprowadzony z równowagi” potrafi poinformować o swoim istnieniu.
Okiem przedsiębiorcy
Mercedesy tanie nigdy nie były i pewnie nie będą. Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z podstawową wersją silnikową, dlatego kwota nie powinna wywołać zawrotów głowy. Ceny C 180 rozpoczynają się od 126 300 zł i jest to całkiem rozsądna oferta. Egzemplarz testowy wyposażony w szereg dodatków kosztuje natomiast około 200 tysięcy złotych. Tę kwotę da się oczywiście obniżyć – wystarczy zachować wstrzemięźliwość w wybieraniu opcji…
fot. mat. prasowe
Mercedes C 180 7G-Tronic - tył
Najnowsze wcielenie klasy C cieszy się sporym zainteresowaniem.
Wysokie ceny Mercedesów sprawiają, że klienci są zainteresowani różnymi wariantami finansowania. Wśród nich jest oczywiście kredyt w walutach PLN lub EUR – od 12 do 72 miesięcy, przy czym raty dostosowywane są indywidualnie. Warto zaznaczyć, że istnieje możliwość utworzenia raty balonowej spłacanej pod koniec okresu kredytowego. Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano leasing od 24 do 60 miesięcy. Pozostałe warunki zależne są od możliwości i potrzeb klienta, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach sprzedaży.
Podsumowanie
Mercedes klasy C to dopracowane auto stworzone dla osób stawiających na prestiż, jakość i styl. W prezentowanej wersji jest również rozsądnie wycenione i oszczędne. Czy warto przemyśleć jego zakup? Bez najmniejszych wątpliwości twierdzę, że tak.
![Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Mercedes-Benz/Mercedes-Benz-Citan-111-CDi-Mixto-nie-jest-nudny-158259-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)