Nowe Audi A6 wjechało do salonów
2014-11-10 12:42
Audi A6 - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Nowe silniki, niewielkie, ale widoczne zmiany w stylistyce nadwozia, nowy system komunikowania się z autem. Nowe Audi A6 wjechało właśnie do salonów.
Przeczytaj także: Odświeżone Audi A7
Audi w przypadku liftingu kolejnych modeli, stawia zasadniczo na technologię. Nie inaczej stało się z A6. Z zewnątrz zmieniły się tylko detale. Grill zwany dla niepoznaki singelframe został spłaszczony i rozciągnięty, co podkreśliło sportowo-biznesowe konotacje auta. Przestylizowane zderzaki dodały autu 18 mm długości. Nowe są też końcówki wydechów (w „konwencjonalnym” prostokątne, a w Allroad okrągłe), listwy progowe oraz reflektory. W opcji są natomiast dostępne światła w technologii LED lub tzw. „martixy”.Największe zmiany czekają pod maską. Teraz oferta obejmuje trzy silniki TFSI o mocach od 190 do 333 KM i pięć jednostek TDI (od 150 do 326 KM). Najwydajniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne noszą teraz określenie „ultra“. Jednostka 1.8 TFSI ultra, w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, według danych katalogowych spala 5,7 litra benzyny na 100 km, a 2.0 TDI ultra o mocy 150 KM, osiąga średnie zużycie na poziomie 4,2 litra oleju napędowego na 100 km.
fot. mat. prasowe
Audi A6 - widok z tyłu i boku
Motor 3.0 TDI współpracuje z ośmiostopniową przekładnią Tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z nowo zaprojektowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub wspomnianym wyżej siedmiostopniowym automatem S tronic. Wersje o mocach powyżej 272 KM i napędzie quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy.
fot. mat. prasowe
Audi A6 - silnik
W nowym Audi A6 Allroad quattro, bazującym na A6 Avant, karoseria zawieszona jest wyżej, a stalowe osłony chronią podwozie pojazdu.. Samochód napędzać może jeden z silników V6 o pojemności trzech litrów – 3.0 TFSI lub 3.0 TDI w trzech wariantach mocy. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension to element wyposażenia seryjnego tej wersji.
Z kolei nowe S6 Avant napędza zmodernizowana jednostka V8 4.0 TFSI biturbo. Rozpędza auto w 4,6 sekundy i spala średnio 9,4 litra na 100 km. W aucie zastosowano systemem zarządzania cylindrami - cylinder on demand (COD), który przy częściowym obciążeniu silnika odłącza chwilowo cztery z ośmiu cylindrów. W skład wyposażenia seryjnego nowych Audi S6 Avant wchodzą m.in. stały napęd na cztery koła quattro i zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport, sprawiające, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej. Polakierowane na czarno szczęki obejmują matowe, przednie tarcze hamulcowe.
fot. mat. prasowe
Audi A6 - wnętrze
Najbardziej dynamicznym modelem nowej rodziny prezentowanego modelu jest Audi RS 6 Avant, które pozwala na przyspieszenie od 0 do 100km/h w 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna może na życzenie klienta wynieść 305 km/h. Jednostka napędowa 4.0 TFSI ma moc 560 KM a zużywa średnio, według danych fabrycznych, tylko 9,6 litra benzyny na 100 km.
fot. mat. prasowe
Audi A6 - tył
Przeczytaj także:
Audi A8 jeszcze bardziej komfortowe
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)