Lancia Ypsilon S 1.2 Momodesign zniknie z salonów?
2014-11-04 16:43
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Pod maską testowego auta pracowała 1,2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 69 KM (przy 5500 rpm). Silnik, który maksymalne 102 Nm. generuje od 3000 obrotów królem dynamiki nie jest. Na sprint od 0-100 km/h potrzebuje około 14,4 sekundy. W sumie, auto daje się rozpędzić do około 160 km/h. Jak na segment B wystarczy, ale jak na Lancię, chyba trochę wolno…
Wrażenia z jazdy
Najczęstszą przypadłością aut segmentu B jest kiepskie wygłuszenie. I tu Lancia odbiega od konkurencji. Auto staje się głośne dopiero przy prędkościach (ach, ten brak szóstki) zbliżonych do autostradowych. Jadąc z prędkością, nazwijmy ją rozsądną, nie irytują ani odgłosy pracy jednostki napędowej, ani zawieszenia.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon S 1.2 Momodesign - widok z boku
Mierzy 3841 mm długości, 1675 mm szerokości i 1666 mm wysokości.
Auto doskonale radzi sobie z miejskim sprintem od świateł do świateł. Nieco gorzej jest na trasie. Tu zasada jest jedna: im dłuższa prosta, tym łatwiej wyprzedzić. Ale, wbrew pozorom, nie odbija się to jakoś specjalnie na spalaniu. Katalogowo, auto powinno palić 4,1 litra etyliny w trasie, 6,5 litra w mieście i 4,9 litra średnio. Według naszej oceny, Lancia Ypsilon konsumuje około 7 litrów w mieście. 4,7 w trasie, a średnio w całym teście – 5,4 litra. I to są naprawdę dobre wyniki dla nietuzinkowego z racji wyglądu i wyposażenia auta.
Okiem przedsiębiorcy
Auto, o czym wyżej, jest nowoczesne i naszpikowane elektroniką. W małej Lancii jest wszystko, co do niedawna zarezerwowane było tylko do aut klasy premium. Zresztą, Ypsilon to właśnie maluch premium. Dlatego trudno się dziwić, że cały ten design i technika sporo kosztuje. A sporo to znaczy… sporo! Podstawowa wersja Ypsilona to wydatek około 44 tysięcy złotych. Taka „wypasiona”, w wersji Platinum… 66 tysięcy! Już choćby z racji ceny, mała Lancia rynku flotowego nie podbije. Może być jednak wizytówką firmy.
fot. mat. prasowe
Lancia Ypsilon S 1.2 Momodesign - tył auta
Auto ma zgrabny tył.
Zakup Lancii, poza gotówką, najlepiej sfinansować za pomocą Fiat Bank Polska już w salonie sprzedaży. W przypadku kredytu obecnie obowiązują tzw. uproszczone procedury. Zakupu można dokonać bez wkładu własnego, a okres kredytowania trwa od 6 do 96 miesięcy. Leasing także zrealizujemy poprzez Fiat Bank Polska. W zależności od sytuacji ekonomicznej firmy, pierwsza wpłata może wynieść do 20%, a kwota leasingu równać się 102,99% wartości. Okres leasingu może natomiast trwać od 23 do 59 miesięcy.
Podsumowanie
Cena Lancii Ypsilon decyduje, że kupujemy ją bardziej sercem i emocjami niż zdrowym rozsądkiem. Jest na rynku sporo aut, które lepiej sprawdziłyby się w codziennej walce z korkami, krawężnikami i torowiskami tramwajowymi. Ale Lancia jest tylko jedna. Jeszcze jest…
Przeczytaj także:
Lancia Voyager 3.6 AT Platinum dla dużej i zamożnej rodziny

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Lancia Ypsilon, Ypsilon, Lancia Ypsilon S 1.2 Momodesign, Lancia, testy samochodów, samochody, auta
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)