BMW X4 xDrive30d skazany na sukces?
2014-11-03 15:15
Przeczytaj także: Perfekcyjne BMW 750d xDrive
Wrażenia z jazdy
To zaskakujące, że inżynierom BMW udało się stworzyć tak wydajne zawieszenie (zarówno z tyłu jak i z przodu znajduje się układ wielowahaczowy). Mimo sporego prześwitu i wysokiej sylwetki, karoseria nie przechyla się przesadnie na boki. Auto zachowuje się stabilnie i przewidywalnie nawet podczas gwałtownej zmiany toru jazdy, co bez wątpienia jest również zasługą wspomnianego wyżej napędu xDrive. Wisienką na torcie jest, jak w każdym BMW, układ kierowniczy – pracujący z lekkim oporem, bardzo precyzyjny.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - skrzynia biegów/panel sterowania
X4 ma jednak wiele twarzy, które ujawnia przełącznik znajdujący się na konsoli środkowej. Za jego pośrednictwem możemy wybrać jeden czterech trybów jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+. I nie jest to chwyt marketingowy, tylko rzeczywista możliwość zmiany charakterystyki podzespołów samochodu. Przykładowo, w pierwszym trybie reakcja na gaz jest nieco uśpiona, ale dzięki temu możemy powalczyć o rekordowo niskie zużycie paliwa. Z kolei w ostatni pozwala na lekkie zarzucanie „tyłem” i wykorzystanie każdego z 258 koni, co idzie w parze z ostrzej pracującymi układem kierowniczym i skrzynią biegów. Dla każdego coś miłego.
Bawarska nowość to również bardzo wygodny samochód. Tak po prostu. Kabina jest świetnie wyciszona, sprzęt grający ma wyjątkowe brzmienie, a zawieszenie efektywnie tłumi nierówności. Dzięki tym wszystkim cechom, mamy do czynienia z autem kompletnym pod względem technologicznym.
Okiem przedsiębiorcy
BMW X4 to samochód, który ma reprezentować swojego właściciela. A to oznacza, że tani nie jest. Podstawowa wersja (xDrive20d) została wyceniona na 187 700 zł. Egzemplarz testowy z 3-litrowym turbodieslem, pakietem M i wieloma opcjami kosztuje natomiast 347 228 zł. To oczywiście bardzo dużo, ale X6 udowodniło, że wielu Polaków po prostu na to stać.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - widok z boku
I właśnie dla nich stworzono spory wachlarz finansowy. Oferta BMW obejmuje oczywiście kredyt, który może trwać nawet do 120 miesięcy. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing od 6 do 60 miesięcy. Zarówno w przypadku kredytu jak i leasingu istnieją duże możliwości indywidualizacji, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie.
Podsumowanie
Sukces X6 sprawia, że jestem spokojny o przyszłość X4. Nowe BMW wygląda bardzo dobrze i tak też jeździ. W wersji xDrive30d potrafi zaskoczyć wielu fanów szybkiej jazdy, ale też pozwala na zaoszczędzenie „paru gorszy” przy dystrybutorze paliwa. Fajne, kompletne auto.
Przeczytaj także:
BMW E34 518 Touring ma sporo asów w rękawie
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)