BMW X4 xDrive30d skazany na sukces?
2014-11-03 15:15
BMW X4 xDrive30d - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 2 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Perfekcyjne BMW 750d xDrive
Karoseria
Na pierwszy rzut oka X4 wygląda jak pomniejszone X6. I rzeczywiście, wyraźnie opadająca linia dachu, potężne nadkola i wysoko umieszczona klapa bagażnika to ukłon w stronę większej „Bawarki”. Moim zdaniem, nowy model prezentuje się jednak nieco zgrabniej ze względu na skromniejsze gabaryty (4671 mm długości, 1881 mm szerokości i 1624 mm wysokości). Egzemplarz testowy został wyposażony w pakiet sportowy M, w którego skład wchodzą przeprojektowane zderzaki, nakładki na progi, dyfuzor, chromowana końcówka wydechu i 18-calowe felgi aluminiowe. Dzięki niemu X4 zwraca na siebie uwagę jeszcze skuteczniej.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - widok z przodu i boku
Wnętrze
Kokpit to oczywiście bawarska klasyka. Spokojna faktura, świetne materiały i bardzo dobra ergonomia. Prawdziwą nostalgię wprowadzają wyjątkowo proste, ale jakże czytelne i piękne zegary. Na pochwałę zasługuje także odpowiedniej wielkości kierownica z grubym wieńcem. Coś jeszcze? Oczywiście iDrive, czyli aktualnie najlepiej uporządkowany system sterowania – nie tylko w swojej klasie.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - widok z tyłu i boku
Fotele to również jeden z wyróżników pakietu M. Wzorowo podtrzymują ciało podczas dynamicznej jazdy, ale także pozwalają na komfortową, wielogodzinną podróż. Nic dodać, nic ująć. Na tylnej kanapie będzie najwygodniej dwóm osobom „średnich rozmiarów”. O ile miejsca na nogi jest stosunkowo dużo, o tyle nad głowami może go brakować. Jeśli jednak wzrost pasażerów nie przekracza 180 cm, to nie ma powodów do obaw. Przydałyby się jedynie nieco wygodniejsze zagłówki.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - przednie i tylne fotele
Wbrew pozorom, bagażnik to również mocny punkt X4. Charakteryzuje się wyjątkowo szerokim otworem załadunku i regularnymi kształtami. W standardowej konfiguracji oddaje do dyspozycji podróżnych 500 litrów wolnej przestrzeni. Po złożeniu tylnej kanapy (40/20/40) jego pojemność wzrasta do 1400 litrów. Warto też zwrócić uwagę na wykończenie – jest naprawdę bezbłędne.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - wnętrze
Technologia
Najważniejsze mieszka oczywiście pod maską. To 3-litrowa, 24-zaworowa jednostka wysokoprężna generująca 258 KM (przy 4000 rpm) i 560 Nm (w przedziale 1500-3000 rpm). Jej moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła (znany i lubiany xDrive) za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Mimo sporej masy (1895 kg), auto ma wręcz genialne osiągi. Kierowca może zobaczyć pierwszą setkę już po 5,8 sekundy i rozpędzić się do 238 km/h. Co więcej, nie ucierpi na tym jego portfel. Przynajmniej nie na stacji benzynowej… Średnie spalanie z całego testu (warunki mieszane) wyniosło bowiem 7,2 litra, czyli naprawdę niewiele biorąc pod uwagę możliwości i wagę prezentowanej wersji.
fot. mat. prasowe
BMW X4 xDrive30d - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)