Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose wiele potrafi
2014-10-29 15:10
Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Renault Megane III przykuwa uwagę
Karoseria
Kuracja odmładzająca wpłynęła przede wszystkim na pas przedni. Przyjemniej spoglądające reflektory, nowy grill i przeprojektowany zderzak sprawiają, że Megane dalej wygląda świeżo i nowocześnie. Prezentowany egzemplarz jest żywym dowodem na to, jak wiele mogą dać felgi i kolor. Niebieski lakier Majorelle kontrastujący z czarno-srebrnymi obręczami to wyjątkowo atrakcyjne zestawienie, któremu nie brakuje ani elegancji, ani charakteru.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose - widok z tyłu i boku
Wnętrze
We wnętrzu panuje pozytywna atmosfera. Kokpit ma dość prostą, ale miłą dla oka fakturę. Materiały, z których został wykonany są bardzo dobre, ale ich spasowanie pozostawia trochę do życzenia. Na pochwałę zasługują wygodne w obsłudze panele klimatyzacji i radia. „Królewskie” miejsce zajmuje oczywiście ekran dotykowy o dobrej rozdzielczości. By skorzystać z „dotyku” trzeba jednak mocno się wychylić, co nie spodoba się drobnym osobom. Na szczęście pomiędzy fotelami znalazło się miejsce na zestaw przycisków (system R-Link) odpowiedzialny za multimedia – dzięki niemu korzystanie z każdej funkcji jest naprawdę proste. Warto zaznaczyć, że mamy do czynienia z wersją Bose, którą wyróżnia bardzo dobre nagłośnienie.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose - wnętrze
Wspomniane wyżej fotele stanowią dobry kompromis między sportem a komfortem. Dobrze podpierają ciało w zakrętach, ale też nie męczą podczas długiej jazdy. Zarówno zakres regulacji jak i długość siedzisk nie budzą zastrzeżeń. Na tylnej kanapie jest również wygodnie, aczkolwiek przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi. Duży plus za odpowiedni kąt pochylenia oparcia.
Megane nie jest mistrzem praktyczności, ale na bagażnik nie sposób narzekać – 372 litry standardowej pojemności, regularne kształty i szeroki otwór. Minus należy się jedynie za zbyt duży próg. Po złożeniu oparcia kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1162 litrów. Wyniki są więc całkiem przyzwoite.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose - przednie i tylne fotele
Technologia
Testowane Megane ma pod maską turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1,2 litra, która generuje 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem automatycznej skrzyni EDC (Efficient Dual Clutch). Jest to 6-biegowa konstrukcja wykorzystująca dwa sprzęgła. Pierwsze obsługuje przełożenia parzyste, drugie – nieparzyste. Wybór biegów odbywa się przy pomocy synchronizatorów, które są napędzane dzięki elektronicznym siłownikom. Efekt jest taki, że… to całkiem udany zestaw. Ważące 1285 kg auto osiąga pierwszą setkę w 9,7 sekundy i potrafi rozpędzić się do 200 km/h. Jest przy tym dość oszczędne. W teście na dystansie 800 km w warunkach mieszanych, średnie zużycie paliwa zatrzymało się na poziomie 7,2 litra.
fot. mat. prasowe
Renault Megane 1.2 TCe EDC Bose - bagażnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)