Nowy Jeep Renegade już w Polsce
2014-10-23 16:15
Jeep Renegade © fot. mat. prasowe
Nowy Jeep Renegade zadebiutuje na polskim rynku 27 października 2014 r., oferując klientom cztery różniące się wyposażeniem modele: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Samochód oferuje nowoczesne, zaawansowane rozwiązania technologiczne, liczne systemy bezpieczeństwa, a także automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym.
Przeczytaj także: Suzuki Vitara powraca w nowej odsłonie
Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza legendarną markę rodem z USA do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV"), a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata.Zaawansowany system napędu 4x4 posiada funkcję dezaktywacji napędu osi tylnej, który w miarę potrzeb niewyczuwalnie zmienia się z 4x2 na 4x4 i odwrotnie, ograniczając w ten sposób straty energii i zużycie paliwa. Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa zapewnia doskonale osiągi zarówno w warunkach na autostradzie, jak i off-roadu. Model Renagade oferuje bogatą gamę oszczędnych jednostek napędowych oraz dziewięć kombinacji łączenia silników ze skrzyniami biegów.
fot. mat. prasowe
Renegade Trailhawk
Nadwozie
Jeep Renegade wyróżnia się nową, zewnętrzną stylizacją, inspirowaną wartościami marki Jeep: wolnością i wielkią przygodą. Cechą charakterystyczną Renegade jest wyrazisty obrys bryły nadwozia podkreślony „agresywną" proporcją wielkości kół do całości. Z każdej strony dostrzec można specyficzne akcenty designu tradycyjnego dla marki Jeep w postaci okrągłych reflektorów, „autograficznej" siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy i trapezoidalnych nadkoli. Dwa systemy ruchomego dachu zapewniają pełną swobodę jazdy „otwartej na niebo": sterowane elektrycznie szklane okno dachowe lub panelowe MySky. To jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie „Small SUV", a obie części dachu są łatwe do zdejmowania i mieszczą się bez trudu w przedziale bagażowym.
Wnętrze
Wnętrze Renegade zaprojektowano w sposób nowoczesny i wyrafinowany, zgodnie z markowym DNA Jeepa. Na uwagę zasługuje staranność wykonania, trafność zestawów kolorystycznych, jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowane technologicznie wyposażenie w funkcjonalne i praktyczne schowki/skrytki na podręczne drobiazgi.
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade Trailhawk - wnętrze
Jednostki napędowe
Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy:
- 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem oszczędnościowym Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4x2.
- 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.
- 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2.
- 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4x4.
- 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładniąautomatyczną i napędem 4x4.
- 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2.
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade
Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa.
Jeep Renegade to pierwszy samochód w tej kategorii wyposażony w automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta zapewni m.in. doskonałe przyspieszenie, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżone zużycie paliwa. Do jej ważnych cech należy możliwość bieżącej zmiany mapy przełożeń oraz manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów AutoStick pod kątem oszczędności paliwa i lepszych osiągów.
Przeczytaj także:
Nowy Ford Edge
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)