Peugeot 208 1.2 ETG także dla osób niepełnosprawnych
2014-10-22 09:46
Przeczytaj także: Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure oszczędny i dynamiczny
Montaż urządzenia odbywa się praktycznie bez ingerencji w układ fabryczny - wiercenia otworów w karoserii, czy wycinania elementów deski rozdzielczej. Całość wygląda naprawdę estetycznie i jest koherentna z subtelnie eleganckim wnętrzem Peugeota 208.
Wrażenia z jazdy
Autem jeździ się w zasadzie tak, jak każdym Peugeotem 2008. Układ Weigel HB Classic działa naprawdę wzorowo. Owszem, ogranicza nieco ilość miejsca dla kierowcy, ale wbrew pozorom, nawet osoby pełnosprawne mogą podróżować autem bez problemów. I to jest chyba największy, po samej modyfikacji, „plus dodatni” tej odmiany modelu 208.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - bagażnik
Auto cechuje też spory bagażnik. 311 litrów do linii okien lub 811 po złożeniu tylnych foteli.
Także strona ekonomiczna bez zarzutu. W aucie zastosowano benzynowy motor o pojemności 1,2 litra generujący 82 KM (od 5750 rpm) i 118 Nm momentu obrotowego (od 2750 rpm). Dzięki tej jednostce i zautomatyzowanej skrzyni biegów zużycie paliwa w zasadzie nie rożni się od auta wyposażonego w skrzynię w pełni manualną. W mieście testowy 208 palił około 5 litrów, w trasie niewiele ponad 4, a w cyklu mieszanym, w całym teście średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 4,2 litra.
Okiem przedsiębiorcy
208 kosztuje od około 40 do ponad 70 tysięcy złotych za wersje topowe. Do tego trzeba doliczyć koszty dostosowania auta (5400 zł). Jak sfinansować zakup firmowego 208? Za pośrednictwem kredytu lub leasingu. Opcja pierwsza to kredyt 50/50, z wpłatą własną w wysokości 50% przy oprocentowaniu od 2,99% i okresie kredytowania od 12 do 84 miesięcy. Istnieje możliwość jednorazowej spłaty kwoty kredytu po roku, a także możliwość skorzystania z ubezpieczenia spłaty, ubezpieczenia straty finansowej bądź ochrony prawnej. Druga opcja kredytowania to tzw. Kredyt Komfort. W jego przypadku minimalna wpłata własna to 10%. Pozostałe warunki jak w kredycie 50/50. Inną formą jest wspomniany wyżej leasing, którego koszt całkowity to 105%. Okres umowy trwa natomiast od 24 do 60 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - widok z przodu i boku
Spokojne linie trzydrzwiowego „hatcha” wyostrza srebrna listwa biegnąca pod linią okien. Nadaje autu sportowego wyglądu, jak i również niedyskretnego uroku luksusu.
W ramach programu „Peugeot bez Barier” osoby niepełnosprawne lub ich opiekunowie mogą na preferencyjnych warunkach kupić samochód i zaadaptować go tak by pozostając w pełni funkcjonalny spełniał ich potrzeby. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPiNKa uczestnicy programu mogą otrzymać dodatkowe wsparcie finansowe na zakup i przystosowanie samochodu. Partnerem programu jest Fundacja Integracja, która od wielu lat działa na rzecz osób z niepełnosprawnością, poprawy jakości ich życia, wyrównywania szans oraz integracji społecznej.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - przednie fotele
Zamontowane w Peugeot 208 urządzenie Veigel HB Classic II typu gaz–hamulec jest uzupełnieniem zautomatyzowanej skrzyni biegów. Takie rozwiązanie pozwala osobom z dysfunkcją ruchową swobodnie prowadzić auto.
Podsumowanie
Peugeot bez Barier to polski pilotażowy program francuskiej firmy, który został zainicjowany w 2011 roku. Jego głównym celem jest społeczna integracja osób niepełnosprawnych w zakresie transportu i podróżowania. Zgodnie z hasłem przewodnim marki, Motion & Emotion, program między innymi ułatwia dostęp do nowoczesnych rozwiązań i wspiera mobilność osób niepełnosprawnych.
![Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Peugeot-208/Peugeot-208-GTi-to-hot-hatch-z-krwi-i-kosci-147358-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)