Peugeot 208 1.2 ETG także dla osób niepełnosprawnych
2014-10-22 09:46
Peugeot 208 1.2 ETG © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure oszczędny i dynamiczny
Z zewnątrz…
Z zewnątrz, auto to konwencjonalny, trzydrzwiowy Peugeot 208. Pojazd kontynuuje doskonałe tradycje modeli 205, 206 i 207. Ma ich wszystkie zalety, za to pozbył się wad. 208 jest z cała pewnością typowym hatchbackiem z ładnie wystylizowanym, dużym i wyrazistym grillem. Atrakcyjności, ale także drapieżności dodają Peugeotowi zachodzące daleko na błotniki przednie reflektory oraz srebrne wstawki wokół grilla i przy halogenach. Jeszcze lepiej jest z profilu. Spokojne linie trzydrzwiowego „hatcha” wyostrza srebrna listwa biegnąca pod linią okien. Nadaje autu sportowego wyglądu, jak i również niedyskretnego uroku luksusu. Z tyłu elementami definiującymi całość są lampy. Przy spokojnych, omalże konwencjonalnych wprost liniach nadwozia za słupkiem C, to one podkreślają usportowiony genotyp miejskiego Peugeota.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - przód
Auto, choć pozycjonowane w segmencie B, jest stosunkowo duże. Ma 3963 mm długości, 1739 mm szerokości, 1460 mm wysokości. Do tego, rozstaw osi wynoszący 2538 mm. Auto cechuje też spory bagażnik. 311 litrów do linii okien lub 811 po złożeniu tylnych foteli. W skrócie, w tych wymiarach zamyka się wygodne, pakowne, 5-osobowe auto z adaptacją dla osoby niepełnosprawnej ruchowo.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - tył
… i w środku
No właśnie, to, co w tym aucie najważniejsze, widać wewnątrz. A jest to prosta konstrukcja montowana przez dealera bez potrzeby jakiejkolwiek modyfikacji w układ napędowy, czy przeniesienia napędu. A właśnie, przeniesienie napędu. Auto oczywiście jest przednionapędowe i wyposażone w zautomatyzowaną skrzynie biegów ETG. W gruncie rzeczy, skrzynia jest manualna. Ale wygląda i działa jak automat. No, może poza jedną różnicą. Jest dość wolna. Jeżeli ktoś spodziewał się skrzyni dwusprzęgłowej, zawiedzie się.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - wnętrze
Powód zamontowania takiej a nie innej przekładni jest prosty – koszty. Auto ma służyć niepełnosprawnym, być tanie i bezawaryjne. Jej uzupełnieniem jest prosty w działaniu i bezawaryjny układ gaz-hamulec, o którym więcej poniżej. Innych modyfikacji w testowym aucie nie stosowano, co nie znaczy, że nie można. Możliwości konfiguracji jest wiele. Wszystko zależy od potrzeb i możliwości kierowcy.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 ETG - widok z boku
Technologia
Zamontowane w Peugeot 208 urządzenie Veigel HB Classic II typu gaz–hamulec jest uzupełnieniem zautomatyzowanej skrzyni biegów. Takie rozwiązanie pozwala osobom z dysfunkcją ruchową swobodnie prowadzić auto. Zarówno pedał hamulca zasadniczego jak i pedał gazu połączone są z dźwignią teleskopowymi popychaczami, które pozwalają na prowadzenie samochodu również osobie, która może posługiwać się pedałami gazu i hamulca.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)