eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG dla rodziny i biznesu

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG dla rodziny i biznesu

2014-10-09 13:19

Przeczytaj także: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline pomiędzy kombi i vanem


Technologia


Tym razem do testu otrzymaliśmy dwulitrowego, 150-konnego diesla. I z tym właśnie motorem auto, w naszej opinii, jest optymalnie skonfigurowane. Silnik osiąga pełną moc w od 3500 obrotów a maksymalne 320 Nm - od 1750 do 3500 obrotów. Pierwszą setkę auto osiąga po 9,2 sekundy (a więc nieco wolniej, niż TSI) i rozpędza się do 220 km/h. Apetyt na olej napędowy, albo może lepiej, jego brak, to kolejny atut Sportsvana z silnikiem TDI. W cyklu miejskim auto w trakcie testu spalało około 5,8 litra, na trasie niecałe 5 litrów, a w całym teście, osiągnęło średnią na poziomie 5 litrów.

W Polsce Sportsvan jest dostępny w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Producent dał też do wyboru jeden z pięciu zestawów multimedialnych z trzema wielkościami ekranów dotykowych (od 5 do 8 cali) z opcjonalnymi usługami Google Earth i Street View oraz hotspotem WLAN, niedostępny u konkurencji system Blind Spot Sensor ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego, Front Assist pomagający uniknąć kolizji w warunkach miejskich, inteligentny tempomat ACC dostosowujący prędkość do pojazdu poprzedzającego i adaptacyjne zawieszenie DCC.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG - bagażnik

Pojemny i foremny bagażnik mieści 500 litrów. Jeżeli to nie wystarczy, przesunięcie kanapy w przód powiększa go do 590 l.


Wrażenia z jazdy


Po pierwsze, silnik. Od zawsze jesteśmy fanami „klekotów”, dlatego, nikt i nic nie przekona nas do TSI. Owszem, jest fajny, ma wysoką kulturę pracy ale… i tak wolimy diesla. W naszej opinii właśnie 150-konne diesle CR to idealny wybór do Sportsvana. Zapewnia mu niezłą dynamikę i idealne dla auta do pracy i na rodzinne eskapady niskie koszty eksploatacji.

Auto jest wysokie. Pomimo gabarytów prowadzi się rewelacyjnie. Odpowiada za to system XDS+, który hamowaniem przednich i tylnych kół niweluje podsterowność. Dzięki niemu nawet szybkie łuki prezentowany Volkswagen pokonuje stabilnie zachowując neutralną charakterystykę.

Inna sprawa, to zawieszenie. W 150-konnym dieslu nie znajdziemy tradycyjnej belki. Zastąpił ją system wielowahaczowy. To wraz z XDS-em pozwala na ostrą jazdę niemałym w sumie Sportsvanem. Na słowa uznania zasługuje też widoczność z kabiny. Kierowca, mimo że doposażony w całą inteligentną elektronikę, i tak musi finalnie nad wszystkim panować. A trudno to robić, przy ograniczonej widoczności. W tym przypadku Golf Sportsvan jest omalże ideałem.

Okiem przedsiębiorcy


Sportsvan jest tylko trochę droższy od konwencjonalnego Golfa. Najtańszy model kosztuje około 66 tysięcy. Testowy, wyceniono na… 109 tysięcy. I to jest co najmniej sporo. Ale można też zdecydować się na kosztującego poniżej 90 tys. diesla o pojemności 1,6 litra ze skrzynią namulaną.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG - widok z tyłu i boku

W Polsce Sportsvan jest dostępny w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.


Samochód można sfinansować w ramach Kredytu Niska Rata oraz Kredytu Wygodna Spłata. Co ważne, auto nabyć można bez angażowania jakiegokolwiek własnego kapitału. Dla przedsiębiorców dostępny jest oczywiście leasing. Całkowita suma opłat 107% obowiązuje dla okresu finansowania wynoszącego 36 miesięcy, przy opłacie wstępnej 20% i wartości wykupu równej 1%. Oferta leasingowa obejmuje również inne parametry: okres finansowania od 24 do 60 miesięcy, opłatę wstępną od 10% do 45% oraz wartość końcową 1 lub 19%. W ramach oferty finansowej Volkswagen Bank Polska klienci otrzymują pakiet Volkswagen Safe+ gratis. Pakiet gwarantuje ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw po upływie fabrycznej gwarancji (na okres 1 roku i do 60 tys. km przebiegu).

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG - przód

Sportsvan to piąta już wersja nadwoziowa Golfa.


Podsumowanie


Golf Sportsvan to dobry wybór dla rodziny, ale i dla biznesu. Auto jest bardzo przestronne i funkcjonalne. Ma także duży bagażnik. Testowany przez nas egzemplarz ze 150-konnym dieslem to propozycja dla tych, którzy nie muszą liczyć się „z groszem” na zakup auta. I nawet w drodze do i z pracy nie zamierzają rezygnować radości oraz bezpieczeństwa, jakie daje dynamika.

Jak już na początku wspomnieliśmy, auto na pewno nie stanie się wolumenową odmianą Golfa. Ale na pewno sprzeda się lepiej niż Golf Plus. Bo jest większe, a nie tylko wyższe, zbudowane od początku do końca jako Sportsvan i, mówiąc wprost, ładniejsze. No i ma jeszcze to coś. Jakie coś? A pamiętacie, jak John Rambo zapytał Chucka Norrisa, ile kilometrów zrobił jego Golf w „tedeiku”? Wszystkie – odparł skromnie Chuck…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: