Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających
2014-10-07 14:59
Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - uterenowione lwiątko
Karoseria
Jak już wspomniałem, crossovery wyglądają bardzo dobrze. I nie inaczej jest w tym przypadku. Pas przedni „DwaTysiąceÓsemki” tworzą eleganckie reflektory, chromowany grill o charakterystycznym kształcie i masywny zderzak. Tylna część karoserii jest równie udana dzięki wyraźnie pochylonej szybie zintegrowanej ze spojlerem, lampom w kształcie bumerangu i klapie, która ma więcej przetłoczeń niż niejedna limuzyna z Niemiec... Przyjemnym dla oka dopełnieniem sylwetki są chromowane wstawki i 16-calowe felgi aluminiowe.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - widok z przodu i boku
Pas przedni „DwaTysiąceÓsemki” tworzą eleganckie reflektory, chromowany grill o charakterystycznym kształcie i masywny zderzak.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - widok z tyłu i boku
Tylna część karoserii jest równie udana dzięki wyraźnie pochylonej szybie zintegrowanej ze spojlerem, lampom w kształcie bumerangu i klapie.
Wnętrze
Kokpit francuskiego crossovera został przeniesiony z modelu 208. To oznacza, że jest ciekawie zaprojektowany, dobrze wykonany i ergonomiczny. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, pod którym znalazło się miejsce na panel klimatyzacji. Wszystkie przyciski są tu w zasięgu ręki kierowcy. Na pochwałę zasługują także świetnie leżąca w dłoniach, niewielka kierownica i klasyczne zegary, które umieszczono na podszybiu. I nie jest prawdą, że cokolwiek je zasłania. Chyba że jakiś „klient” lubi prowadzić z rękoma umieszczonymi nad głową…
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - wnętrze
Kokpit francuskiego crossovera jest ciekawie zaprojektowany, dobrze wykonany i ergonomiczny. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, pod którym znalazło się miejsce na panel klimatyzacji.
Kolejnym mocnym punktem kabiny są fotele. Nie wyróżniają się wielkością, ale zostały bardzo dobrze wyprofilowane, dzięki czemu sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy. Mają też duży zakres regulacji umożliwiający dobranie odpowiedniej pozycji. Najbardziej zaskakuje jednak tylna kanapa. Kąt pochylenia i wysokość oparcia są wręcz wzorcowe. Nie bez znaczenia jest również ilość miejsca – zarówno na nogi, jak i głowy. Dwie, nawet wysokie osoby na pewno nie będą narzekać. Tym bardziej że nad ich głowami znajdzie się szklany dach podświetlany po zmroku na niebiesko.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - przednie i tylne fotele
Fotele nie wyróżniają się wielkością, ale zostały bardzo dobrze wyprofilowane, dzięki czemu sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy.
Mimo tego że „2008” bazuje na przedstawicielu segmentu B, to jego bagażnik przypomina bardziej samochody kompaktowe. Pojemność? Przyzwoite 350 litrów. Do tego dochodzą regularne kształty i dobre wykończenie. Jeśli będzie taka potrzeba, to zawsze można złożyć kanapę – wtedy przestrzeń bagażowa wzrośnie do 1194 litrów.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)