Korzystny wynajem długoterminowy bez tajemnic
2014-10-07 11:43
Na co zwrócić uwagę decydując się na współpracę z firmą CFM? © nito - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wynajem długoterminowy: jak wybrać wykonawcę usług CFM?
Usługa CFM składa się z wielu elementów. Dlatego, zanim podejmiemy decyzję o podjęciu współpracy z konkretną firmą najlepiej skrupulatnie przeanalizować dostępne oferty.Warto szczegółowo zapoznać się z zaproponowanymi warunkami współpracy i zweryfikować jaki zakres świadczeń rzeczywiście otrzymujemy. Na pierwszy rzut oka oferty mogą wydać się podobne, szczególnie cenowo, ale to przecież zakres i jakość świadczonych usług są najważniejsze przy ostatecznym wyborze – podkreśla Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Fleet Management Polska.
Najważniejszymi elementami umowy pełnoobsługowego leasingu operacyjnego, na które należy zwrócić uwagę są kwestie, mogące spowodować powstanie dodatkowych kosztów, poza tymi, ponoszonymi w ramach opłaty leasingowej. Firma CFM zobowiązana jest (w zależności od zakresu usług objętych umową) dostarczyć samochody w terminie, zarejestrowane i ubezpieczone, a w trakcie kontraktu, wykonywać wszystkie naprawy oraz zapewnić kierowcom mobilność.
fot. nito - Fotolia.com
Na co zwrócić uwagę decydując się na współpracę z firmą CFM?
Gruntowne zapoznanie się ze szczegółami oferty, jest kluczowym elementem przy wyborze dostawcy CFM. Od tego, jak będzie przygotowana umowa, będą zależeć późniejsze warunki współpracy.
Warto się upewnić, że firma jest elastyczna w dostosowywaniu się do potrzeb klienta i realizacji zobowiązań zawartych w umowie. To firma CFM powinna zadbać o to, żeby klient otrzymał jak najdokładniejsze informacje dotyczące oferowanych mu usług. Uczciwym partnerom biznesowym będzie zależeć na tym, żeby przekazać jak najwięcej informacji dotyczących wszelkich aspektów związanych z zakresem usług objętych umową. Dzięki temu eliminuje się sytuacje, w których klient jest zaskakiwany dodatkowymi kosztami – mówi Artur Sulewski.
Jedną z części składowych raty leasingowej jest prognozowany koszt przeglądów i napraw floty. Jednak w zależności od dostawcy, koszt ten może być obliczany w różny sposób. Firma CFM powinna poinformować klienta, jaki zakres napraw jest zawarty w ramach płaconej przez niego raty. Czy są to jedynie standardowe przeglądy, z ograniczonym zakresem części eksploatacyjnych, czy też rata uwzględnia jakieś koszty dodatkowe i jeśli tak, to jakie? W większości umów występuje sformułowanie „normalna eksploatacja”, która może być później różnie rozumiana przez strony. Dlatego wszystkie kwestie związane z ewentualnymi naprawami, powinny być dokładnie uregulowane w umowie.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient zakłada, że klocki hamulcowe będą w jego flocie wymieniane co 30 tys. kilometrów. Okazuje się jednak, że w przypadku jednego samochodu zachodzi potrzeba ich wymiany już po 15 tys. ponieważ kierowca jeździł agresywnie albo dlatego, że część była wadliwa. Kto w takiej sytuacji poniesie koszty serwisowe i czy będzie to zależeć od okoliczności (wina kierowcy, wadliwa część)? Tego typu przypadki powinny być uregulowane w umowie, aby w razie ich zaistnienia, uniknąć nieporozumień pomiędzy klientem i firmą CFM.- mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
karramba35 / 2016-11-07 16:05:33
No i super. Wynajem długoterminowy jest korzystną opcją dla przedsiębiorców. Zalety wynajmu zostały już wymienione więc nie będę się powtarzać. Wiele firm w Polsce (osobiście polecam Leasetake z Wawy) korzysta z wynajmu i sobie to chwali, gdyż stałe opłaty i brak zadłużenia (kredytów) powodują, że firma może przeznaczyć pieniądze na swój rozwój, a nie na zakup samochodów. [ odpowiedz ] [ cytuj ]