Nowe stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX
2014-09-22 13:29
Przeczytaj także: Ford C-MAX
Mocne, wydajne i dynamiczne
Nowy Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX oferują niższą emisję CO2 i zostały po raz pierwszy wyposażone w standardowy układ Auto Start Stop instalowany w modelach z silnikami benzynowymi EcoBoost oraz jednostkami wysokoprężnymi TDCi o pojemności 2 litrów. Wariant, w którym wprowadzono największe modyfikacje ma emitować nawet o 20 procent mniej dwutlenku węgla.
Nowy Ford C-MAX będzie dostępny z nowym, oszczędnym silnikiem benzynowym 1,5 l EcoBoost (150 KM oraz 182 KM) oraz z nową jednostką wysokoprężną 1,5 l. TDCi rozwijającą 95 lub 120 KM. Ponadto, pięciomiejscowy Ford C-MAX będzie oferowany w wersji ECOnetic emitującej zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr, natomiast w gamie nadal dostępne będą warianty z wielokrotnie nagradzaną jednostką EcoBoost o pojemności 1 litra o mocy 100 i 125 KM.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2014 roku ponad 25 procent modeli Ford C-MAX sprzedanych w Europie było wyposażonych w benzynowy silnik EcoBoost 1,0 litra, który w tym roku już trzeci raz z rzędu został nagrodzony tytułem „Międzynarodowy Silnik Roku”.
fot. mat. prasowe
Ford Grand C-MAX - widok z boku
Nowy Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX oferują niższą emisję CO2 i zostały wyposażone w standardowy układ Auto Start Stop
Nowy silnik Diesel o pojemności 1,5 l. i mocy 120 KM ma być nawet o 6 procent bardziej wydajny ekologicznie od silnika Diesel 1,6 l, którego zastępuje, przy jednoczesnym wzroście mocy maksymalnej o 5 KM. Z kolei przeprojektowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l. ma emitować o 20 procent mniej zanieczyszczeń i rozwijać o ponad 4 procent wyższą moc.
Nowe silniki EcoBoost i TDCi o pojemności 1,5 l. są istotnym ogniwem w gamie jednostek napędowych oferowanych w Fordzie C-MAX, oferując wysoką moc i niskie zużycie paliwa - powiedział Jim Baumbick, dyrektor globalnego pionu modeli segmentu C, Ford of Europe. - Dzięki nowym konstrukcjom, Ford C-MAX będzie pierwszym modelem w segmencie, który w momencie debiutu zaoferuje nabywcom pełną gamę jednostek spełniających normy czystości Euro 6.
fot. mat. prasowe
Ford Grand C-MAX - widok z tyłu
Nowy silnik Diesel o pojemności 1,5 l. i mocy 120 KM ma być nawet o 6 procent bardziej wydajny ekologicznie od silnika Diesel 1,6 l
Jaśniejsza przyszłość
Nowy Ford C-MAX jest oferowany ze światłami do jazdy dziennej LED, reflektorami bi-ksenonowymi HID oraz opracowanym przez Forda systemem reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła emitowany przez reflektory do warunków panujących na drodze. Przy powolnym pokonywaniu zakrętów system skieruje strumień światła bardziej na pobocze drogi, aby lepiej doświetlić ewentualnych rowerzystów czy pieszych, a w czasie dynamicznego pokonywania łuku drogi system doświetli lepiej sam zakręt.
Nowego Forda C-MAX i Forda Grand C-MAX można również po raz pierwszy wyposażyć w system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.
Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX pozwalają podróżującym zrelaksować się podczas jazdy za sprawą modyfikacji wprowadzonych w podwoziu i w kabinie pasażerskiej oraz wprowadzeniu do oferty nowych, zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę - dodał Baumbick. - Lepsza widoczność w złych warunkach atmosferycznych, możliwość przewidywania potencjalnych wypadków drogowych, aby zapewnić bezpieczeństwo podróżującym - wszystko to pozwala zredukować stres związany z prowadzeniem auta.

oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)