Nowe stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX
2014-09-22 13:29
Ford Grand C-MAX © fot. mat. prasowe
Firma Ford Motor Company zaprezentowała nowe, stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX, odznaczające się elegancką stylizacją nadwozia, pieczołowicie wykończonym wnętrzem, oferującym przemyślane rozwiązania transportowe, a także bardziej oszczędnymi i ekologicznymi silnikami. Ponadto, pięciomiejscowy Ford C-MAX oraz siedmiomiejscowy Ford Grand C-MAX zaoferują nabywcom wyższy komfort podróżowania, wyższą jakość wykończenia oraz nowe, zaawansowane technologie, w tym zaawansowany system komunikacji SYNC 2. Nowe modele pojawią się na rynku w pierwszej połowie 2015 roku.
Przeczytaj także: Ford C-MAX
Rodzina Forda C-MAX będzie po raz pierwszy dostępna z nowym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,5 litra oraz ze 105-konną jednostką wysokoprężną 1,5 litra TDCi ECOnetic, która w pięciomiejscowym Fordzie C-MAX ma emitować 99 gramów CO2 na kilometr.Ford C-MAX zdobył uznanie w oczach klientów, oferując im niskie zużycie paliwa, precyzyjne, sportowe prowadzenie oraz przestronne wnętrze - powiedział Stephen Odell, wiceprezes Ford of Europe, Middle East and Africa. - Wszystkie jednostki napędowe oferowane w nowym modelu emitują mniej CO2, zapewniając jednocześnie doskonałe osiągi. Ponadto, nowy Ford C-MAX odznacza się innowacyjnym wyposażeniem, typowym dla aut z wyższych segmentów rynku. W ofercie znalazły się na przykład drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem.
Ford C-MAX zadebiutował na rynku w 2003 roku i od tego czasu sprzedał się w Europie w liczbie 1,2 mln egzemplarzy. Oferowany obecnie model drugiej generacji stanowi ponad 12 procent wszystkich aut typu MAV sprzedanych w tym roku w Europie.
fot. mat. prasowe
Nowy Ford C-MAX
Wszechstronny, komfortowy, sportowy i stylowy
Klienci nadal mają do wyboru wersję pięciomiejscową C-MAX oraz siedmiomiejscową Grand C-MAX, która została wyposażona w opracowane przez Forda innowacyjne, podwójne drzwi przesuwne, a także specjalną konstrukcję siedzeń ułatwiającą zajmowanie miejsca i pozwalającą uzyskać większą przestrzeń w funkcjonalnej kabinie pasażerskiej.
Rodzina Forda C-MAX została zmodernizowana z uwzględnieniem założeń globalnej strategii stylizacyjnej „One Ford”, a w ofercie znalazły się nowe kolory nadwozia, jak czerwony Red Rush czy stylowy, brązowo-szary odcień Caribou. Z przodu wzrok przykuwa elegancki przedni pas z typową dla Forda trapezoidalną osłoną chłodnicy. Zmodernizowana maska silnika ma płynną, niczym niezakłóconą powierzchnię dzięki przeniesieniu dysz spryskiwacza na podszybie.
Podobnie, jak w przypadku nowego Forda Focusa, w kwestii projektu wnętrza nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, styliści Firmy uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny wygląd. Poszczególne funkcje są teraz łatwiejsze w obsłudze - na przykład panel klimatyzacji otrzymał przyciski, które łatwiej rozpoznać i odróżnić od siebie.
fot. mat. prasowe
Ford C-MAX
Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 litra i 0,4-litrowy kubek. Z kolei otwierany schowek przed pasażerem daje lepszy dostęp do zgromadzonych w nim przedmiotów. W górnej części deski rozdzielczej znajduje się bardziej pojemy schowek ze zintegrowanym wejściem USB, dzięki któremu podróżujący będą mogli naładować swoje przenośne urządzenia elektroniczne.
Dodatkowo, wszystkie wersje Fordów C-MAX i Grand C-MAX będą oferowane z tapicerką o wyższej jakości, a także podgrzewaną kierownicą, listwami progowymi oraz punktami mocowania siatki bagażowej zlokalizowanymi za pierwszym i drugim rzędem siedzeń.
Nabywcy nowych modeli mogę się również cieszyć wyższym komfortem akustycznym podczas jazdy, co jest zasługą grubszych bocznych szyb oraz lepiej absorbujących uszczelek umieszczonych wokół pokrywy bagażnika oraz lusterka wstecznego. Hałas jednostki napędowej ograniczono poprzez zastosowanie w komorze silnika osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, natomiast modele z silnikami Diesel są wyposażone w dodatkowe uszczelki, które lepiej absorbują wibracje.
Podczas pracy przy dużym obciążeniu jednostki napędowej, wszelkie drgania są niwelowane przez zmodernizowane dwumasowe koło zamachowe, a nowe punkty mocowania silnika zapewniają wyższy komfort eksploatacji podczas działania układu Auto‑Start-Stop. Wibracje pochodzące z zewnątrz są natomiast izolowane przez sztywniejsze i odpowiednio zoptymalizowane obręcze aluminiowe kół.
Chcemy zaoferować klientom bardziej przejrzyste i intuicyjne w obsłudze wnętrze we wszystkich naszych modelach, a Ford C-MAX jest ostatnim przykładem realizacji naszego nowego programu gruntownej modernizacji - powiedział Joel Piaskowski, dyrektor ds. designu, Ford of Europe. - Nowy Ford C-MAX został poddany wielu zmianom, dzięki którym stał się bardziej komfortowy i praktyczny, zachowujący tym samym najlepsze właściwości jezdne w klasie.
fot. mat. prasowe
Nowy Ford C-MAX - widok z boku
Przeczytaj także:
Nowy Ford Edge
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)