Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I
2014-09-05 00:20
Mercedes-Benz Klasa V © fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Klasa V
Najjaśniej świecącą gwiazdą jest ta z gwiazdozbioru producenta ze Stuttgartu. Wprowadzony na rynek następca biznesowej odmiany modelu Viano otrzymał nie tylko swoje odrębne, nowe oznaczenie modelowe, nowe jest w nim praktycznie wszystko. Auto, którego typ nadwozia kwalifikuje do segmentu vanów, zastosowane w nim technologie, wyposażenie czy jakość wykończenia zbliżają do luksusowych krążowników segmentu premium. Najbardziej intrygującego na rynku vana wyróżnia pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste spojrzenie reflektorów, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery „V” łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość i pewność siebie nowej Klasy V. Ekskluzywna „salonka” występuje w dwóch liniach wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), oraz ze specjalnymi pakietami Exterior Sports i Interior Design, a także z dwoma rozstawami osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzema długościami karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzema wersjami silnikowymi oraz licznymi elementami wyposażenia dostępnymi do tej pory jedynie w ekskluzywnych modelach osobowych niemieckiego producenta.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz Klasa V
Opel Vivaro
Ekskluzywny van z gwiazdą na masce nie jest jedynym niemieckim autem aspirującym do podboju segmentu. Mocną pozycję w postaci nowej, drugiej generacji modelu Vivaro wystawia także Opel. Samochód mogący się pochwalić ponad 10-proc. udziałem w europejskim rynku średnich vanów otrzymał świeżą i opływową stylistykę zgodną z autami osobowymi marki. W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania –solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Obydwie wersje pojazdu różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma ok. 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Oferta silnikowa obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza według wstępnych danych 6 litrów.
fot. mat. prasowe
Opel Vivaro
Iveco Daily
W połowie roku debiutuje długo oczekiwana najnowsza odsłona flagowego dostawczaka włoskiej marki. Trzecia generacja, produkowana we włoskich i hiszpańskich zakładach producenta, zachowała klasyczną konstrukcję podwozia z poprzedniej wersji modelu. Nowy Daily otrzymuje jednak wiele zupełnie nowych rozwiązań, zarówno w wersji kabinowej, jak i w furgonie, w którym poprawiono wszystkie parametry dotyczące właściwości jezdnych i ładowności. Dzięki licznym modyfikacjom pojemność wzrosła tu do najlepszych w klasie kubatur: 18, 20 i 11 m3. Wszystkie wersje o DMC do 3,5 t mają nowe przednie zawieszenia, zaś wersja z pojedynczymi kołami na osi napędzanej – także nowe zawieszenie z tyłu, z obniżonym progiem załadunku. Nowe Daily spala o ponad 5% paliwa mniej niż poprzednik, a jego kabina jest bardziej komfortowa i lepiej wyciszona.
fot. mat. prasowe
Iveco Daily
oprac. : Łukasz Pełnikowski / Biznes Car
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)