Przeczytaj także: Nowy Land Rover Discovery Sport
W nowym modelu debiutują liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji, zaawansowana poduszka powietrzna chroniąca pieszych, zupełnie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym oraz nowoczesna, wykonana z wysokowytrzymałej stali i lekkiego aluminium konstrukcja nadwozia, zapewniająca znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność.Discovery Sport został zaprojektowany jako samochód przyjazny dla środowiska i oszczędny w eksploatacji: emisja CO2 na poziomie 119 g/km jest porównywalna z wartościami charakterystycznymi dla mniejszych i mniej uniwersalnych rodzinnych hatchbacków, a klienci mają do wyboru kilka mocnych i oszczędnych czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych, wersje z napędem na jedną lub dwie osie oraz zaawansowaną 9 biegową przekładnię automatyczną lub 6 biegową przekładnię manualną.
fot. mat. prasowe
Nowy Land Rover Discovery Sport
W nowym modelu debiutują liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji czy poduszka powietrzna chroniąca pieszych w razie wypadku
Ponadczasowa stylistyka i układ miejsc 5+2
Discovery Sport jest łatwo rozpoznawalny jako model Land Rovera, ale wprowadzono w nim nowe rozwiązania stylistyczne służące wyraźniejszemu rozróżnieniu pomiędzy rodzinami modeli w ramach marki Land Rover, reprezentującymi poszczególne segmenty: luksusowy (Range Rover), rekreacyjny (Discovery) i wielozadaniowy (Defender).
Mierzący 4590 mm kompaktowy Discovery Sport jest o 239 mm krótszy od 7 miejscowego Land Rovera Discovery – który wciąż pozostaje w ofercie marki – a imponujący rozstaw osi (2741 mm) zapewnia wyjątkowo dużo miejsca na nogi. Przy takich wymiarach zewnętrznych koła z aluminiowymi obręczami zostały maksymalnie wysunięte w stronę narożników pojazdu. Uzyskano w ten sposób masywną, kompaktową sylwetkę z nisko osadzonym środkiem ciężkości, obiecującą zwrotność i stabilność. Smukłe, opływowe narożniki zmniejszają wrażenie ciężkości przedniego zwisu.
fot. mat. prasowe
Land Rover Discovery Sport
W modelu wprowadzono nowe rozwiązania stylistyczne służące wyraźniejszemu rozróżnieniu pomiędzy rodzinami modeli w ramach marki Land Rover: luksusowym (Range Rover), rekreacyjnym (Discovery) i wielozadaniowym (Defender).
Linia pokrywy silnika kończy się uskokiem, za którym biegnie wznosząca się dolna krawędź szyb, podkreślająca kompaktowe nadwozie, które nie zapowiada aż tak przestronnego wnętrza z opcjonalnym układem miejsc 5+2.
Oszczędne zespoły napędowe
Samochód będzie oferowany z kilkoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wszystkie są wyposażone w system Start/Stop, wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa i układ odzysku energii. Rozwiązania te, wraz z obniżonym tarciem między ruchomymi elementami silnika, zapewniają znakomite osiągi i oszczędną eksploatację.
Silniki benzynowe są oparte na dwulitrowej jednostce Si4 o mocy 240 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten oferuje osiągi na poziomie jednostki sześciocylindrowej, ale dzięki kompaktowym wymiarom jest lżejszy i emituje nawet o 20 procent mniej CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami o większej pojemności i podobnej mocy.
Turbodiesle o pojemności 2,2 litra rozwijają moc 150 KM (TD4) lub 190 KM (SD4). Zarówno TD4, jak i SD4 generują 420 Nm momentu obrotowego i charakteryzują się zużyciem paliwa na poziomie niespełna 5,7 l/100 km oraz bardzo dobrą elastycznością przy wyprzedzaniu.
Nieco później, w 2015 roku w Discovery Sport zadebiutuje bardzo oszczędny 2-litrowy turbodiesel ED4, charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km i obniżonym zużyciem paliwa.
fot. mat. prasowe
LR Discovery Sport - widok z tyłu
Linia pokrywy silnika kończy się uskokiem, za którym biegnie wznosząca się dolna krawędź szyb, podkreślająca kompaktowe nadwozie
Wszystkie odmiany silnikowe można zamówić z zaawansowaną 9 biegową skrzynią automatyczną ZF 9HP48. Pojazdy z silnikami Diesla będą dostępne także z 6 biegową skrzynią manualną M66.
Niezrównane właściwości jezdne w terenie
Maksymalną wszechstronność i możliwość wyboru zapewniają trzy wersje napędu: na jedną oś, stały napęd na 4 koła oraz napęd Active Driveline. System Active Driveline przełącza napęd na jedną lub dwie osie zapewniając połączenie zwrotności na drodze i dzielności w terenie z oszczędną eksploatacją w każdych warunkach.
System Terrain Response® Land Rovera dostępny we wszystkich wersjach z napędem na 4 koła umożliwia kierowcy dostosowanie reakcji Discovery Sport do warunków jazdy. Dostępnych jest pięć ustawień: ogólne (General), trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow), błoto i koleiny (Mud and Ruts) oraz piasek (Sand). Opcjonalny tryb Dynamic poprawia osiągi na drodze i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z panowania nad pojazdem.
Pełny zestaw systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sport obejmuje:
- Hill Descent Control® (HDC) – system ułatwiający zjazd ze wzniesienia
- Gradient Release Control® (GRC) – kontrola prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia
- Wade SensingTM – czujnik poziomu lustra wody
- Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu
- Dynamic Stability Control (DSC) – elektroniczna stabilizacja toru jazdy
- Electronic Traction Control (ETC) – elektroniczna kontrola trakcji
- Engine Drag torque Control (EDC) – kontrola momentu obrotowego silnika

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)