Nowy Land Rover Discovery Sport
2014-09-04 10:54
Land Rover Discovery Sport © fot. mat. prasowe
Land Rover zaprezentował nowego Discovery Sport – samochód przyjazny dla środowiska i bezpieczny dla podróżujących. Nowy Land Rover ma do zaoferowania opcjonalny układ miejsc 5+2, zestaw systemów ułatwiających jazdę terenową, liczne technologie dbające o komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy, a także debiutujący w tym modelu wyświetlacz przezierny HUD.
Przeczytaj także: Nowy Land Rover Discovery Sport
W nowym modelu debiutują liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji, zaawansowana poduszka powietrzna chroniąca pieszych, zupełnie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym oraz nowoczesna, wykonana z wysokowytrzymałej stali i lekkiego aluminium konstrukcja nadwozia, zapewniająca znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność.Discovery Sport został zaprojektowany jako samochód przyjazny dla środowiska i oszczędny w eksploatacji: emisja CO2 na poziomie 119 g/km jest porównywalna z wartościami charakterystycznymi dla mniejszych i mniej uniwersalnych rodzinnych hatchbacków, a klienci mają do wyboru kilka mocnych i oszczędnych czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych, wersje z napędem na jedną lub dwie osie oraz zaawansowaną 9 biegową przekładnię automatyczną lub 6 biegową przekładnię manualną.
fot. mat. prasowe
Nowy Land Rover Discovery Sport
Ponadczasowa stylistyka i układ miejsc 5+2
Discovery Sport jest łatwo rozpoznawalny jako model Land Rovera, ale wprowadzono w nim nowe rozwiązania stylistyczne służące wyraźniejszemu rozróżnieniu pomiędzy rodzinami modeli w ramach marki Land Rover, reprezentującymi poszczególne segmenty: luksusowy (Range Rover), rekreacyjny (Discovery) i wielozadaniowy (Defender).
Mierzący 4590 mm kompaktowy Discovery Sport jest o 239 mm krótszy od 7 miejscowego Land Rovera Discovery – który wciąż pozostaje w ofercie marki – a imponujący rozstaw osi (2741 mm) zapewnia wyjątkowo dużo miejsca na nogi. Przy takich wymiarach zewnętrznych koła z aluminiowymi obręczami zostały maksymalnie wysunięte w stronę narożników pojazdu. Uzyskano w ten sposób masywną, kompaktową sylwetkę z nisko osadzonym środkiem ciężkości, obiecującą zwrotność i stabilność. Smukłe, opływowe narożniki zmniejszają wrażenie ciężkości przedniego zwisu.
fot. mat. prasowe
Land Rover Discovery Sport
Linia pokrywy silnika kończy się uskokiem, za którym biegnie wznosząca się dolna krawędź szyb, podkreślająca kompaktowe nadwozie, które nie zapowiada aż tak przestronnego wnętrza z opcjonalnym układem miejsc 5+2.
Oszczędne zespoły napędowe
Samochód będzie oferowany z kilkoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wszystkie są wyposażone w system Start/Stop, wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa i układ odzysku energii. Rozwiązania te, wraz z obniżonym tarciem między ruchomymi elementami silnika, zapewniają znakomite osiągi i oszczędną eksploatację.
Silniki benzynowe są oparte na dwulitrowej jednostce Si4 o mocy 240 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten oferuje osiągi na poziomie jednostki sześciocylindrowej, ale dzięki kompaktowym wymiarom jest lżejszy i emituje nawet o 20 procent mniej CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami o większej pojemności i podobnej mocy.
Turbodiesle o pojemności 2,2 litra rozwijają moc 150 KM (TD4) lub 190 KM (SD4). Zarówno TD4, jak i SD4 generują 420 Nm momentu obrotowego i charakteryzują się zużyciem paliwa na poziomie niespełna 5,7 l/100 km oraz bardzo dobrą elastycznością przy wyprzedzaniu.
Nieco później, w 2015 roku w Discovery Sport zadebiutuje bardzo oszczędny 2-litrowy turbodiesel ED4, charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km i obniżonym zużyciem paliwa.
fot. mat. prasowe
LR Discovery Sport - widok z tyłu
Wszystkie odmiany silnikowe można zamówić z zaawansowaną 9 biegową skrzynią automatyczną ZF 9HP48. Pojazdy z silnikami Diesla będą dostępne także z 6 biegową skrzynią manualną M66.
Niezrównane właściwości jezdne w terenie
Maksymalną wszechstronność i możliwość wyboru zapewniają trzy wersje napędu: na jedną oś, stały napęd na 4 koła oraz napęd Active Driveline. System Active Driveline przełącza napęd na jedną lub dwie osie zapewniając połączenie zwrotności na drodze i dzielności w terenie z oszczędną eksploatacją w każdych warunkach.
System Terrain Response® Land Rovera dostępny we wszystkich wersjach z napędem na 4 koła umożliwia kierowcy dostosowanie reakcji Discovery Sport do warunków jazdy. Dostępnych jest pięć ustawień: ogólne (General), trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow), błoto i koleiny (Mud and Ruts) oraz piasek (Sand). Opcjonalny tryb Dynamic poprawia osiągi na drodze i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z panowania nad pojazdem.
Pełny zestaw systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sport obejmuje:
- Hill Descent Control® (HDC) – system ułatwiający zjazd ze wzniesienia
- Gradient Release Control® (GRC) – kontrola prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia
- Wade SensingTM – czujnik poziomu lustra wody
- Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu
- Dynamic Stability Control (DSC) – elektroniczna stabilizacja toru jazdy
- Electronic Traction Control (ETC) – elektroniczna kontrola trakcji
- Engine Drag torque Control (EDC) – kontrola momentu obrotowego silnika
Przeczytaj także:
Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury pełen zalet
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Land Rover Discovery Sport, Land Rover, nowe modele samochodów, samochody, auta, samochody terenowe
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)