eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autEkologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports

Ekologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports

2014-09-02 12:27

Ekologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports

Toyota Auris Hybrid Touring Sports © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

Toyota przez długi czas była postrzegana jako producent samochodów o wysokiej cenie , ale odpowiedniej co do jakości i wartości rezydualnej. Reputację nadszarpnęły liczne problemy z wezwaniami do serwisów – głównie na rynku w USA. Od kilku lat włodarze Toyoty mocno pracowali nad poprawą jakości aut. Zweryfikowanie niesolidnych dostawców, wykreowane nowe modele z nowymi wersjami nadwozia to tylko kilka zabiegów.

Przeczytaj także: Toyota Auris Hybrid – popija benzynę przez słomkę

Zaczynamy…

Do garażu redakcji wjechała właśnie Toyota Auris Hybrid Touring. Z nazwy możemy odczytać dwie ważne informacje. Mamy do czynienia z nadwoziem kombi. Pierwsze odsłona Aurisa w wydłużonym nadwoziu na pewno zachęci klientów do zakupu tego auta dla rodziny. Nadwozie Aurisa kombi wyróżnia się wyglądem na polskich drogach, model można rozpoznać na drodze z daleka. Nie jest to na pewno najpiękniejszy samochód ze stajni Toyoty, bo tutaj według mnie prym wiedzie GT86. To jest moje skromne zdanie. Oczywiście o gustach nie będę dłużej dyskutował. Może tylko wspomnę, że jak na kombi auto nie jest proste i nudne. Dynamikę dodają liczne przetłoczenia.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - widok z tyłu i boku

Jak na kombi auto nie jest proste i nudne. Dynamikę dodają liczne przetłoczenia.


fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - tył

88.900,00 PLN za wersję bazową to cena bardzo atrakcyjna.


Interior

Wnętrze auta skopiowano z wersji hatchback. Wydaje mi się to dobrym wyjściem. Klasyczna kierownica funkcyjna. Jest ona montowana w ramach pakietu prestige. W cenie mamy również elektrycznie sterowanie szyb i lusterek, automatyczną klimatyzację oraz felgi aluminiowe. Za nią widnieją zegary, z tym, że zegar obrotomierza został zastąpiony wskaźnikami dzięki którym szybko przyuczymy się jak operować gazem, żeby nasza jazda była ekonomiczna. Wydłużenie nadwozia o niemal 30cm spowodowało, że pasażerowie na tylnej kanapie mają więcej miejsca na nogi. W bagażniku mamy do dyspozycji 590l. Na szczęście bateria hybrydy nie została zamontowana kosztem ładowności auta. To jest dobra wiadomość.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - wnętrze

Wnętrze auta skopiowano z wersji hatchback.


fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - tylna kanapa

Wydłużenie nadwozia o niemal 30cm spowodowało, że pasażerowie na tylnej kanapie mają więcej miejsca na nogi.


E jak eko?

Od początku testu wziąłem się do sprawdzenia czy potrafię jeździć ekonomicznie i ekologicznie zarazem. Producent deklaruje spalanie 3,7l/ 100km. Przypominam tylko, że w teście mamy silnik benzynowy 1.8 o 136 KM (silnik benzynowy i elektryczny). Jeździłem trzymając się wskazówek komputera pokładowego i osiągnąłem 3,8l. Gdybym był bardziej zdeterminowany to myślę, że mógłbym pochwalić się jeszcze lepszymi wskazaniami. Kolejne dane producenta do sprawdzenia to przyspieszenie do 0-100km – to znaczy 11,2s . Nie miałem możliwości skorzystania z profesjonalnej aparatury pomiarowej. Włączając w telefonie stoper udało mi się osiągać porównywalne osiągi. Wydaje mi się, że mogłem zejść poniżej 11s.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - bagażnik

W bagażniku mamy do dyspozycji 590l.


fot. mat. prasowe

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - silnik

Producent deklaruje spalanie 3,7l/ 100km.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: