Ekskluzywny Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit
2014-08-27 13:27
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Z zewnątrz…Włosi, którzy kilka lat temu przejęli Jeepa wraz z dobrodziejstwem inwentarza od razu zabrali się za cywilizowanie zamorskiego troglodyty. Bo czego jak czego, ale europejskiego sznytu temu autu baaaaardzo brakowało. Proste, niczym amerykańska filozofia życia linie nadwozia i aerodynamika cegłówki przez wiele lat na Starym Kontynencie podobały się, ale chyba w końcu amerykański czar prysł. Ołówki włoskich stylistów szybko przywróciły Jankesowi interesujący wygląd a wraz z nim należne mu w statystykach sprzedaży miejsce.
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - przód
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - tył auta
Włosi pobawili się konwencją. Pozostawili ogólny zarys nadwozia, bo tu cudów nie da się zrobić. Za to pogrzebali w szczegółach. Nowe lampy przednie z diodami, a jakże. Bardziej finezyjny grill, kilka uroczych krągłości. Ale tam gdzie trzeba, linie proste niczym drogi w Nevadzie i ostre kąty a`la Grand Cherokee I generacji. Z tyłu zmian jest jakby mniej. Bardzo delikatnie przestylizowano klapę oraz lampy, które wyglądem nawiązują do reflektorów. Grand Cherokee po tej „kuracji” wygląda bardziej świeżo. I to działa… Tak czy inaczej, to nadal auto o imponującej posturze. Waży ponad 2400 kg. Jego długość to 4828 mm, szerokość 1943 mm, wysokość bez relingów 1792 mm, a rozstaw osi to 2915 mm. Są to dane dla wszystkich Jeepów GC MY 2014 za wyjątkiem modelu SRT.
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - bagażnik
GC ma też całkiem spory bagażnik – 457 litrów do linii rolety, 787 litrów do dachu, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy powstaje całkowicie płaska powierzchnia o rozmiarach pozwalających na rozłożenie dwuosobowego materaca! I jeszcze jedna liczba. Grand Cherokee może ciągnąc 3,5-tonową przyczepę z hamulcem najazdowym. I jest to wynik rekordowy na polskim rynku!
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - wnętrze
… i w środku
Wnętrze JGC to miejsce, gdzie najlepiej widać włoską robotę. Amerykanie, naród prosty i pragmatyczny, założyli, że sos z hamburgera najłatwiej sprzątnąć za pomocą ogrodowego węża. Dlatego też wnętrza kolejnych generacji GC były równie przytulne niczym cela w Sing Sing. Po kilku latach plastiki zaczynały żyć własnym życiem, czego objawem były odgłosy przypominające te z przydomowego żurawia. Ale to już za nami. O tak, teraz jest szyk i smart. Piękne miękkie skóry ze szwami w kontrastujących kolorach,. Mięciutkie plastiki na desce i podszybiu. A tam, gdzie nie opłacało się dawać tych droższych, poprawiono jakość i plastiku i montażu.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)