Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline sprawdzi się w mieście
2014-08-26 13:45
Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi
Wrażenia z jazdy
Na początku wspomniałem, że Polo wygląda dojrzalej niż konkurencja. Co ciekawe, jeździ podobnie jak wygląda. Układ kierowniczy pracuje bardzo dobrze, z lekkim oporem, co pomaga w integracji z samochodem. Zawieszenie może nie jest wyjątkowo komfortowe, ale utrzymuje auto w „pionie” nawet podczas gwałtownych manewrów. Mimo silnika z przodu i napędu na oś przednią, prezentowany Volkswagen nie jest też przesadnie podsterowny.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - widok z boku i tyłu
W mieście możemy docenić jego zwrotność. Parkowanie, zarówno tyłem jak i przodem, nie sprawia najmniejszych trudności. Podobnie zresztą jak manewrowanie po zatłoczonych uliczkach. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku dobra widoczność, którą w razie czego wspomagają czujniki parkowania.
Dojrzałe prowadzenie objawia się także przy wyższych prędkościach. Zarówno podwozie jak i nadwozie zachowują się odpowiednio. Auto nie cierpi na boczne podmuchy wiatru, a wspomniany wyżej układ kierowniczy nie staje się rozleniwiony. W tej dziedzinie znaczna część konkurencji powinna się wiele nauczyć.
Okiem przedsiębiorcy
Polo 1.2 TSI w bogatej wersji Highline tanie nie jest. Jego cena startuje od 64 820 zł. Za egzemplarz biorący udział w teście, wyposażony w kilka dodatków trzeba zapłacić 73 390 zł. Za taką kwotę można dostać auto kompaktowe, ale nie w takiej opcji i nie z tak wolną utratą wartości. Polo kierowane jest więc w stronę klientów indywidualnych, którzy szukają porządnego auta miejskiego.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - widok z przodu i boku
Zainteresowani zakupem Volkswagena mogą zdecydować się na kredyt. W ofercie są trzy warianty: Kredyt 1% (50% wpłaty własnej, umowa na 36 miesięcy, oprocentowanie 1%), AutoKredyt (wkład własny od 0%, umowa na 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 5,55%) i Kredyt niska rata (wkład własny od 0% do 50%, umowa od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 4,99%). Dla przedsiębiorców polski oddział marki przygotował lesing niska rata z opłątą wstępną od 10 do 45%, okresem umowy od 24 do 60 miesięcy i wartością końcową od 1 do 25% wartości auta.
Podsumowanie
Volkswagen Polo to klasyka gatunku. Jest dobrze wykończony i świetnie sprawdza się w roli auta miejskiego. W topowej wersji z benzynowym silnikiem pod maską jest także bogato wyposażony i dynamiczny. Jego wadą jest wysoka cena. Jeśli jednak ktoś z Was „wypatrzy” dobrą promocję, warto zdecydować się na ten model.
Przeczytaj także:
Volkswagen Jetta 2.0 TDI DSG Highline po kuracji odmładzającej
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)