Bardzo stylowy Opel Adam
2014-08-22 13:44
Opel Adam © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opel Adam 1.4 Ecotec Glam idealny w mieście
Polski jak Opel…Dotychczas modele Opla były klasycznymi autami, dlatego Astra i Corsa są jednymi z najpopularniejszych aut dla przedstawiecieli handlowych, Insigniami jeździ kadra wyższego szczebla, nielubiana przez każdego kierowcę „Drogówka ” oraz wyżsi rangą żołnierze Wojska Polskiego. Wydawałoby się, że jest to dość pokaźna grupa klientów i że project management powinien się skupić na ich utrzymaniu. Jak widać to pierwsze nie przeszkodziło snuć planów zajęcia przyczółka w kolejnym segmencie aut. Według mnie koligację Adama z Oplem wskazują poza znaczkiem marki bardzo charakterystyczne światła LDE, które możemy zobaczyć między innymi w modelach Insignia i Mokka.
fot. mat. prasowe
Opel Adam - przód
Styl, styl, styl…
Projektanci Opla stworzyli bardzo ciekawie wyglądające auto, dzięki fajnej stylistyce Adam jest zauważalny na drodze. Po polskich miastach nie jeździ zbyt wiele egzemplarzy tego modelu, ale śmiem twierdzić, że takie było założenie. Nie jest to najtańsze auto w segmencie. Ceną o klienta walczy Forda sprzedając model Ka - jak dla mnie niemal po kosztach. Najpopularniejszym konkurentem jest Fiat 500. Do tego modelu włoskiego koncernu przyrównałbym właśnie Adama. Na początku budził we mnie mieszane uczucia, może dlatego, że uważam go za auto typowe dla kobiet. Nadrobił dużo pozytywnym odbiorem na każdych światłach czy podczas parkowania. Miłe było to, że budził uśmiech na buzi przechodniów. Nie wiem ile w tym udziału koloru, a ile stylizacji. Szanse dzielę 50/50. Testowany egzemplarz był żółty i posiadał kilka chromowanych wstawek. Zaczynając od świateł, poprzez listwę podkreślającą linie nadwozia po dynamiczne wstawki na felgach. Kolor żółty jest jednym z wielu, a swojego Adama możemy skonfigurować na wiele sposobów. Możemy wybrać wśród różnych wariantów lakieru, tapicerki, felg czy nawet dachu! Dla dobrej zabawy i sprawdzenia zapraszam na stronę internetową Opla. Jak standardowego faceta zaczęła od wariantów zaczęła boleć mnie głowa. Z pewnością jest to raj dla kobiet. Enjoy!
fot. mat. prasowe
Opel Adam - widok z tyłu i boku
fot. mat. prasowe
Opel Adam - kierownica
Yellow Interior
W środku również możemy wiele spersonalizować, mój model zarówno na zewnątrz jak i w środku był żółty. Mówimy tutaj o wielu wstawkach, od przeszyć na siedzeniach po plastiki na desce rozdzielczej, obszycie kierownicy czy drążka do zmiany biegów. Wnętrze Adama różni się od środka pozostałych modeli. Tutaj liczy się design. Klient ma czuć się w aucie wyjątkowo, żeby stojąc w miejskich korkach nie mieszać się z szarością dnia codziennego. WYRÓŻNIAĆ SIĘ.- to powinno być motto designerów aut w tym segmencie. Na to stawiają projektanci Opla. Dobra decyzja.
fot. mat. prasowe
Opel Adam - przednie fotele
Trochę liczb
Celowo najwięcej wspomniałem o stylistyce. Na pozostałych polach auto prezentuje się poprawnie. Jest dość ciężkie, bo 1200kg jak na auto tego segmentu to naprawdę dużo. Z tego co pamiętam to jedna z generacji Corsy ważyła mniej niż 900kg. Skąd ta waga? Wersja testowa ma pod maską silnik 1.4 100KM, przyspiesza do od 0-100 km w 11,5 sekundy. Samochód nie jest demonem prędkości, ale przecież mówimy o aucie miejskim. Zastanawiam się jak sprawują się pozostałe silniki benzynowe 1.2 70KM oraz 1.4 87 KM. Teraz kilka słów o spalaniu. W mieście 1.4 100 KM spaliło 8,1l/100km a poza miastem 5,9l/100km. Wynik średni 7l nie oszałamia, ale jak na taką wagę auta… Jeszcze jedna cenna informacja w modelu montowane są wyłącznie silniki benzynowe.
fot. mat. prasowe
Opel Adam - silnik
Poniżej cennik w zależności od wariantu silnika i wersji wyposażenia.
fot. mat. prasowe
Cennik w zależności od wariantu silnika i wersji wyposażenia
oprac. : Łukasz Piwowar / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)