Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline pomiędzy kombi i vanem
2014-08-14 12:33
Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI bliski ideału
Wrażenia z jazdy
Auto, choć jak na vana przystało jest dość wysokie, prowadzi się rewelacyjnie. Odpowiada za to system XDS+, który odpowiednim hamowaniem przednich kół niweluje podsterowność. Dzięki niemu nawet szybkie łuki auto pokonuje stabilnie zachowując neutralną charakterystykę.
Inna sprawa, że w modelach z silnikami o mocy 150 KM tradycyjną belkę zastąpił system wielowahaczowy. To wraz z XDS-em pozwala na dość ostrą jazdę niemałym w sumie Golfem Sportsvanem.
Na słowa uznania zasługuje też widoczność z kabiny. Kierowca, mimo że doposażony w całą inteligentną elektronikę, i tak musi finalnie nad wszystkim panować. A trudno to robić, przy ograniczonej widoczności. W tej dziedzinie, Sportsvan, jak każdy Golf, jest omalże ideałem.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline - tył
W Polsce auto jest dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.
Okiem przedsiębiorcy
Sportsvan jest tylko trochę droższy od konwencjonalnego Golfa. Najtańszy model kosztuje około 66 tysięcy złotych. Testowy, wyceniono na ponad 75 tysięcy. W sumie jednak, cena jest skalkulowana idealnie. Auto ma bowiem w standardzie to, co konkurencja proponuje w płatnych opcjach.
Samochód można sfinansować w ramach Kredytu Niska Rata oraz Kredytu Wygodna Spłata. Co ważne, auto nabyć można bez angażowania jakiegokolwiek własnego kapitału. Dla przedsiębiorców dostępny jest oczywiście leasing. Całkowita suma opłat 107% obowiązuje dla okresu finansowania wynoszącego 36 miesięcy, przy opłacie wstępnej 20% i wartości wykupu równej 1%. Oferta leasingowa obejmuje również inne parametry: okres finansowania od 24 do 60 miesięcy, opłatę wstępną od 10 do 45% oraz wartość końcową 1 lub 19%. W ramach oferty finansowej Volkswagen Bank Polska klienci otrzymują pakiet Volkswagen Safe+ gratis. Pakiet gwarantuje ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw po upływie fabrycznej gwarancji (na okres 1 roku i do 60 tys. km przebiegu).
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline z boku
Na pierwszy rzut oka podobieństwo do Golfa jest uderzające. I nic dziwnego. Sportsvan wszak, to także Golf. Tylko nieco większy.
Podsumowanie
Projektantom Sportsvana zależało na funkcjonalności i przestronności. Linia nadwozia i design, jak to w Volkswagenie bywa, mogą się podobać, ale nie szokują. Niemiecki koncern nie celuje jednak w ekstrawagancję tylko praktyczność. I to działa…

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)