Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline pomiędzy kombi i vanem
2014-08-14 12:33
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline z boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI bliski ideału
Z zewnątrz…Na pierwszy rzut oka podobieństwo do Golfa jest uderzające. I nic dziwnego. Sportsvan wszak, to także Golf. Tylko nieco większy. Dokładnie jest o 8 cm dłuższy i ma o 5 cm większy rozstaw osi. Duży? Owszem, ale od Varianta krótszy. I to całkiem sporo. Skoro tak, to jaki był sens budowy kolejnego Golfa Plus? A był, i to całkiem sensowny. Wielu konsumentów aż wzdraga się na myśl, że musiałaby jeździć kombi. A van, nawet ten mini, jest poza finansowym zasięgiem. A rodzinka się powiększa. Skoro nie kombi i nie van to…. Sportsvan. Nie wiem, czy dobrze odczytałem intencje Volkswagena, ale Golf Sportsvan ma łączyć w sobie cechy auta kombi i vana, nie powielając ich wad (jeśli takowe mają!). Według tej zasady powstało auto bardzo zgrabne i foremne. Wymiary zewnętrze (długość 4338 mm, szerokość 1807 mm, wysokość 1570 mm i rozstaw osi 2658 mm) nie przytłaczają ogromem. Jednocześnie, w tych wymiarach zawarto tyleż kompaktowe, co pojemne i, nie wstydźmy się tego powiedzieć, finezyjne auto.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline - widok z boku
… i wewnątrz
Wewnątrz, to do pewnego stopnia jak najbardziej konwencjonalny Volkswagen Golf VII generacji. Ale, tylko do pewnego stopnia, a w zasadzie do pewnego miejsca, czyli do słupka B. Dalej, zaczyna się nowe. Tylna kanapa jest jakby nieco obszerniejsza i wygodniejsza niż w Golfie. A do tego… mobilna. I to bardzo. Można ją w zależności od potrzeb przesuwać aż o 18 cm. Co daje taki zabieg? Oj, bardzo wiele… miejsca. Pojemny i foremny bagażnik Sportsvana ma 500 litrów pojemności, kiedy kanapa jest maksymalnie przesunięta do tyłu. Ale, kiedy potrzebujemy nieco więcej miejsca i kanapę przesuniemy maksymalnie do przodu, zyskamy prawie 100 litrów dodatkowej powierzchni załadunkowej. Do tego, z tyłu da się jeszcze siedzieć. Może i bez komfortu, ale, jak to mówi stare chińskie przysłowie „lepiej źle jechać niż dobrze iść”. Po złożeniu foteli, Sportsvan zmienia się w mini-ciężarówkę o pojemności ponad 1500 litrów.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline - wnęrze
Każdy Sportsvan wyposażony jest w regulowany podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na mniejsze napoje (duże 1,5-litrowe butelki zmieszczą się w kieszeniach przednich drzwi). Schowki pod fotelami przednimi oraz kieszenie w ich oparciach ze składanymi stolikami dostępne są od wersji Comfortline. Opcjonalnie można zamówić fotel ergoActive z 14-pozycyjną regulacją.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline - bagażnik
Technologia
Wybór jednostek napędowych u Volkswagena tradycyjnie jest bogaty. Na starcie można wybierać spośród czterech silników benzynowych: 1.2 TSI (85 KM), 1.2 TSI (110 KM), 1.4 TSI (125 KM) oraz 1.4 TSI (150 KM). W ofercie są także dwie jednostki wysokoprężne: 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM). Do wyboru są skrzynie manualne i DSG. Napęd 4Motion nie jest w ogóle planowany. My do testu otrzymaliśmy 150-konny egzemplarz napędzany silnikiem 1.4 TSI. Motor osiąga pełną moc w rejestrze 5000-6000 obrotów, a maksymalne 250 Nm od 1500 do 3500 obrotów. Pierwsza setkę auto uzyskuje w 8,8 sekundy i potrafi rozpędzić się do 200 km/h. Nie zaskoczył nas tez apetyt na etylinę. W cyklu miejskim auto spalało około 8 litrów, na trasie poniżej 6, a w całym teście,osiągnęło średnią na poziomie 6,2 litra.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline
W Polsce auto jest dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Producent dał też do wyboru jeden z pięciu zestawów multimedialnych z trzema wielkościami ekranów dotykowych (od 5 do 8 cali) z opcjonalnymi usługami Google Earth i Street View oraz hotspotem WLAN. Ponadto w ofercie są również niedostępny u konkurencji system Blind Spot Sensor ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego, Front Assist pomagający uniknąć kolizji w warunkach miejskich, inteligentny tempomat ACC dostosowujący prędkość do pojazdu poprzedzającego, czy adaptacyjne zawieszenie DCC. Obiektywnie rzecz ujmując, możliwości konfiguracji Golfa Sportsvana są największe w klasie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline - przód
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)