Peugeot 3008 1.6 HDi Active, czyli komfort przede wszystkim
2014-08-05 10:04
Przeczytaj także: Peugeot 3008 Hybrid4 może się podobać
Technologia
Do crossovera najlepiej pasuje diesel. Nikogo więc nie powinno dziwić, że pod maską 3008 pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 litra generujący 115 KM (od 3600 rpm). Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą całą moc na koła przednie (napęd na obie osie nie jest dostępny).
Czy to niewielkie stado koni wystarcza do sprawnego „odpychania” ważącego 1545 kg crossovera? I tak, i nie. Zarówno 12,2 sekundy do setki jak i prędkość maksymalna na poziomie 180 km/h nie imponują na papierze. W rzeczywistości okazuje się jednak, że większa siła napędowa nie jest potrzebna. Silnik jest elastyczny, a skrzynia dobrze zestopniowana, co pozwala na naprawdę sprawną jazdę.
fot. Wojciech Krzemiński
Peugeot 3008 1.6 HDi Active - silnik
Nie bez znaczenia jest także przyzwoity moment – 270 Nm – dostępny już od 1750 obrotów. Do tego wszystkiego dochodzi niewielki apetyt. W moich rękach auto spaliło dokładnie 6 litrów w cyklu mieszanym (na dystansie 1000 km). Bardzo dobry rezultat.
fot. Wojciech Krzemiński
Peugeot 3008 1.6 HDi Active - tył, fot.2
Wrażenia z jazdy
Jak prowadzi się Peugeot 3008? Jak na crossovera, całkiem nieźle. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, ale podczas gwałtownych manewrów zawieszenie pozwala na wyraźne przechyły nadwozia. Tego typu auta po prostu tak mają, więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Albo zrezygnować z gwałtownych manewrów…
Francuski crossover ma jednak wiele zalet. Pierwsza z nich to spory prześwit ułatwiający pokonywanie wysokich krawężników. Przydaje się także na leśnych drogach, gdzie nie trzeba się bać choćby o miskę olejową. Auto zostało wyposażone w system Grip Control, dzięki któremu (za pomocą pokrętła) możemy wybrać tryb dostosowany do konkretnej nawierzchni.
fot. Wojciech Krzemiński
Peugeot 3008 1.6 HDi Active - tył i bok
Jak on działa? W bardzo prostu sposób – steruje pracą przednich kół przy użyciu ESP. „TrzyTysiąceÓsemka” nie jest jednak autem terenowym, dlatego też zapuszczanie się w głębsze błoto to zły pomysł.
W 3008 najważniejszy jest komfort, co widać i czuć już po paru minutach jazdy. Auto pokonuje wszelkie nierówności nie przypominając podróżnym o tym, co ostatnio jedli. Zawieszenie pracuje jednak zbyt głośno, dlatego przydałoby się trochę lepsze wyciszenie. Z kolei do zespołu napędowego trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Największym plusem jest bardzo wysoka kultura pracy jednostki.
fot. Wojciech Krzemiński
Peugeot 3008 1.6 HDi Active - przód
Okiem przedsiębiorcy
Na crossovery decydują się ludzie, którzy preferują aktywne spędzanie czasu. Tego typu auta są modne, dlatego ich popularność stale wzrasta. Peugeot 3008 jest jedną z lepszych propozycji w swoim segmencie. Za wersję Active ze 115-konnym silnikiem HDi trzeba zapłacić 88 200 zł. Prezentowany egzemplarz, doposażony w prawie wszystko, co jest dostępne (między innymi: Head-Up Display, szklany dach, nawigację, reflektory biksenonowe i system Grip Control) to wydatek około 100 tysięcy złotych.
Francuska marka ma dużą gamę modelową, dlatego niezbędny jest szeroki wachlarz finansowy. Dla osób zainteresowanych kredytem przygotowano cztery warianty: 50/50, 3x33%, 4x25% i Kredyt Komfort (z wpłatą własną od 10%). Z kolei przedsiębiorcy mogą zdecydować się na promocyjny leasing 104% (z pakietem ubezpieczenia 2,99%) - umowa na 24 miesiące, czynsz inicjalny 45%, wykup 19%.
Podsumowanie
Duży, modny i wygodny. Taki jest każdy Peugeot 3008. Prezentowany egzemplarz jest dodatkowo oszczędny i świetnie wyposażony. Czy warto zdecydować się właśnie na ten model? Jeśli szukasz kompaktowego crossovera, będzie to dobry wybór.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)