eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Golf Variant 2.0 TDI dla rodziny

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI dla rodziny

2014-07-29 00:15

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI dla rodziny

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

Segment kompaktowych kombi nie należy do najciekawszych aut na świecie. Kojarzy mi się on jedynie z flotami wielkich korporacji lub rodzinami kochającymi leasing. Golf Variant idealnie spisałby się w tej roli, aczkolwiek jego cena może znacznie opróżnić portfel, ponieważ nie jest on dla każdego.

Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Highline. Normalny kompakt

Ten stereotyp wziął się głównie z tego, że takie auta mają być dość tanie, a pojemne. Przez co wygląd, jakość i finezja schodzą na drugi plan. Tak było kiedyś, dzisiaj kompakty kombi to już nie głupie hatchbacki z doczepionym kufrem. VW Golf Variant jest przykładem tego drugiego opisu. Dzięki zastosowaniu platformy MQB styliści oraz projektanci przygotowali kombi prawie od początku. Jest ono dłuższe od hatchbacka o 31 centymetrów, lecz ma krótszy rozstaw osi o dwa centymetry.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - przód

Bardzo nowocześnie wyglądają reflektora auta. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zauważyć można dzienne diody LED, które są już teraz prawie obowiązkowe, ale w wyższych segmentach.


Volkswagen Golf Variant zwłaszcza z niebieskim lakierem i 17-calowymi kołami przykuwa na chwilę uwagę. Wpływ na pozytywny efekt wizualny ma również fakt, że Golf jest mocno zunifikowany z całą gamą VW. Dzięki temu nasz egzemplarz nie wygląda na podstawowego kompakta, który zazwyczaj jest nudny i bez emocji. A tak przecież był definiowany ten czterdziestoletni model. Nawet relingi, których głównym celem jest praktyczność, dodają uroku całości. Dlatego też (nie wierze w to co jednak napiszę) Variant jest jednak atrakcyjnym kąskiem.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI z boku

Nasz egzemplarz nie wygląda na podstawowego kompakta, który zazwyczaj jest nudny i bez emocji.


Bardzo nowocześnie wyglądają za to reflektora auta. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zauważyć można dzienne diody LED, które są już teraz prawie obowiązkowe, ale w wyższych segmentach. Ten fakt cieszy, że nawet w mniejszych modelach będziemy się mogli cieszyć rozwiązaniami zarezerwowanymi dotychczas dla ciut bogatszych od nas. Golf jest idealnym przykładem, zwłaszcza, że takie niespodzianki czekają nas również w środku auta.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - fotele

Tunel środkowy poprowadzony jest bardzo wysoko co wpływa negatywnie na ilość miejsca na tylnej kanapie. Problem będzie miała 5 osoba, aczkolwiek cztery pozostałe będzie podróżować komfortowo prawie w każdej pozycji.


Głównie mam na myśli nowinki techniczne i systemy elektroniczne, ale to nie wszystko. Materiały, plastiki, skóra najwyższej jakości oczywiście we wzorowej niemieckiej ergonomii. Projekt kokpitu jest stonowany, ciemny lecz w niektórych miejscach nawet elegancki – podobnie jak w większym Passacie. Centralne miejsce zajmuje 5-calowy wyświetlacz dotykowy, który działa bardzo dobrze, a wyświetlać może nawigację, dane samochodu, obraz z kamery cofania lub może służyć jako centrum multimedialne. Elektronikę możemy zauważyć również w sterowaniu szyb, lusterek, foteli (również podgrzewane), ale także w tym co nie widać, czyli ABS, ESP, aktywny tempomat, awaryjne hamowanie po kolizji, asystent linii itp. itd. Lista opcji w VW Golfie Variant jest naprawdę długa.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - wnętrze

Projekt kokpitu jest stonowany, ciemny lecz w niektórych miejscach nawet elegancki – podobnie jak w większym Passacie.


Może się na niej znaleźć również napęd 4x4 lub automatyczna skrzynia biegów. Nasz egzemplarz akurat takich uroków nie miał, ale przynajmniej możliwość tego pierwszego widać na pierwszy rzut oka. Tunel środkowy poprowadzony jest bardzo wysoko co wpływa negatywnie na ilość miejsca na tylnej kanapie. Problem będzie miała 5 osoba, aczkolwiek cztery pozostałe będzie podróżować komfortowo prawie w każdej pozycji. Biorąc pod uwagę, że to kombi, może to być jakiś minus, ale Golf Variant nadrabia te braki bagażnikiem. Oczywiście nie polecam wozić 5 osoby w tamtym miejscu, ale 606 litrów (1620 l przy złożonych fotelach) przy niskim progu załadunkowym (63 cm) jest bardzo praktyczną częścią samochodu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - bagażnik

606 litrów (1620 l przy złożonych fotelach) przy niskim progu załadunkowym (63 cm) jest bardzo praktyczną częścią samochodu.

 

1 2

następna

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: