eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autFiat 500L Trekking dla hipsterów z gór?

Fiat 500L Trekking dla hipsterów z gór?

2014-07-28 11:05

Przeczytaj także: Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet ciekawie wygląda i dobrze jeździ


Jak sama nazwa wskazuje 500L Trekking powinna być duża. Jak to w bańce bywa w środku miejsca jest sporo. Co najważniejsze przestrzeń wyczuwa się zaraz po otwarciu drzwi. Dodatkowo to uczucie potęguje spora ilość okien, dzięki czemu nawet klaustrofobil będzie się czuł dobrze. Fiatem 500L Trekking podróżować będzie komfortowo tylko 4 osoby, bo pomimo, że miejsca na nogi (rozstaw osi to ponad 2,6 metra) i głowę jest sporo, ale auto jest wąskie. Przy trójce dorosłych z tyłu będzie po prostu ciasno. Pamiętajmy jednak, że to mikrovan i umiar zachowano również w bagażniku. Ten z podwójną podłogą oraz foremnymi kształtami pomieści 400 litrów pakunków. Czy to dużo lub mało? Najwięcej w tej klasie, ale zapewne czasem miejsca braknie.

Pod maską Fiata znalazł się 105-konny diesel MultiJet o pojemnośći 1,6 litra. Teoretycznie moc powinna być wystarczająca do sprawnego poruszania się w każdym rodzaju otoczenia. O ile w mieście do prędkości rzędu 70 km/h auto jeździ dynamicznie to na autostradzie mocy mu brakuje. Przy wyprzedzaniu TIRa na dwupasmowej drodze radzę dobrze skalkulować manewr. Manualna skrzynia biegów jest dobrze zestopniowana oraz intuicyjna więc nikt nie będzie miał kłopotu z doborem biegu, a przy okazji oszczędza ona paliwo (długi 5 bieg).

fot. mat. prasowe

Fiat 500L Trekking - widok z boku

Ten mikrovan ma aż 4270 mm długości, 1800 mm szerokości i 1679 mm wysokości.


Co do wrażeń z jazdy nie zapominajmy, że aerodynamika pudełka ma swoje wady. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 12 sekund, a prędkość maksymalna gdzieś się skończy, ale kto by to chciał sprawdzać. Nie chodzi mi jednak o to, że 500L Trekking nie wbija człowieka w siedzenia, tylko że już od 120 km/h mocno słychać opór powietrza. Ponadto przy niskich prędkościach samochód jest twardy i czuć każdą pojedynczą dziurę, a przy wysokich auto strasznie się przechyla i jest za miękkie - nurkuje nawet przy hamowaniu.

Jednakże jeśli poruszamy się w mieście 500L będzie naszym przyjacielem. Brak wystających części karoserii wraz z czujnikami parkowania oraz kamerą cofania jest przydatne przy parkowaniu pod blokiem. Pamiętajmy również o fiatowskim systemie CITY, który zmiękcza wspomaganie układu kierowniczego. W tym przypadku jest to bezcelowe bo Fiat 500L Trekking posiada elektryczne wspomagania, więc nawet w normalnym trybie można zapomnieć o ćwiczeniu bicepsów.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L Trekking - bagażnik

Auto z podwójną podłogą oraz foremnymi kształtami pomieści 400 litrów pakunków.


Okiem przedsiębiorcy

Jak to w przypadku specjalnych wersji aut bywa ceny nie należą do niskich. Cena to właśnie kolejna największa różnica między Trekkingiem a 500L. Testowany egzemplarz kosztuje 105 tysięcy złotych (ok 20 tysięcy więcej niż bazowy Trekking). Dodatkowo diesel z taką "budą" pali średnio 6,5 l/100 km co jest o około 1,5 litra więcej niż deklaruje producent.

Podsumowując Fiat 500L Trekking to faktycznie niecodzienny samochód i na pewno nie dla każdego. Czy akurat dla hipsterów z gór? Może, ale oczywiście to był żart, ponieważ nikt rozsądny raczej takiej wersji nie kupi. Mimo wszystko Fiat 500L Trekking nie jest całkowicie bez sensu - dla kogoś będzie to świetne auto...

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: