eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSeat Leon SC 1.8 TSI DSG FR

Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR

2014-07-25 11:30

Przeczytaj także: Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style


Wrażenia z jazdy

Leon wygląda niezwykle dynamicznie i tak też jeździ. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie odpowiednio dostrojone. Dzięki temu pokonywanie zakrętów jak i gwałtowna zmiana toru jazdy nie stanowią żadnego problemu. Karoseria nie przechyla się na boki i nie ujawnia przesadnej podsterowności .

To wszystko w połączeniu z mocnym silnikiem może dać kierowcy bardzo dużo radości podczas jazdy. W trybie Sport reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa, dzięki czemu auto potrafi błyskawicznie zwiększyć swą prędkość. Istotnym elementem w tym zestawie jest również wspomniana wyżej przekładnia DSG – bardzo szybko zmienia biegi i nie zdarzają się jej pomyłki…

fot. mat. prasowe

Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR - bagażnik

Jego pojemność to 380 litrów po złożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1150 litrów.


Do komfortu jazdy również nie można mieć większych zastrzeżeń. Oczywiście, bardziej pływająco byłoby na „balonach” zintegrowanych z 15-calowymi stalówkami, ale nie o to w tym wszystkim chodzi.. Mimo wszystko praca zawieszenia nie jest zbyt mocno odczuwalna we wnętrzu.

Okiem przedsiębiorcy

Dziękuję Volkswagenowi, że pozwolił hiszpańskiej marce na stworzenie tak dobrego samochodu. Leon to ukłon w stronę indywidualnych klientów, którzy cenią styl, jakość i lubią dynamiczną jazdę. Niestety, Seaty nigdy nie były tanie. Podstawowy Leon kosztuje 53 100 zł (Entry 1.2 TSI 85 KM). I to jest fajna cena początkowa. Problem pojawia się wtedy, gdy zobaczymy kwotę jaką należy włożyć za testowany egzemplarz – 133 425 zł! To tyle co dobrze wyposażony samochód segmentu D. Należy jednak pamiętać, że auto ma wiele dodatków. Sam pakiet Aero koszuje 16 tysięcy złotych…

fot. mat. prasowe

Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR - widok z tyłu i boku

Leon wygląda niezwykle dynamicznie i tak też jeździ. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie odpowiednio dostrojone.


Wielu potencjalnych klientów będzie na pewno brało pod uwagę zakup auta na kredyt… W przypadku Seata jest on realizowany za pośrednictwem Volkswagen Banku. W ofercie jest opcja z oprocentowaniem 5,99%, wkładem własnym od 10% wartości auta i okresem kredytowym od 12 do 84 miesięcy. Należy także pamiętać o prowizji bankowej 5%. Warto zaznaczyć, że raty miesięczne ustalane są indywidualnie. Oferta obejmuje także AutoKredyt – umowa na 36 albo 48 miesięcy, wkład własny od 0%, oprocentowanie 4,99%, prowizja bankowa 5% i niskie raty miesięczne.

Podsumowanie
Leon to najlepszy Seat ostatnich lat. Bez warunku na wersję wygląda naprawdę dobrze. Najważniejsze jest jednak to, że mamy do czynienia z dopracowaną konstrukcją. W prezentowanej wersji wyróżnia się wzorowymi właściwościami jezdnymi, świetnym silnikiem i bogatym wyposażeniem. Gdyby tylko nie ta cena…

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Seat Leon, Seat, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: