Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR
2014-07-25 11:30
Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style
KaroseriaJeszcze nikt mi nie powiedział, że nowy Leon wygląda źle. I coś w tym jest. Moim skromnym zdaniem to jeden z najlepiej wyglądających samochodów w swoim segmencie. Co więcej, mamy do czynienia z wersją FR doposażoną w pakiet Aero. A to oznacza całkowity brak dyskrecji… Pierwszy rzut oka i już wydaje się oczywiste, że prezentowany egzemplarz ma mało wspólnego z „podstawą”. Przeprojektowane zderzaki, nakładki na progi, czarne 18-calowe felgi, dyfuzor, spojler dachowy i dwie końcówki wydechu – nawet w korku skupia na sobie wzrok zaciekawionych kierowców…
fot. mat. prasowe
Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR - przód
Wnętrze
Wnętrze ma dość konserwatywny charakter. Faktura kokpitu jest prosta i czytelna. Materiały z których został wykonany są dobrej jakości, podobnie jak ich spasowanie. Brakuje jedynie większego ekranu dotykowego, który dostępny jest w Golfie. Na pochwałę zasługują natomiast świetne zegary. Widać na nich wszystko, wyglądają bardzo fajnie, a wskazówki startują z pozycji pionowej – na sportowo!
fot. mat. prasowe
Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR - wnętrze
Na przednich fotelach można dobrać idealną pozycję – efekt sporego zakresu regulacji. Ich wielkość jest wystarczająca nawet dla rosłych kierowców. Wyprofilowane są tak, by odpowiednio podtrzymywać ciało podczas pokonywania zakrętów. To jednak nie oznacza, że nie są komfortowe – wręcz przeciwnie! Dzięki odpowiedniej twardości siedziska dalekie podróże nie są męczące. Dostęp na tylną kanapę jest nieco utrudniony ze względu na 3-drzwiowe nadwozie. Dwie osoby średniego wzrostu zmieszczą się tam bez większych trudności i nie powinny narzekać na brak miejsca.
fot. mat. prasowe
Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR - przednie i tylne fotele
Bagażnik ma dość duży próg załadunku. Ale jakże to niewielka cena za ten zgrabny tył… Jego pojemność to 380 litrów, czyli całkiem nieźle. Po złożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1150 litrów.
Technologia
Wygląd auta zdradza, że nie jest to wersja dla fana oszczędzania. I w tym przypadku pozory nie mylą… Pod maską testowego Leona znajduje się jednostka 1.8 TSI generująca 180 KM (4000 rpm) i 250 Nm (1500-3900 rpm). Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Spora moc w ważącym 1321 kg aucie oznacza całkiem niezłe osiągi. Rozpędzenie się do setki zajmuje jedynie 7,2 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 224 km/h. Wystarczająco. Najbardziej cieszy jednak wszechstronność zespołu napędowego. Jeśli jest taka potrzeba, za pośrednictwem przycisku na konsoli środkowej można wybrać tryb Eco Pro, co pozwala utrzymać spalanie w okolicy 6 litrów. Jeśli jednak ktoś chce korzystać z pełnej mocy, zawsze może zmienić tryb na Sport. System pozwala także na wybranie opcji Comfort jak i indywidualizacje ustawień. Do wyboru, do koloru.
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)