Nowy Volkswagen Passat także z napędem hybrydowym
2014-07-08 10:27
Przeczytaj także: Volkswagen Passat świetnym wyborem dla firm
Systemy wspomagające i układy napędowe
Większy komfort i większe bezpieczeństwo. Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Technologie wszechstronnego Passata likwidują granice między segmentami. Do technologii tych należą – oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up – także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat - wyposażenie
W wyposażeniu nowego Passata znajdziemy trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.
Dziesięć silników: TSI i TDI. Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o spektrum mocy od 88 kW / 120 KM do 206 kW / 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Hybryda plug-in o mocy 155 kW / 211 KM. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Wartości zużycia paliwa i emisji leżą na równie doskonałym poziomie, jak w Golfie GTE z napędem hybrydowym plug-in (Golf GTE: 1,5 l/100 km w NEFZ i 35 g CO2/km).
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat fot.3
Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd
TSI – zestawienie silników benzynowych.Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW / 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy110 kW/ 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW / 180 KM, 162 kW / 220 KM i 206 kW / 280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW / 156 KM. Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią; w modelach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym, DSG montowana jest seryjnie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat fot.4
Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o spektrum mocy od 88 kW / 120 KM do 206 kW/280 KM
Nowoczesny TDI o mocy 240 KM. Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW / 240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową DSG.
TDI – zestawienie silników wysokoprężnych. Program silników wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmuje jednostkę TDI o mocy 110 kW / 150 KM, spalającą tylko 4,1 l/100 km (emisja CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik, oraz mocniejsze turbodiesle: 140 kW / 190 KM i 176 kW / 240 KM.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat fot.5
Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową DSG.
![Volkswagen Passat 2015 już w polskich salonach Volkswagen Passat 2015 już w polskich salonach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Volkswagen-Passat-2015/Volkswagen-Passat-2015-juz-w-polskich-salonach-147337-150x100crop.jpg)
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)