eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSkoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance liderem sprzedaży?

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance liderem sprzedaży?

2014-06-25 13:57

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance liderem sprzedaży?

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

Ten sztandarowy samochód czeskiego producenta zadomowił się w Polsce już od chwili debiutu. Każda kolejna generacja utwierdzała naszych rodaków w tym, że Skoda robi niezłe samochody i warto je kupować. Słupki sprzedaży podnoszą również klienci flotowi, aczkolwiek to nie zmienia faktu popularności Octavi. Czy z trzecią generacją będzie podobnie?

Przeczytaj także: Skodę Octavię skonfigurujesz na "milion" sposobów

Szanse są naprawdę spore! Mimo tego, że Octavia sprzedawana jest nadal w starszej odmianie to ilość sprzedaży szacuje się na 11 tysięcy egzemplarzy. To naprawdę spory wynik, a pamiętajmy, że zapewne chętni do salonów jeszcze zaglądną. Spowodowane jest to kilkoma argumentami. Po pierwsze Octavię można konfigurować dowolnie, zarówno jeśli chodzi o nadwozie, jak i gamę silników lub wersje wyposażenia. Z najciekawszych wyborów to opcje 4x4 lub sportowe kombi oznaczone literkami RS.

Powracając jednak do naszego testowego egzemplarza mieliśmy do dyspozycji ciemnogranatowego liftbacka z mocnym silnikiem wysokoprężnym. Patrząc na samochód z zewnątrz można śmiało stwierdzić, że nowa generacja wyładniała i ewoluowała. Atrakcyjna lecz prosta linia nadwozia wygląda teraz nowocześnie, a smaczku dodają na przykład 18-calowe felgi aluminiowe i boczne przetłoczenia na drzwiach. Może to właśnie ta wizualna uniwersalność jest jednym z powodów takiej popularności?

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance - przód auta

Z przodu pojawił się nowy grill wraz z nowym znaczkiem Skody oraz adaptacyjne reflektory biksenonowe (doświetlające zakręty) wraz ze światłami LED do jazdy dziennej, co jest już obowiązkowym wyposażeniem nowego samochodu.


Z przodu pojawił się nowy grill wraz z nowym znaczkiem Skody oraz adaptacyjne reflektory biksenonowe (doświetlające zakręty) wraz ze światłami LED do jazdy dziennej, co jest już obowiązkowym wyposażeniem nowego samochodu! Uzupełnienie stanowią halogeny przeciwmgielne między którymi rozpościera się plaster miodu. Z tyłu natomiast również znajdziemy LEDową technologię. Jednakże tylne klosze reflektorów mają jeszcze jedną funkcję. Są rozróżnikiem gamy modelowej Skody. Jako, że Octavia mieści się pomiędzy Rapidem, a Superbem to zobaczymy tam niczym u doświadczonego żołnierza - dwie „belki” świateł. Linia boczna nie jest już tak szokująca i szczerze mówiąc przypomina mi tańszego i niżej klasyfikowanego Rapida.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance - widok z boku

Atrakcyjna lecz prosta linia nadwozia wygląda teraz nowocześnie, a smaczku dodają na przykład 18-calowe felgi aluminiowe i boczne przetłoczenia na drzwiach.


Jedynym szczegółem w karoserii testowanej Skody, który strasznie mnie denerwował były lusterka. O ile w kolorze nadwozia oraz z wbudowanymi kierunkowskazami wyglądały ładnie to ich elektryczna regulacja była daleka od ideału. Szkopuł w tym, że raz wybrane ustawienie niestety nie zapisywało się podczas wyłączenia silnika. Myślałem, że to wina automatycznego składania lusterek, ale wyłączenie tej opcji nie pomogło. Niby detal, a denerwujący niesamowicie. Ostatnim tłumaczeniem może być to, że po prostu coś było popsute, więc spróbujemy to wyjaśnić.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance - przednie fotele

Przestrzeń w środku samochodu potęguje jasna skórzana tapicerka pomieszana z alcantarą, która nie wymaga dopłaty. Razem z ciemnymi plastikami oraz srebrnymi i połyskującymi wstawkami wygląda to zaskakująco dobrze.


Skoda Octavia to kawał samochodu (4659x1814x1461), który znacznie rozciąga kompaktowy segment C. Wielu z dziennikarzy zastanawia się czy czasem nie jest to już segment D. Oczywiście producent nie chce wpaść do tego worka, ponieważ wtedy Octavia straciłaby kilka rekordów, głównie dotyczących przestrzeni. Wspominając już o niej trzeba przyznać, że każdy z piątki pasażerów będzie miał do dyspozycji sporo miejsca na nogi, głowę, a także barki. Przednie fotele oraz kanapa są bardzo wygodne i dobrze sprawdzają się nawet na dłuższe trasy. Warto nadmienić, że wersja wyposażenia Elegance zawiera elektryczną regulację foteli przednich w każdej płaszczyźnie, a do tego może zapamiętać trzy ustawienia różnych kierowców. Przewagę konkurencyjną Skoda Octavia przedstawia również w bagażniku. Jej 590 litrów zabierze całą rodzinę na wczasy, a rozwiązania typu haczyki, siatki lub gumowana podłoga ułatwią życie w różnych sytuacjach.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM Elegance - wnętrze

Octavia nie jest budżetowym samochodem, a najwyższy poziom wyposażenia Elegance daje o sobie znać na każdym kroku.


Przestrzeń w środku samochodu potęguje jasna skórzana tapicerka pomieszana z alcantarą, która nie wymaga dopłaty. Razem z ciemnymi plastikami oraz srebrnymi i połyskującymi wstawkami wygląda to zaskakująco dobrze. Co więcej jest to również solidne, dobrze spasowane i przyjemne w dotyku. Mimo tego, że projekt deski rozdzielczej wygląda skromnie i laicko to Octavia nie jest budżetowym samochodem, a najwyższy poziom wyposażenia Elegance daje o sobie znać na każdym kroku. Nazwałbym to raczej hasłem Skody „Simply Clever” czyli ergonomicznie. W skład takich rozwiązań wchodzi np. schowek na telefon, skrobaczka przy wlewie paliwa lub opcjonalne wyjście 220V na tunelu środkowym albo PhoneBox zwiększający zasięg podłączonego przez Bluetooth telefonu.

 

1 2

następna

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: