Mitsubishi Outlander PHEV już w salonach
2014-06-23 13:47
Mitsubishi Outlander PHEV © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Mitsubishi Outlander - premiera w Polsce
Auto od podstaw zaprojektowano z myślą o napędzie hybrydowym. Dlatego, ma wszystkie zalety hybrydy bez jej wad. Podstawowa zaleta to możliwość ładowanie akumulatora na wiele sposobów - w czasie jazdy, przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego lub z terminala szybkiego ładowania. Outlander PHEV to auto prawie w pełni elektryczne, niczym i-MiEV wyposażony w układ 4WD o wielkości konwencjonalnego Outlandera.Outlander PHEV będąc z założenia samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu – zawsze przy pracujących jednostkach elektrycznych i z przodu, i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko, jak to będzie możliwe.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV - wnętrze
Dość skomplikowany system napędu 4x4 oferuje 3 tryby jazdy: elektryczny, szeregowy i równoległy. Jak już wspomniałem, są one elektronicznie sterowane i automatycznie wybierane w taki sposób, aby samochód przejeżdżał jak największy dystans w trybie elektrycznym. W trybie EV system operacyjny PHEV OS rozpoczyna jazdę w pełni „elektryczną”. Samochód jest napędzany przez silniki elektryczne (przedni i tylny), które przekazują swoją moc na obie osie – 4WD. Źródło energii to akumulator, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 120 km/h.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV - silnik
W trybie szeregowym samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny. Silnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie, ale jedynie celem uruchomienia generatora ładującego akumulator w czasie jazdy. Wyłączanie silnika jest również automatyczne.
fot. mat. prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV - widok z boku
W trybie równoległym silnik spalinowy ze swojej natury jest efektywniejszy od silnika elektrycznego dopiero na wysokich obrotach, przy których przejmuje rolę wiodącej jednostki napędowej, przekazując moc bezpośrednio na przednie koła poprzez Power Drive Unit - wielotrybowy moduł zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora. Oprócz silnika spalinowego pracują również silniki elektryczne z przodu i z tyłu, wspomagając silnik spalinowy, co odbywa się w sposób niezauważalny dla użytkownika. Dzieje się tak w przypadku stałego, dużego zapotrzebowania na moc, typowego dla dłuższej jazdy po autostradzie. Silnik spalinowy napędza jednocześnie generator, by korzystając z zapasu mocy doładowywać akumulator trakcyjny.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)