Najcenniejsze marki świata 2014 - motoryzacja
2014-06-21 00:31
Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka © magdal3na - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja
Marka BMW zachowała 2. miejsce, osiągając wartość na poziomie 25,7 mld USD (wzrost o 7%). Z kolei Mercedes Benz i Honda zachowały miejsce 3. i 4. z wartością marek na poziomie odpowiednio 21,5 mld USD i 14 mld USD.„Marki samochodów doskonale sobie radzą w 2014 roku dzięki temu, że recesja jest już praktycznie za nami, a wzrost optymizmu konsumenckiego w USA wyraża się w gotowości do ponownego dokonywania większych zakupów” – zauważył Peter Walshe, Global BrandZ Director w instytucie Millward Brown. „Najlepiej radzą sobie producenci samochodów mający silną pozycję na rynku motoryzacyjnym w USA. Ford jest najdynamiczniej rosnącą marką, a Chevrolet ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce, zajmując 9. miejsce”.
Te doskonałe wyniki marek w dziewiątym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 znalazły swoje potwierdzenie również w łącznych wynikach całego sektora, notującego wzrost o 17%. Łączna wartość pierwszej dziesiątki marek tego sektora osiągnęła 139 mld USD. W ubiegłorocznym Top 10 odnotowano wzrost łącznej wartości marek o zaledwie 5%, co i tak było znacząco lepszym wynikiem wobec spadku o 7% w roku 2012.
fot. magdal3na - Fotolia.com
Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka
W tym roku wszystkie marki z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrost wartości z wyjątkiem Volkswagena, który ucierpiał z powodu presji cenowej w Chinach i tylko nieznacznie odrobił straty dzięki ożywieniu na rynku amerykańskim. Wartość marki Audi wzrosła o 27%, a Chevrolet (ostatni raz w rankingu w 2009 r.) oraz Toyota zyskały 21%.
Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka – wzrost o 56% do 11,8 mld USD (piąte miejsce w sektorowej pierwszej dziesiątce), nie tylko za sprawą dużej sprzedaży i rebilansowania działalności w skali globalnej, ale także dzięki większemu zróżnicowaniu pozycjonowania marki. Ten producent z Dearborn w stanie Michigan (USA) odszedł od pozycji standardowej marki ze średniej półki w stronę większej wyrazistości dzięki takim inicjatywom jak umowa partnerska z firmami Daimler i Nissan mająca na celu skomercjalizowanie technologii ogniw paliwowych.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze marki świata w segmencie motoryzacyjnym w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.
Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)