eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autOpel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale

2014-06-13 10:22

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

W 2007 roku, na targach w Genewie poznaliśmy koncepcyjnego GTC. Rok później, już jako wersja produkcyjna, Insignia zakończyła linię modelową Vectry…

Przeczytaj także: Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny

Z zewnątrz…

Vectra była autem niezłym, ale… nudnym. Ktoś niegdyś złośliwie skonstatował, że Vectra, szczególnie C, w zasadzie nie posiadała wyglądu zewnętrznego. Z Insignią od początku było inaczej. Choć miała zastąpić Vectrę, to wielkością zbliżała się do nieprodukowanej już wówczas Omegi. Jest też, w odróżnieniu od poprzedniczki, autem bardzo wyrazistym i o wyraźnie sportowych konotacjach. Ale od 2007 roku zdążyła się już nieco opatrzyć, dlatego w 2013 roku w Russelsheim zdecydowali, że czas na lifting. Zmiany, choć w zasadzie kosmetyczny, ożywiły Insignię i przybliżyły ją do całej gamy modelowej. To, co od razu rzuca się w oczy to przeprojektowany pas przedni. W aucie zastosowano nowy grill i zmieniono kształt reflektorów. Z kolei na klapie bagażnika znalazł się wąska chromowana listwa znana z Opla Cascady. Detale? Owszem, ale poprawiły „look” i wyraźnie ożywiły prawie 7-letnie już auto.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - przód

W aucie zastosowano nowy grill i zmieniono kształt reflektorów.


fot. mat. prasowe

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - tył

Z kolei na klapie bagażnika znalazł się wąska chromowana listwa.


Insignia to typowy przedstawiciel segmentu D. I tak jak cała konkurencja, ma bardzo podobne wymiary. Długość auta wynosi 4830 mm, szerokość 1856 mm, wysokość 1498 mm, a rozstaw osi – 2737 mm.

… i w środku

Wnętrze Insignii zaskakuje jakością wykonania. Zarówno materiały jak i ich spasowanie mogłyby „bez obciachu” znaleźć się w jednym z aut klasy premium. Deska jest wyjątkowo elegancka, wręcz nieniemiecka. Jest finezja i polot nieco we włoskim stylu. Jest też pragmatyzm i ergonomia typowa dla aut z Niemiec. Ponadto po liftingu przemodelowano deskę rozdzielczą, zmieniono kształt i ułożenie zegarów. Stanowisko pracy kierowcy zyskało nową, ładniejszą i wygodniejszą kierownicę. Posłuchano też rad użytkowników i ograniczono liczbę przycisków. Nowością jest 8-calowy dotykowy wyświetlacz oraz kolejny mały wyświetlacz zamontowany w miejscu prędkościomierza, który może pełnić kilka różnych funkcji.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - wnętrze

Po liftingu przemodelowano deskę rozdzielczą, zmieniono kształt i ułożenie zegarów. Stanowisko pracy kierowcy zyskało nową, ładniejszą i wygodniejszą kierownicę.


W aucie siedzi się naprawdę wygodnie. Zarówno przednie fotele jak i tylna kanapa gwarantują komfort podróżowania bez względu na gabaryty kierowcy i pasażerów. Także bagaż w aucie mieści się bez upychania – 530 litrów do rolety i żadnych zawiasów to lepiej niż dobrze. Za to po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do… 1020 litrów! I jest to zaskoczenie „in minus”.

fot. mat. prasowe

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - przednie i tylne fotele

W aucie siedzi się naprawdę wygodnie. Zarówno przednie fotele jak i tylna kanapa gwarantują komfort podróżowania bez względu na gabaryty kierowcy i pasażerów.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: