Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale
2014-06-13 10:22
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny
Z zewnątrz…Vectra była autem niezłym, ale… nudnym. Ktoś niegdyś złośliwie skonstatował, że Vectra, szczególnie C, w zasadzie nie posiadała wyglądu zewnętrznego. Z Insignią od początku było inaczej. Choć miała zastąpić Vectrę, to wielkością zbliżała się do nieprodukowanej już wówczas Omegi. Jest też, w odróżnieniu od poprzedniczki, autem bardzo wyrazistym i o wyraźnie sportowych konotacjach. Ale od 2007 roku zdążyła się już nieco opatrzyć, dlatego w 2013 roku w Russelsheim zdecydowali, że czas na lifting. Zmiany, choć w zasadzie kosmetyczny, ożywiły Insignię i przybliżyły ją do całej gamy modelowej. To, co od razu rzuca się w oczy to przeprojektowany pas przedni. W aucie zastosowano nowy grill i zmieniono kształt reflektorów. Z kolei na klapie bagażnika znalazł się wąska chromowana listwa znana z Opla Cascady. Detale? Owszem, ale poprawiły „look” i wyraźnie ożywiły prawie 7-letnie już auto.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - przód
fot. mat. prasowe
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - tył
Insignia to typowy przedstawiciel segmentu D. I tak jak cała konkurencja, ma bardzo podobne wymiary. Długość auta wynosi 4830 mm, szerokość 1856 mm, wysokość 1498 mm, a rozstaw osi – 2737 mm.
… i w środku
Wnętrze Insignii zaskakuje jakością wykonania. Zarówno materiały jak i ich spasowanie mogłyby „bez obciachu” znaleźć się w jednym z aut klasy premium. Deska jest wyjątkowo elegancka, wręcz nieniemiecka. Jest finezja i polot nieco we włoskim stylu. Jest też pragmatyzm i ergonomia typowa dla aut z Niemiec. Ponadto po liftingu przemodelowano deskę rozdzielczą, zmieniono kształt i ułożenie zegarów. Stanowisko pracy kierowcy zyskało nową, ładniejszą i wygodniejszą kierownicę. Posłuchano też rad użytkowników i ograniczono liczbę przycisków. Nowością jest 8-calowy dotykowy wyświetlacz oraz kolejny mały wyświetlacz zamontowany w miejscu prędkościomierza, który może pełnić kilka różnych funkcji.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - wnętrze
W aucie siedzi się naprawdę wygodnie. Zarówno przednie fotele jak i tylna kanapa gwarantują komfort podróżowania bez względu na gabaryty kierowcy i pasażerów. Także bagaż w aucie mieści się bez upychania – 530 litrów do rolety i żadnych zawiasów to lepiej niż dobrze. Za to po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do… 1020 litrów! I jest to zaskoczenie „in minus”.
fot. mat. prasowe
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line - przednie i tylne fotele
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)