Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca
2014-06-10 12:44
Peugeot 308 SW © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 308
We wnętrzu jest obszerny niczym katedra Notre Dame. Pojemność bagażnika pod tylną półką wynosi 610 dm3 podzielonych w następujący sposób: 556 dm3 VDA (lub 590 litrów) nad podłogą bagażnika i 54 dm3 w schowkach pod podłogą. W Polsce, auto będzie dostępne z kołem zapasowym, dlatego oficjalnie bagażnik mierzy właśnie 556 dm3. Po złożeniu tylnej kanapy, pojemność wzrośnie do imponujących 1660 dm3.fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW - widok z boku i tyłu
Rozstaw osi został wydłużony w stosunku do hatchbacka o 11 cm. Centymetry te w całości wykorzystano na powiększenie przestrzeni w tylnej części auta. Dodatkowo, dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szersze niż w hatchbacku tylne drzwi i sama kanapa, cofnięta o 2,9 cm.
W 308 SW, podobnie jak w hatchbacku zastosowano i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola znajdująca się na wysokości kierownicy i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7’’.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW - bagażnik
Podobnie jak w wersji hatchback, w ofercie znajduje się również w opcji Driver Assistance Pack, obejmujący aktywny tempomat, układ ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW - wnętrze
Początkowo będą dostępne trzy silniki diesla BlueHDi: 1,6 litra o mocy 100 KM (dostępny z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach), 1,6 litra 120 KM (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach), a także najmocniejsza 150-konna jednostka o pojemności 2 litrów, wyposażona w manualną lub automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach. Gamę diesli uzupełnią znane z modelu 308 hatchback silniki benzynowe od 130 KM do 155 KM.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW - silnik
Jak jeździ nowy 308 SW? Nie mogliśmy przetestować auta załadowanego, ale na pusto poruszało się naprawdę nieźle. Na krętych, mazurskich drogach spisywało się dzielnie. Pomimo tego, że SW jest sporo dłuższy od hatchbacka, tej różnicy w zasadzie nie czuć w prowadzeniu. Tak samo, jak nieco wyższego ciężaru. Układ kierowniczy jest dokładnie tak samo czuły jaki w hatchbacku, podobnie zresztą, jak zawieszenie. Jadąc kombi czujemy się tak, jak w hatchbacku.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW - tył
Peugeot 308 SW w cenie od 69,7 do 102 tys. złotych (w zależności od wersji) trafi do salonów już w połowie czerwca.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)