Rodzinny Ford Tourneo Courier
2014-06-09 10:18
Ford Tourneo Courier © fot. mat. prasowe
Planując zakup małego samochodu rodzinnego na pewno będziemy mieli ciężki orzech do zgryzienia. Koncern zarządzany przez Allan`a Mullaly wystawił do walki o nasze portfele kolejnego reprezentanta. O jakiej marce mowa? Oczywiście o Fordzie, a wspomnianym modelem jest Tourneo Courier. Na chwilę obecną kolejność rodziny kombivanów prezentuje się następująco, w kolejności od najmniejszego: Courier, Connect, Custom. Kolejny model Forda to dobra informacja dla miłośników tej marki. Gdy pójdziemy do salonu będziemy mogli wybierać już nie tylko między B-Maxem, C-maxem lub S-maxem.
Przeczytaj także: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu
Trochę o wyglądzie i dane techniczneWidząc auto z daleka rzuca się nam w oczy charakterystyczny fordowski grill. Zgrabna sylwetka od razu przyciągnęła moją uwagę, może dlatego, że linia boczna dodaje Courier`owi dynamiki.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier - przód
W środku auto wygląda na dość obszerne, mimo że zbudowane jest na tej samej platformie co Ford Fiesta. Courier jest szeroki na 2040 mm, długi na 4157 mm oraz wysoki na 1723 mm. Z Fiesty pozostał wyłącznie rozstaw osi, który wynosi 2489 mm.
Courier w środku został wyposażony w charakterystyczną dla Forda konsolę środkową. Plastiki wyglądają na solidne i dobrze zmontowane, podczas kilku godzin jazd nie słyszałem rzadnego niepokojącego skrzypienia. Pojemność bagażnika standardowo do rolety nie jest imponująca, bo to niecałe 400l. po zdjęciu rolety dostajemy dodatkowe 300l.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier - widok z boku
Pod maską mamy możliwość wyboru między 1.5 TDCi (75 KM, 190 Nm) i 1.6 TDCi (95 KM, 215 Nm) Według danych producenta spalają odpowiednio 4,1 oraz 4,0. Zwolennicy silników benzynowych mogą zdecydować się na silnik 1.0 EcoBoost ( 100KM, 170Nm). Silnik benzynowy nie pozwoli nam na dynamiczną jazdę, ale w końcu jest to auto typowo do jazdy po mieście.
Ceny
Wyjściowa cena za Forda Tourneo Courier z silnikiem EcoBoost to niewiele ponad 57.000 PLN, mówimy tutaj o podstawowym pakiecie Ambiente. Po podwyższeniu standardu do wersji Trend za auto zapłacimy więcej o ok. 7000 PLN . Za wersję Titanium przyjdzie nam dopłacić ok. 9500 PLN. Mocniejszy silnik wysokoprężny 1.6 TDCi dostępny jest wyłącznie z pakietach Trend oraz Titanium. Kupujący najdroższą wersję zapłacą ok.72.500 PLN.
Dane cennikowe
1.0 EcoBoost (100KM)
Ambiente 57.071 PLN
Trend 64.022 PLN
Titanium 66.543 PLN
1.5 TDCi (75 KM)
Ambiente 61.377 PLN
Trend 68.327 PLN
Titanium 70.848 PLN
1.6 TDCi ( 95 KM)
Ambiente - nie występuje -
Trend 70.049 PLN
Titanium 72.750 PLN
Przeczytaj także:
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?
oprac. : Auto-strefa.pl
Więcej na ten temat:
Ford Tourneo Courier, Ford Tourneo, Ford, testy samochodów, samochody, auta, samochody rodzinne
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)