Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style - typ nieskomplikowany
2014-06-04 12:21
Przeczytaj także: Seat Toledo 1.4 TSI DSG - gdzie ten temperament?
Technologia
Testowany egzemplarz napędza benzynowa jednostka TSI o pojemności 1,4 litra, mocy 122 KM (5000-6000 obr./min.) i momencie obrotowym 200 Nm (1400-4000 obr./min.). Współpracuje ona z 7-biegową przekładnią DSG (dwusprzęgłowy automat). I trzeba przyznać, że jest to optymalny zestaw w tym modelu. Sprint do setki trwa jedynie 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi przyzwoite 206 km/h. Co ciekawe, niezłe osiągi nie odbijają się na apetycie auta. Średnie spalanie z całego testu (1100 km) wyniosło 7,3 litra – wynik naprawdę akceptowalny. Jeśli chodzi o podwozie, to Toledo nie skrywa żadnych awangardowych rozwiązań – z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu – belka skrętna.
fot. mat. prasowe
Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style - tył
Wrażenia z jazdy
Toledo jeździ całkiem nieźle. Ani układ kierowniczy, ani zawieszenie nie budzą większych zastrzeżeń. Oczywiście Toledo nie połyka zakrętów tak jak Leon Cupra, ale potrafi dać wystarczająco dużo przyjemności z jazdy. W skrajnych sytuacjach potrafi być podsterowny, ale na co dzień nie jest to odczuwalne nawet w najmniejszym stopniu. Stado 122 KM sprawia, że Toledo chętnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów. Ponadto silnik świetnie współgra ze skrzynią DSG, która pod względem jakości pracy po prostu imponuje.
Komfort podróżowania stoi na rozsądnym poziomie, aczkolwiek przydałaby się nieco cichsza wspomnianego już wyżej zawieszenia. Do niewątpliwych zalet należy natomiast dopisać dobrą widoczność i przyzwoitą zwrotność auta – te atrybuty pozwalają na bezstresowe manewrowanie po zatłoczonych parkingach.
Okiem przedsiębiorcy
Za podstawowe Toledo (1.2 MPI Entry) trzeba zapłacić niewiele ponad 47 000 zł. Testowany egzemplarz kosztuje jednak ponad 80 tysięcy, co sprawia, że trudno będzie przekonać potencjalnych nabywców do jego zakupu. Mimo tego warto zaznaczyć, że nieco gorsze wyposażenie może znacznie obniżyć tę cenę. Poza tym, Seat bardzo często oferuje spore rabaty na swoją gamę modelową, dlatego warto śledzić sytuację w salonach.
fot. mat. prasowe
Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style - widok boku
Osoby zainteresowane zakupem mogą zdecydować się na jeden z dwóch wariantów kredytowych: Kredyt 0% (wkład własny od 0%, okres umowy od 12 do 60 miesięcy, prowizja bankowa 2-5%, oprocentowanie od 0 do 1,99%) lub AutoKredyt (wkład własny od 0%, umowa na 36 albo 48 miesięcy, oprocentowanie 0%, prowizja bankowa 5%). Z kolei dla przedsiębiorców Seat przygotował szeroki wachlarz leasingowy – opłata wstępna od 10% wartości auta, umowa leasingowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość końcowa 1 lub 19% wartości auta i raty ustalane indywidualnie.
Podsumowanie
Seat Toledo to bardzo rozsądna propozycja. Jest dużym i praktycznym samochodem, który nie skrywa wyjątkowo skomplikowanej technologii. W prezentowanej wersji kosztuje nieco za dużo, jednakże egzemplarze z nieco uboższym wyposażeniem i słabszymi silnikami są bardziej przystępne cenowo i godne polecenia.
Przeczytaj także:
Seat Ibiza Cupra jak papryczka Jalapeno
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)