Lancia Delta S by MOMODESIGN stylowa i przestronna
2014-05-15 13:39
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Technologia
Ciekawa stylistyka, którą opakowano w dodatki o sportowym charakterze zdradza, że nie mamy do czynienia z podstawową wersją. Pod maską testowanej Delty S by MOMODESIGN pracuje 190-konna jednostka wysokoprężna, która osiąga 400 Nm (przy 4000 obr./min.). Została zintegrowana z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje całą siłę napędową na koła przednie. W tej konfiguracji włoska piękność osiąga setkę w 7,9 sekundy i rozpędza się do 222 km/h. Co ciekawe, te wszystkie wartości nie mają swojego odbicia na zużyciu paliwa. Wynik na dystansie całego testu to 6,8 litra. Warto przy tym zaznaczyć, że spokojna jazda na trasie może zmniejszyć ten rezultat spokojnie o litr. Przyjemne z pożytecznym.
fot. mat. prasowe
Lancia Delta S by MOMODESIGN - silnik
Pod maską testowanej Delty S by MOMODESIGN pracuje 190-konna jednostka wysokoprężna, która osiąga 400 Nm (przy 4000 obr./min.).
Wrażenia z jazdy
W prezentowanej wersji Delta ma sporą moc, ale nie jest to samochód zachęcający do szybkiej jazdy. Przede wszystkim podczas gwałtownych manewrów czuć masę auta. Dość szybko, nawet jak na auto przednionapędowe, pojawia się też podsterowność. Należy jednak pamiętać, że nie jest to auto sportowe.
Włoski kompakt sprawdzi się za to w roli długodystansowca. Jest wygodny i komfortowy, co ma kluczowy wpływ na kondycję kierowcy podczas wielogodzinnej jazdy. Spore stado koni pod maską sprawia, że nie ma problemów z wyprzedzaniem, nawet przy wysokich prędkościach. Plus należy się także za dobrze zestopniowaną skrzynię (przydałyby się jedynie nieco krótsze skoki lewarka). Warto także wspomnieć o zawieszeniu, które sprawdza się na polskich, mieszanych drogach – pracuje cicho i nie przenosi „wrażeń” do wnętrza.
Okiem przedsiębiorcy
Delta to nietypowe auto, dlatego jej cena nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. Testowany egzemplarz to wydatek 93 190 zł. Dużo? Biorąc pod uwagę staż rynkowy i niepewną przyszłość marki, można mieć mieszane uczucia. Jeśli jednak spojrzymy na dane techniczne i przestronność wnętrza, to szybko zmienimy zdanie.
fot. mat. prasowe
Lancia Delta S by MOMODESIGN - widok boku
W prezentowanej wersji Delta ma sporą moc, ale nie jest to samochód zachęcający do szybkiej jazdy. Przede wszystkim podczas gwałtownych manewrów czuć masę auta.
Lancia nie należy do marek, które królują w rankingach sprzedaży flotowej. Mimo tego, jej oferta finansowa obejmuje zarówno kredyt jak i leasing. Wszystko realizowane jest za pośrednictwem Fiat Bank i FGA Leasing.
Podsumowanie
Lancia Delta S by MOMODESIGN to stylowe i przestronne auto. W wersji ze 190-konnym silnikiem wysokoprężnym wyróżnia się także dobrą dynamiką i umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. Szkoda, że jej przyszłość stoi pod znakiem zapytania. Chyba każdy z nas chciałby zobaczyć jej następcę, prawda…?
![Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Mazda-3/Mazda-3-2-0-SkyPassion-warta-swojej-ceny-164896-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)