Mercedes Citan Mixto 111 CDI - kombivan dla firmy i rodziny
2014-05-14 09:44
Przeczytaj także: Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi
Technologia
Mercedes Citan powstał na bazie Renault Kangoo, dlatego nie powinien nikogo dziwić pracujący pod jego maską 1,5-litrowy silnik generujący 110 KM i 240 Nm. Został on zintegrowany z 6-biegową przekładnią manualną, która przekazuje całą moc na oś przednią. Jeśli chodzi o osiągi, to producent nie podaje ani prędkości maksymalnej, ani przyspieszenia od 0 o 100 km/h. Według naszych pomiarów, Citan Mixto 111 CDI osiąga pierwszą setkę w 12,5 sekundy i rozpędza się… do znacznie większej prędkości niż jest dozwolona. Z perspektywy użytkowej dużo ważniejsze są oczywiście kwestie ekonomiczne. I na tym polu niemiecki kombivan nie ma się czego wstydzić. Średnie zużycie paliwa z całego testu (dystans 1100 km) wyniosło 5,7 litra, co należy uznać za wynik znakomity.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan Mixto 111 CDI - silnik
Wrażenia z jazdy
Przyznam szczerze, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zarówno prowadzeniem, jak i dynamiką prezentowanego auta. Choć 110 KM nie budzi zachwytu, to w codziennej eksploatacji w zupełności wystarcza. Nawet przy prędkościach powyżej 100 km/h Citan naprawdę bardzo sprawnie przyspiesza. Sporą zaletą jest również świetnie zestopniowana skrzynia, która pomaga w oszczędzaniu paliwa. Jakiś minus? Tylko jeden: przeciętne wyciszenie.
Jeśli chodzi o wspomniane wyżej prowadzenie, to Citan bez wątpienia jest jedną z lepszych konstrukcji tego gatunku. Układ kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy, a karoseria nie przechyla się tak bardzo, jak można się było tego spodziewać. Chwilami aż trudno uwierzyć, że jest to bliźniak popularnego „Kangura”.
Choć auto ma prawie 5 metrów, to równie dobrze spisuje się w mieście. Jest wystarczająco zwrotne i komfortowe. Sporą zaletą jest także niezła widoczność, choć w dzisiejszych czasach i tak przydałaby się kamera cofania.
Okiem przedsiębiorcy
Citan Mixto jest bardzo rozsądną propozycją dla małego biznesu. W tygodniu będzie pełnił rolę oszczędnego i praktycznego dostawcy, a weekend zabierze całą rodzinę na wycieczkę. Jego wszechstronność jest jednak dość kosztowna. Wersja Mixto z prezentowanym 110-konnym silnikiem to wydatek ponad 82 tysięcy (z podatkiem VAT 23%). Za prezentowany egzemplarz wyposażony w kilka dodatków trzeba zapłacić ponad 90 tysięcy.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan Mixto 111 CDI - widok z boku
Wysoka cena nie jest jednak niespodzianką – auta z gwiazdą na masce zawsze sporo kosztowały i kosztować będą. Właśnie dlatego niemiecka marka przygotowało szeroki wachlarz finansowy dla swoich klientów. W przypadku kredytu, okres umowy może trwać od 12 do 72 miesięcy. Z kolei dla przedsiębiorców Mercedes stworzył leasing z pełnym zakresem indywidualizacji, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie.
Podsumowanie
Mercedes Citan to porządny kombivan, który sprawdzi się i w roli auta firmowego, i w roli przyjaciela rodziny. W wersji Mixto wyróżnia się dodatkowymi walorami praktycznymi, a ze 110-konnym dieslem pod maską okazuje się całkiem dynamicznym pojazdem. Jedną z jego największych zalet jest także naprawdę niezłe prowadzenie. Niestety jego cena może okazać się dla wielu potencjalnych nabywców zaporowa.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)