Ford Tourneo Courier w Polsce
2014-05-12 09:34
Przeczytaj także: Ford Tourneo Courier i Transit Courier
To niesłychane, jak dużo miejsca wygospodarowano wewnątrz samochodu mierzącego zaledwie 4,16 metra długości, nieco ponad 2 metry szerokości i 1,72 metra wysokości. Ford chwali się, że Tourneo Courier oferuje osobom siedzącym z przodu o 97 mm więcej miejsca nad głowami, niż u bezpośrednich konkurentów. Z tyłu jest natomiast o 67 mm więcej miejsca nad głowami i o 59 mm więcej miejsca na nogi, a dodatkowym plusem są przesuwane drzwi ułatwiające zajmowanie miejsca na kanapie. Do tego dochodzi bagażnik, którego standardową pojemność 395 litrów (708 litrów do poziomu dachu) można zwiększyć poprzez złożenie siedzeń aż do 1656 litrów. W codziennej eksploatacji przyda się również regulowana półka bagażnika - można ją zamontować na różnych wysokościach, a w momencie, gdy nie jest potrzebna umieścić za oparciami tylnych foteli.fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier
Ford Tourneo Courier został zbudowany na bazie globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów - m.in. dla Forda Fiesta i Forda B-MAX.
Cała kabina pasażerska Forda Tourneo Courier jest dobrze spasowana, a materiały wykończeniowe nie pozostawiają wiele do życzenia. Nie zabrakło przydatnych schowków. Znajdziemy tu pojemny schowek w konsoli centralnej, który pomieści dokumenty w formacie A4 lub niewielkie laptopy; umieszczoną wysoko półkę o pełnej szerokości; oraz szufladę pod fotelem pasażera siedzącego z przodu. Nowa, opcjonalna funkcja MyFord Dock pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier - widok z boku
Ford Tourneo Courier jest oferowany w trzech wersjach: przystępnej cenowo Ambiente oraz bardziej ekskluzywnych Trend i Titanium.
Klienci mogą również zamówić kamerę cofania, zintegrowany system nawigacji satelitarnej z kartą SD, a także system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance. Jeszcze w 2014 roku ofertę uzupełni system Ford SYNC z funkcją AppLink, pozwalającą kierowcy sterować ulubionymi aplikacjami na smartfona za pomocą poleceń głosowych.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier - z tyłu
To niesłychane, jak dużo miejsca wygospodarowano wewnątrz samochodu mierzącego zaledwie 4,16 metra długości, nieco ponad 2 metry szerokości i 1,72 metra wysokości.
Ciekawie prezentuje się również oferta silnikowa. Oprócz diesela 1,6 litra (95 KM) i silnika benzynowego EcoBoost 1,0 litra (100 KM), klienci mogą zamówić jednostkę wysokoprężną 1,5 litra o mocy 75 KM, która emituje 103 g/km i zużywa 3,9 l/100 km. Przeglądy serwisowe wszystkich wersji odbywają się co rok lub po przejechaniu 30 000 kilometrów. System Auto-Start-Stop pozwalający zaoszczędzić paliwo jest dostępny w opcji w całej gamie modelowej.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier - wnętrze
Cała kabina pasażerska Forda Tourneo Courier jest dobrze spasowana, a materiały wykończeniowe nie pozostawiają wiele do życzenia. Nie zabrakło przydatnych schowków.
Ford Tourneo Courier został zbudowany na bazie globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów - m.in. dla Forda Fiesta i Forda B-MAX - przy czym w kwestii systemów bezpieczeństwa może śmiało konkurować z samochodami wyższych segmentów. W wyposażeniu znalazły się kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy czy system przypominający o zapięciu pasów dla pasażerów tylnych foteli. Wszystkie te elementy są częścią rozbudowanego, standardowego pakietu bezpieczeństwa, który ponadto obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, a także punkty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier
Najtańszy Ford Tourneo Courier z silnikiem EcoBoost kosztuje 57 072 zł (Ambiente), a za diesla 1.5 TDCi w tej samej odmianie wyposażeniowej przyjdzie zapłacić 61 377 zł.
Montowany standardowo elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy obejmuje system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system wspomagania nagłego hamowania, kontrolę trakcji, układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu oraz układ stabilizacji toru jazdy przyczepy (działający w połączeniu z montowanym fabrycznie hakiem holowniczym).
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Courier z góry
Montowany standardowo elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy obejmuje system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system wspomagania nagłego hamowania, kontrolę trakcji, układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu.
Ford Tourneo Courier jest oferowany w trzech wersjach: przystępnej cenowo Ambiente oraz bardziej ekskluzywnych Trend i Titanium. Wersja Trend została standardowo wyposażona w klimatyzację, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio My Connection ze stacją dokującą My Ford Dock, światła przeciwmgielne. Wersja Titanium została dodatkowo wyposażona w automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe, 7-ramienne obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby z tyłu oraz zintegrowane relingi dachowe.
Najtańszy Ford Tourneo Courier z silnikiem EcoBoost kosztuje 57 072 zł (Ambiente), a za diesla 1.5 TDCi w tej samej odmianie wyposażeniowej przyjdzie zapłacić 61 377 zł. Trzeba przyznać, że po zsumowaniu wszystkich zalet, jakie oferuje ten model, ceny wydają się bardzo przystępne.
![Ford prezentuje nowości dla rodziny Ford prezentuje nowości dla rodziny](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ford/Ford-prezentuje-nowosci-dla-rodziny-167018-150x100crop.jpg)
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)