Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort dla spokojnych
2014-05-09 11:53
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
Jak widzicie mam przed sobą trudne zadanie, no bo przecież ciężko zaskoczyć autem z przeciętnej półki cenowej i to jeszcze w odmianie kombi. Do odważnych świat należy i na szczęście zwolenników takich samochodów nie brakuje. Co z resztą widać na polskich ulicach, więc coś w takim aucie musi być, bo tyle osób nie może się mylić. Dlatego nawet jeśli nie jesteś pędzącym przedstawicielem handlowym lub rodzicem martwiącym się jak przewieźć wózek i trójkę pociech, serdecznie zapraszam do lektury.Hyundai włożył sporo pracy, by wyjść z własnego cienia i sprawić by nowe modele były bardziej atrakcyjne niż kiedyś. Ok, przyznaję się – i30 nie jest najładniejszym kombi na naszym rynku, lecz jego linia spodoba się zarówno mężczyznom, jak i kobietom. Tego jestem pewien.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort, widok z tyłu i boku
Przód samochodu zachwyca ciekawym projektem lamp przednich, pomiędzy którymi rozpościera się świeży grill, który znajdziecie w każdym modelu tej marki. Smaczkiem dobrego gustu urozmaicającym karoserię są światła przeciwmgłowe (doświetlają zakręty po przekręceniu kierownicy) oraz LEDy do jazdy dziennej, które mają niecodzienny kształt. Trudno go prosto opisać, ale jest to łuk przypominający kąt prosty.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort - wnętrze
Niestety profil samochodu oraz część tylna nie jest już tak szokująco ładna. Oczywiście, zastosowane przetłoczenia oraz reflektory wcinające się w bok auta ożywają linię boczną, ale nie ukryją 15-calowych kół pokrytych kołpakami. To lekki relikt przeszłości i wiem, że łatwo go zmienić, ale w przypadku testowanego egzemplarza psuje ogólny efekt wizualny. Przechodząc śmiało do tyłu samochodu powiem tylko jedną rzecz. Chwała producentowi za to, że i30 Wagon nie przypomina tak mocno Alfy Romeo Giulietty jak wersja hatchback.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort - panel sterowania
O ile część zewnętrzną auta można nazwać nowoczesną, to w środku zalatuje trochę rozwiązaniami sprzed kilku lat. Sam projekt kokpitu jest niezły i dość ergonomiczny. Ciemne wnętrze rozświetlono niebieskim podświetleniem. Znajdziemy je w przyciskach, zegarach (najładniejszy element deski rozdzielczej) oraz radiu. I tu muszę się na chwilę zatrzymać. Nasz testowy egzemplarz posiadał środkową wersję wyposażenia Comfort. Oznacza to, że w aucie znalazł się tempomat, złącze USB, AUX, CD, Bluetooth. Niestety system audio mimo, ze gra w miarę dobrze, wygląda archaicznie, ba w nocy jego podświetlenie po prostu razi w oczy. Dodatkowo obsługa również wymaga kilku prób i błędów, ponieważ daleko jej od intuicyjnego posługiwania się. Myślicie, że to już koniec? Kierownica posiada kilka przycisków m. in. od radia, telefonu, komputera pokładowego i wspomnianego tempomatu. Brzmi to w miarę poukładanie, ale takie nie jest. Połapanie się co jest do czego pochłania sporo czasu, a już na pewno nie podczas jazdy. Na plus wnętrza Hyundai i30 Wagon zasługuje jakość montażu i materiałów. Są one w miarę przyjemne, a co ważniejsze – trwałe. Testówka przy nas osiągnęła magiczną liczbę 28333 przejechanych km, a po wnętrzu tego nie widać. Owszem pojawiły się przetarcia na skórzanej kierownicy lub drążku zmiany biegów, ale umówmy się – samochody prasowe mają non stop pod górkę, więc ich przebieg należy pomnożyć co najmniej razy dwa.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort - widok z boku
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)