Jeep Wrangler 3.6 V6 Rubicon idealny w terenie
2014-05-05 13:37
Przeczytaj także: Jeep Wrangler Unlimited Arctic 2,8 CRD
Technologia
Silnik V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 285 KM jest prosty niczym filozofia życia przeciętnego mieszkańca USA i odporny niczym czołg T34. Że mało finezyjny? No i dobrze. Wszak w środku lasu nie znajdziemy wyspecjalizowanego serwisu z komputerem do naprawy naszego cacuszka ze ślicznym lakierkiem i chromowanymi bajerkami. To auto po prostu jedzie wszędzie tam, gdzie chce kierowca. To jest jego główne zadanie. I z tego zadania wywiązuje się perfekcyjnie. Także dlatego, że 285 KM daje 347 Nm. momentu obrotowego już od 4300 obrotów. Byle błotko, piaseczek czy drzewko tej potęgi nie zatrzyma.
fot. mat. prasowe
Jeep Wrangler 3.6 V6 Rubicon - przód
Jeep Wrangler Rubicon jest wyposażony w przednie zawieszene ze sztywną osią DANA 44 o podwyższonej wytrzymałości z 5 punktami mocowania z wahaczami wzdłużnymi, sprężynami śrubowymi i drążkiem stabilizatora. Pięć punktów mocowania przyczynia się do precyzyjnego prowadzenia osi bez niepotrzebnych wstrząsów. W wersji Rubicon, na najtrudniejszych szlakach terenowych, jest możliwość włączenia elektronicznie rozłączanego stabilizatora (ASBS), który rozłącza połączenia stabilizatora pomiędzy kołami osi przedniej aby pozwolić każdemu kołu reagować osobno niezależnie od sił, którym jest poddawane, zapewniając maksymalną elastyczność zawieszenia.
Jeepa Rubicona wyposażono w 2-biegową skrzynię rozdzielczą Off-Road Rock-Trac. Skrzynia rozdzielcza została zaprojektowana specjalnie, aby sprostać wymaganiom ekstremalnej jazdy terenowej. Zarówno standardowy system napędu Command-Trac jak i system napędu Rock-Trac posiadają 3 tryby napędu: 2H - 100% momentu obrotowego trafia na oś tylną, 4H - moment obrotowy przekazywany w stałej proporcji 50/50 na przednią i tylną oś (ten tryb może być stosowany wyłącznie na nawierzchniach o niskiej przyczepności umożliwiających poślizg kół) oraz 4LO - moment obrotowy wychodzący ze skrzyni biegów jest dodatkowo multiplikowany w skrzyni rozdzielczej (4 razy w przypadku systemu napędu 4x4 Rock-Trac i 2,72 w przypadku standardowego systemu napędu 4x4 Command-Trac). Tego przełożenia używamy wyłącznie w terenie o bardzo niskiej przyczepności. .
Wrażenia z jazdy
Ulubionym żywiołem Rubicona jest teren. I w terenie spisuje się wybornie. Wydaje się, że nie ma przeszkody, która mogłaby auto zatrzymać. Bezstresową jazdę w każdym terenie ułatwiają specjalne, bardzo trwałe progi mocowane do nadwozia. Stalowe osłony zbiornika paliwa, skrzynki rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów chronią spód auta przed uderzeniami kamieni i skał. Tak, auto w terenie sprawdza się idealnie. W codziennej, konwencjonalnej eksploatacji, niewiele gorzej. Owszem, jest twarde, ale akceptowalnie. Za to w mieście daje takie atuty jak doskonała widoczność ze sporej wysokości i właściwości trakcyjne. Innymi słowy, nie ma krawężnika, na który Jeep nie wjedzie.
Prawie 300-konny silnik benzynowy zapewnia lepiej niż niezłe przyspieszenie i prędkość. I, wbrew pozorom, wcale nie jest studnią bez dna. Oczywiście, sporo zależy od techniki jazdy, ale w redakcyjnym teście 70-litrowy zbiornik wystarczył na 700 kilometrów. W tym, na próby terenowe. Daje to naprawdę niezłe 10 litrów na 100 km.
Okiem przedsiębiorcy
Jeep Wrangler Rubicon to auto dobre do ciągnięcia sporej przyczepy, ale też i na co dzień, do miasta. Idealne za to tam gdzie sołtys zwinął asfalt albo nie dotarło jeszcze błogosławieństwo tzw. „schetynówek”. Nie odbiega ceną od konkurencji. W wersji z silnikiem benzynowym V6 kosztuje od 157 tys. złotych. Wersja „rocznicowa” jest wyceniona na około 180 tys. Jak sfinansować zakup? Poza gotówką, poprzez usługi finansowe Fiat Bank i Fiat Leasing.
W ofercie Fiat Bank finansowanie jest możliwe nawet bez wpłaty własnej. Dodatkowo Klient ma możliwość finansowania: ubezpieczenia spłaty kredytu, ubezpieczenia GAP, ubezpieczeń komunikacyjnych, wyposażenia dodatkowego samochodu, opłaty przygotowawczej i pakietu przeglądów okresowych.
fot. mat. prasowe
Jeep Wrangler 3.6 V6 Rubicon - tył
FGA oferuje też leasing operacyjny na okres od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym już od 0%. W FGA Leasing istnieje możliwość wliczenia ubezpieczenia samochodu w miesięczne raty leasingowe. W każdym momencie trwania umowy Klient może przełożyć miesięczną spłatę raty leasingowej bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rata zostaje przesunięta na koniec okresu leasingowania.
Podsumowanie
Wiele legend się zdewaluowało. Ta, nie tylko się ostała, ale teraźniejszość wciąż dopisuje do niej ciąg dalszy, który, miejmy nadzieję, nadal będzie następował…
Przeczytaj także:
Jeep Wrangler 4xe - profanacja czy znak czasów?
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Jeep Wrangler, Jeep, Jeep Wrangler 3.6 V6 Rubicon, samochody terenowe, testy samochodów, auta
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)