Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige świetnie się sprzedaje
2014-04-30 11:06
Przeczytaj także: Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige
Technologia
Do kompaktowego kombi najlepiej pasuje diesel, dlatego pod maską testowego egzemplarza pracuje 2-litrowa jednostka D4-D generująca 125 KM (przy 3500 obr./min.) i 310 Nm (od 1600 obr./min.). Współpracuje ona z 6-biegową przekładnią manualną przekazującą moc na przednią oś. Taki zestaw wydaje się być dobrym kompromisem między niezłymi osiągami a umiarkowanym zużyciem paliwa. Auris Touring Sports D-4D 125 potrafi osiągać pierwszą setkę w 10,5 sekundy i rozpędzać się do 195 km/h. W sam raz jak na auto rodzinne. Apetyt również zasługuje na uznanie. Średnie zużycie paliwa z całego testu (na dystansie 1100 km) wyniosło 5,5 litra, czyli niewiele ponad litr więcej niż podaje producent. Przy masie własnej wynoszącej 1375 kg jest to wynik bardzo dobry. Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu zostały zamontowane kolumny MacPhersona, a z tyłu – podwójne wahacze poprzeczne.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige - silnik
Pod maską testowego egzemplarza pracuje 2-litrowa jednostka D4-D generująca 125 KM.
Wrażenia z jazdy
Mimo tego, że Auris dynamicznie wygląda, to nie zachęca do szybkiej jazdy. Silnik szybko reaguje na wciśnięcie gazu, jednakże zarówno układ kierowniczy jak i zawieszenie to ukłon w stronę komfortu. Jeśli już o nich mowa, to warto dodać, że tworzą zgrany duet. Nawet podczas nagłej zmiany toru jazdy auto zachowuje stabilność i nie przechyla się przesadnie na boki. Podsterowność odczuwalna jest tylko w skrajnych przypadkach.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige - tył i bok
Tylna część karoserii jest ciekawa, dzięki atrakcyjne narysowanym lampom, zgrabnie wyprofilowanej klapie i obłemu zderzakowi.
Wspomniany wyżej komfort jazdy to jeden z większych plusów japońskiego kompaktu. Choć łapami testowego egzemplarza są opony o dość niskim profilu zintegrowane z 17-calowymi felgami, to trudno mówić o jakichkolwiek niedogodnościach podczas jazdy. Zawieszenie świetnie tłumi wszelkiego rodzaju ubytki drogowe, nie informując podróżnych ani hałasem, ani wstrząsem.
Wystarczająca moc sprawia, że Touring Sports daje sobie radę nawet podczas wyprzedania przy wyższych prędkościach. Przydałoby się tylko nieco lepsze zestopniowanie skrzyni, dzięki któremu moglibyśmy rzadziej redukować – sama praca drążka zmiany biegów nie budzi jednak najmniejszych zastrzeżeń. Równie dobrze auto spisuje się w mieście. Dobra widoczność, czujniki parkowania i kamera cofania ułatwiają manewrowanie w najbardziej zatłoczonych miejscach.
Okiem przedsiębiorcy
Toyota nie jest marką, która musi budować zaufanie klientów, ponieważ od wielu lat je ma. Właśnie dlatego jej gama modelowa nie należy do najtańszych. Ceny japońskiego samochodu zaczynają się od 61 900 zł (Dual VTT-i 100 Active). Prezentowany Auris Touring Sports ze 125-konnym dieslem i tak bogatym wyposażeniem kosztuje… No właśnie, nic nie kosztuje. Powód? Wersja Prestige nie jest już dostępna na polskim rynku. Jej wartość to jednak około 112 700 zł.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige - przód
Pas przedni, który tworzą reflektory o zadziornym kształcie, masywny zderzak, podwójny grill i wiele chromowanych listew „robi robotę”.
Osoby zainteresowane praktyczną odmianą Aurisa muszą zatem zdecydować się na nieco mniej bogatą wersję wyposażeniową. Jeśli chodzi o finansowanie, to poza gotówką można oczywiście zdecydować się na kredyt. Dla klientów indywidualnych przygotowano Kredyt Niskie Raty, dzięki któremu można stać się posiadaczem auta od 1031 zł miesięcznie. Natomiast dla przedsiębiorców producent przygotował trzy warianty Toyota Business: Standard, Leasing i SmartPlan. Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni (również dostępny w trzech opcjach: Easy, EasyPlus, Comfort), który może także obejmować pełną obsługę serwisową (w tym opon), samochód zastępczy i pełny zakres ubezpieczenia. Warunki umowy dostosowywane są indywidualne, dlatego o szczegóły należy pytać w punktach dealerskich.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige - widok z tyłu
Wersja Prestige nie jest już dostępna na polskim rynku. Jej wartość to jednak około 112 700 zł.
Podsumowanie
Toyota Auris Touring Sports, to dobrze wyglądające, przestronne kombi. W prezentowanej wersji jest nie tylko dynamiczne, ale także świetnie wyposażone. Do zakupu tego auta nikogo nie trzeba namawiać, co doskonale widać po wynikach sprzedaży. Jak widać Polacy coraz częściej stawiają na jakość, tym samym przymrużając oko na nieco wyższą cenę.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)