Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot
2014-04-15 13:59
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ford Focus ST
Z zewnątrz…Focus Kombi to całkiem zwyczajny kompakt. Ma 4556 mm długości, 1823 mm szerokości i 1505 mm wysokości. I wygląda tak jak Focus hatchback. No, w każdym razie do słupka C. Tu zaczyna się to, co w kombi najważniejsze, czyli spora i kształtna przestrzeń ładunkowa ze stosunkowo nisko położonym progiem. Nie będziemy odkrywać Ameryki i opisywać każdego centymetra wersji nadwoziowej „z daszkiem”. Ograniczmy się więc do stwierdzenia, że jest równie ładny (lub nie, bo to akurat kwestia gustu) jak każdy inny Focus III generacji.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - przód i bok
… i w środku
Projekt wnętrza, przyznaje, jest co najmniej oryginalny. Do dwóch rzeczy trzeba się jednak szybko przyzwyczaić: do rozmieszczenia przycisków, szczególnie na konsoli środkowej oraz do ich mnogości. Owszem, ich wielkość dobrano idealnie i nie ma kłopotu z wciśnięciem, ale jest za to problem z trafieniem – dużo nie zawsze znaczy dobrze. Na szczęście, projektanci w porę się opamiętali i kokpit nie wygląda tak jak w Citroenie DS5 gdzie do bezstresowej współpracy z autem potrzeba skończonych studiów politechnicznych! Zegary wyglądają za to doskonale. Ciekawy wzór, idealna czytelność i świetne wykończenie. Zresztą, za wykończenie wnętrza i jakość użytych materiałów Fordowi należą się wyrazy uznania.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - panel sterowania
Przednie fotele osadzono bardzo nisko. To na pewno spodoba się kierowcom młodym… duchem. Tym, którzy mają nieco więcej problemów z kręgosłupem, raczej nie. No cóż, czasem miłość wymaga poświęceń. Nie mam za to zastrzeżeń do ich wyprofilowania. Bez problemu się zmieściłem, co oznacza, że Focus jest i dla tych mniejszych, i tych całkiem dużych.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - przednie i tylne fotele
Tylna kanapa nie ma przesadnych rozmiarów. Owszem, dwie osoby średniego wzrostu będą się tu czuć nawet swobodnie. Ale tylko dwie lub dwie i dziecko. Inna konfiguracja rodzi niewielkie problemy. Na pochwałę zasługuje za to kąt pochylenia oparcia, dzięki któremu dalsze podróże nie będą wywoływać bólu kręgosłupa.
W Polsce kompaktowe kombi pełnią zazwyczaj dwie role – rodzinnego „wozidła” i auta do pracy. W obu funkcjach Focus Kombi spisze co najmniej zadowalająco, bo potrafi przewieźć komplet pasażerów i prawie 480 litrów bagażu do linii okien albo dwie osoby i 1502 litry bagażu. Całkiem przyzwoicie.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - bagażnik
Technologia
Testowe auto wyposażono ponadstandardowo. A więc znalazł się tu cały komplet poduszek (boczne, czołowe, kurtyny i ochrona kolan), ale także wszelakie elektroniczne systemy jak IDV (ESP z systemem kontroli trakcji), Drive Assist oraz tempomat z systemem ACC.
Pod maską Focusa pracował silnik o niewielkiej pojemności 1,6 litra i sporej mocy – 150 KM (uzyskiwane przy 5700 obrotach). Taką siłę napędową z niewielkiego motoru pozwala uzyskać sprężenie bezpośredniego wtrysku paliwa, zmiennych faz rozrządu i doładowania. Dzięki temu silnik daje 240 Nm w przedziale od 1400 do 3500 obrotów. Samochód rozpędza się do 210 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 9 sekund. W sprawnym przekazywaniu mocy na przednie koła pomaga bardzo przyjemnie działająca 6-biegowa skrzynia manualna.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)