eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autFord Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot

2014-04-15 13:59

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

To już 16 lat odkąd Focus zastąpił Escorta. Przez 31 lat to właśnie Escort był dla Forda tym, czym Golf dla Volkswagena. Spece od marketingu zastanawiali się, czy zmieniając nazwę modelu, koncern nie strzelił sobie w stopę. Ale, kiedy I generacja Focusa otrząsnęła się z chorób wieku dziecięcego, to auto znalazło się wśród trzech najpopularniejszych europejskich kompaktów.

Przeczytaj także: Ford Focus ST

Z zewnątrz…

Focus Kombi to całkiem zwyczajny kompakt. Ma 4556 mm długości, 1823 mm szerokości i 1505 mm wysokości. I wygląda tak jak Focus hatchback. No, w każdym razie do słupka C. Tu zaczyna się to, co w kombi najważniejsze, czyli spora i kształtna przestrzeń ładunkowa ze stosunkowo nisko położonym progiem. Nie będziemy odkrywać Ameryki i opisywać każdego centymetra wersji nadwoziowej „z daszkiem”. Ograniczmy się więc do stwierdzenia, że jest równie ładny (lub nie, bo to akurat kwestia gustu) jak każdy inny Focus III generacji.

fot. mat. prasowe

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - przód i bok

Focus Kombi to najbardziej rodzinny, ale też najbardziej… flotowy model marki. Zapewnia sporą praktyczność i równie spory komfort podróżowania.


… i w środku

Projekt wnętrza, przyznaje, jest co najmniej oryginalny. Do dwóch rzeczy trzeba się jednak szybko przyzwyczaić: do rozmieszczenia przycisków, szczególnie na konsoli środkowej oraz do ich mnogości. Owszem, ich wielkość dobrano idealnie i nie ma kłopotu z wciśnięciem, ale jest za to problem z trafieniem – dużo nie zawsze znaczy dobrze. Na szczęście, projektanci w porę się opamiętali i kokpit nie wygląda tak jak w Citroenie DS5 gdzie do bezstresowej współpracy z autem potrzeba skończonych studiów politechnicznych! Zegary wyglądają za to doskonale. Ciekawy wzór, idealna czytelność i świetne wykończenie. Zresztą, za wykończenie wnętrza i jakość użytych materiałów Fordowi należą się wyrazy uznania.

fot. mat. prasowe

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - panel sterowania

Testowe auto wyposażono ponadstandardowo. A więc znalazł się tu cały komplet poduszek (boczne, czołowe, kurtyny i ochrona kolan), ale także wszelakie elektroniczne systemy jak IDV (ESP z systemem kontroli trakcji), Drive Assist oraz tempomat z systemem ACC.


Przednie fotele osadzono bardzo nisko. To na pewno spodoba się kierowcom młodym… duchem. Tym, którzy mają nieco więcej problemów z kręgosłupem, raczej nie. No cóż, czasem miłość wymaga poświęceń. Nie mam za to zastrzeżeń do ich wyprofilowania. Bez problemu się zmieściłem, co oznacza, że Focus jest i dla tych mniejszych, i tych całkiem dużych.

fot. mat. prasowe

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - przednie i tylne fotele

Przednie fotele osadzono bardzo nisko. Tylna kanapa nie ma przesadnych rozmiarów. Owszem, dwie osoby średniego wzrostu będą się tu czuć nawet swobodnie.


Tylna kanapa nie ma przesadnych rozmiarów. Owszem, dwie osoby średniego wzrostu będą się tu czuć nawet swobodnie. Ale tylko dwie lub dwie i dziecko. Inna konfiguracja rodzi niewielkie problemy. Na pochwałę zasługuje za to kąt pochylenia oparcia, dzięki któremu dalsze podróże nie będą wywoływać bólu kręgosłupa.

W Polsce kompaktowe kombi pełnią zazwyczaj dwie role – rodzinnego „wozidła” i auta do pracy. W obu funkcjach Focus Kombi spisze co najmniej zadowalająco, bo potrafi przewieźć komplet pasażerów i prawie 480 litrów bagażu do linii okien albo dwie osoby i 1502 litry bagażu. Całkiem przyzwoicie.

fot. mat. prasowe

Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - bagażnik

Auto potrafi przewieźć komplet pasażerów i prawie 480 litrów bagażu do linii okien albo dwie osoby i 1502 litry bagażu.


Technologia

Testowe auto wyposażono ponadstandardowo. A więc znalazł się tu cały komplet poduszek (boczne, czołowe, kurtyny i ochrona kolan), ale także wszelakie elektroniczne systemy jak IDV (ESP z systemem kontroli trakcji), Drive Assist oraz tempomat z systemem ACC.

Pod maską Focusa pracował silnik o niewielkiej pojemności 1,6 litra i sporej mocy – 150 KM (uzyskiwane przy 5700 obrotach). Taką siłę napędową z niewielkiego motoru pozwala uzyskać sprężenie bezpośredniego wtrysku paliwa, zmiennych faz rozrządu i doładowania. Dzięki temu silnik daje 240 Nm w przedziale od 1400 do 3500 obrotów. Samochód rozpędza się do 210 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 9 sekund. W sprawnym przekazywaniu mocy na przednie koła pomaga bardzo przyjemnie działająca 6-biegowa skrzynia manualna.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: