Jeep Compass 2.2 CRD 4x4 Limited idealny do miasta
2014-04-02 13:44
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Z zewnątrz…Nie podoba mi się określenie kompaktowy crossover, bo to takie „niewiadomoco”. Ani kompakt, ani SUV. Ale jeżeli uprzemy się aby auto gdzieś zakwalifikować, to właśnie kompaktowy crossover pasuje do Compassa najbardziej. Auto proponuje podobną filozofię jak Nissan Qashqai. I podobnie kontrowersyjny design.
Prezentowany Jeep ma dwubryłową budowę. Jest dość wysoki i wygląda potężnie. Szczególnie, przez przeprojektowany grill nadający autu typowej dla aut tej marki drapieżności. Także reszta samochodu prezentuje się potężnej. Elementem dominującym w konstrukcji są poszerzone błotniki. To one nadają Compassowi wyglądu przyczajonego buldoga. Tył auta zmienił się najmniej, ale też w pierwszej odsłonie tego modelu był najmniej kontrowersyjny. Lekko obła tylna klapa, spore, wysoko umieszczone a więc mniej wrażliwe na uszkodzenie lampy i szeroki zderzak wyprofilowany tak, że pomaga w załadunku – w sumie standard, ale w dobrym tego słowa znaczeniu.
fot. mat. prasowe
Jeep Compass 2.2 CRD 4x4 Limited - przód
Jeep ma grill nadający autu typowej dla aut tej marki drapieżności. Także reszta samochodu prezentuje się potężnej. Elementem dominującym w konstrukcji są poszerzone błotniki. To one nadają Compassowi wyglądu przyczajonego buldoga.
… i w środku
Wewnątrz auto zmieniło się zdecydowanie bardziej niż na zewnątrz. Największe zmiany to oczywiście materiały wykończeniowe, a także ich spasowanie. Na pochwałę zasługują także czytelne i miłe dla oka zegary – stylem przypominają te z bardzo udanego, i równie amerykańskiego Journeya/Freemonta.
fot. mat. prasowe
Jeep Compass 2.2 CRD 4x4 Limited - wnętrze
Wewnątrz auto zmieniło się zdecydowanie bardziej niż na zewnątrz. Największe zmiany to oczywiście materiały wykończeniowe, a także ich spasowanie. Na pochwałę zasługują także czytelne i miłe dla oka zegary
Pomimo sporego prześwitu, Compass nie jest na szczęście dramatycznie wysoki. Z jednej strony można nim bez problemów szturmować wysokie krawężniki. Z drugiej, za kierownicę wsiadamy bez potrzeby przećwiczenia kroku „kankana”.
Niemiłym zaskoczeniem (i tu niestety nic się w porównaniu z poprzednikiem nie zmieniło) jest ilość miejsca na tylnej kanapie. Auto jest wprawdzie rejestrowane jako 5-osobowe, jednak nie gwarantuje komfortu podróżowania dla całej piątki pasażerów – na środkowym miejscu nie ma co zrobić z… nogami. Chyba, że ktoś lubi podróżować w pozycji zwanej kwiatem lotosu…
fot. mat. prasowe
Jeep Compass 2.2 CRD 4x4 Limited - przednie i tylne fotele
Niemiłym zaskoczeniem jest ilość miejsca na tylnej kanapie.
Dwa łyki arytmetyki
Compass jest autem o sporych gabarytach. Mierzy 4448 mm długości, 1812 mm szerokości i 1718 mm szerokości. Rozstaw osi, 2635 mm, gwarantuje sporo miejsca w kabinie dla 4 osób. Kompaktowy Jeep gotowy do jazdy waży około 1600 kg i pozwala na zabranie ładunku o łącznej masie 470 kg. To mniej więcej tyle, co konkurencja. W aucie brakuje nie tylko miejsca dla piątej osoby. Nie imponuje również pojemność bagażnika – 458 litrów do linii okien to niestety mniej niż u konkurencji. Także po złożeniu tylnych foteli jest jedynie 1277 litrów, czyli niewiele więcej niż w niektórych autach segmentu B.
fot. mat. prasowe
Jeep Compass 2.2 CRD 4x4 Limited - bagażnik
Pojemność bagażnika to 458 litrów do linii okien to niestety mniej niż u konkurencji. Także po złożeniu tylnych foteli jest jedynie 1277 litrów, i pozwala na zabranie ładunku o łącznej masie 470 kg.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)