eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autBMW 320i Efficient Dynamics Edition - ekonomiczne i dynamiczne

BMW 320i Efficient Dynamics Edition - ekonomiczne i dynamiczne

2014-04-01 12:58

Przeczytaj także: BMW 325d - nowoczesność w klasycznej formie


Technologia

Na wstępie zaznaczyłem, że prezentowane BMW potrafi połączyć ze sobą dwie skrajności – dobre osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. I tak też jest w rzeczywistości. Za tę „magię” odpowiada benzynowa jednostka o pojemności 1,6 litra generująca 170 KM (od 4800 obr./min) i 250 Nm (od 1500 obr./min). Cała moc przekazywana jest oczywiście na oś tylną. W testowanym egzemplarzu silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną (prawie 9500 zł), która należy do najdoskonalszych konstrukcji w swojej klasie. Taki zestaw pozwala na osiąganie setki w 7,6 sekundy (!) i rozpędzanie się do 230 km/h. To naprawdę świetne rezultaty jak na auto ważące 1465 kg. Co najistotniejsze, to wszystko idzie w parze z umiarkowanym apetytem. Na dystansie około 1000 km średnie spalanie wyniosło 7,1 litra. Kierowca mający nieco lżejszą prawą nogę spokojnie uzyskałby wynik o 0,5 litra niższy. Można? Można!

fot. mat. prasowe

BMW 320i Efficient Dynamics Edition - silnik

Na wstępie zaznaczyłem, że prezentowane BMW potrafi połączyć ze sobą dwie skrajności – dobre osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. I tak też jest w rzeczywistości. Za tę „magię” odpowiada benzynowa jednostka o pojemności 1,6 litra generująca 170 KM (od 4800 obr./min) i 250 Nm (od 1500 obr./min).


Wrażenia z jazdy

Do worka pełnego zalet należy dorzucić kolejną – świetne właściwości jezdne. To jednak nikogo nie powinno dziwić. Precyzyjny układ kierowniczy współpracujący z dobrze zestrojonym zawieszeniem daje poczucie bezpieczeństwa i dobrej współpracy z samochodem. Niektórzy kierowcy obawiają się jednak tylnego napędu. Czy słusznie? W tym przypadku nie. Nawet po dezaktywacji systemu stabilizacji toru jazdy „Trójka” jest bardzo przewidywalna. Celowe wyprowadzenie auta z równowagi i wprowadzenie go w kontrolowany poślizg to łatwa i przyjemna czynność.

fot. mat. prasowe

BMW 320i Efficient Dynamics Edition - bok

BMW serii 3 nie jest królem flot. I całe szczęście. Sprawdzi się za to w roli prestiżowego środka transportu, którym można jechać i do teatru, i na wakacje.


Cieszy również przyzwoity komfort jazdy, na który mają także wpływ opony o dużym profilu. Nie jest może tak dostojnie jak w limuzynie za pół miliona, ale narzekać nie sposób. Zawieszenie pracuje bardzo cicho i dość gładko wybiera nierówności. Tylko poważniejsze ubytki w drodze dają się odczuć w kabinie, co i tak jest niewielką ceną za możliwości auta.

Prezentowane BMW zostało wyposażone w system umożliwiający wybranie jednego z kilku trybów jazdy. I muszę przyznać, że każdy z nich ma sens. Eco Pro to oczywiście ukłon w stronę oszczędzania – usypia nieco silnik i uczy nas wydajnego korzystania z pedału gazu. Comfort jest swego rodzaju kompromisem – jednostka jak i skrzynia biegów działają neutralnie. Z kolei Sport wyostrza pracę… wszystkiego i utrzymuje wysokie obroty. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Okiem przedsiębiorcy

BMW serii 3 nie jest królem flot. I całe szczęście. Sprawdzi się za to w roli prestiżowego środka transportu, którym można jechać i do teatru, i na wakacje. Niestety, ta przyjemność sporo kosztuje. Ceny prezentowanej wersji startują od 137 900 zł. Testowany egzemplarz, doposażony we wszystko czego dusza pragnie to wydatek 199 134 zł. Premium – tanio nie będzie…

fot. mat. prasowe

BMW 320i Efficient Dynamics Edition - tył

Precyzyjny układ kierowniczy współpracujący z dobrze zestrojonym zawieszeniem daje poczucie bezpieczeństwa i dobrej współpracy z samochodem.


Osoby zainteresowane zakupem auta mogą zdecydować się na kredyt – nawet do 120 miesięcy. Pozostałe warunki dostosowywane są do indywidualnych potrzeb klienta, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach sprzedaży. Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano ofertą leasingową na okres od 6 do 60 miesięcy. Podobnie jak w przypadku kredytu, zakres indywidualizacji warunków jest bardzo duży.

Podsumowanie
BMW pokazało, że auto może być ekonomiczne i dynamiczne zarazem. W tej wersji seria 3 potrafi więcej niż większość konkurentów, dlatego warto się nad nią zastanowić. Szkoda tylko, że bycie „eko” tyle kosztuje. Konserwatywnym fanom bawarskiej marki, dla których zużycie paliwa jest kwestią drugorzędną polecam więc „Trójkę” z klasycznym, dwulitrowym silnikiem pod maską.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: