eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneOpony samochodowe: preferencje konsumentów 2013

Opony samochodowe: preferencje konsumentów 2013

2014-03-31 13:23

Opony samochodowe: preferencje konsumentów 2013

Opony samochodowe © Karin & Uwe Annas - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jednym z najważniejszych parametrów, którym Polacy kierują się przy wyborze opon samochodowych jest ich cena - wynika z najnowszego raportu porównywarki cen Okazje.info "Zainteresowanie kategorią opony - perspektywa roczna". Aż 70 procent badanych poszukuje taniego ogumienia, którego cena nie przekracza 100 złotych. Nic w tym dziwnego skoro większość z nas jeździ samochodami z niskiej i średniej półki cenowej.

Przeczytaj także: Najlepsze opony: preferencje konsumentów

Utarło się, że polscy kierowcy nie są mistrzami w zakresie dbałości o ogumienie. Specjaliści porównywarki cen Okazje.info postanowili sprawdzić, jak w 2013 roku ta teoria miała się do stosowanych na drogach praktyk. Czy sezonowa wymiana opon to tylko mit?

Właściciele samochodów wciąż liczą na promocje, wyprzedaże, szukają najniższych cen wśród producentów opon. Nie są jednak obojętni na jakość i bezpieczeństwo jazdy podczas zmieniających się warunków pogodowych.

Jednak nie tylko sezonowość wpływa na decyzje konsumenckie kierowców. Polscy Internauci najczęściej poszukują opon stosowanych przede wszystkim w samochodach z niskiej i średniej półki cenowej. To właśnie tego typu samochodów na polskich drogach jest najwięcej. - Dla rynku opon samochodowych ma to duże znaczenie - producenci opon dopasowują ofertę do najliczniejszej grupy odbiorców – uważa Michał Delekta, nie ukrywając, że decyzja o wymianie kół w szczególności na te o większej średnicy ma swoje źródło również w preferencjach estetycznych kierowcy.

W 2013 roku właściciele samochodów zaufali markom: Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Goodyear i Dębica. Jak pokazują statystyki, z coraz większą skutecznością walczą o klientów mniej znani producenci z Dalekiego Wschodu. Nie ulega jednak wątpliwości, że uwaga Internautów koncentruje się na oponach w niższych przedziałach cenowych. Ci producenci, którzy proponują przystępne ceny, są wybierani częściej. Tu prym wiedzie Dębica.

fot. mat. prasowe

Producenci

W 2013 roku właściciele samochodów zaufali markom: Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Goodyear i Dębica.


WYBRANE WYNIKI BADANIA

Jakie rodzaje opon kupujemy najchetniej w okreslonych kwartałach?

Drugi kwartał roku to okres, w którym górują opony letnie, co potwierdzają zebrane dane. Kierowcy szykują się do sezonu letniego i zmiany opon z zimowych na letnie. Oczywiście cześć z nich postanawia pozostać na oponach zimowych (często dzieje się tak, gdy w naprawdę atrakcyjnych cenach zakupią je podczas zimowych wyprzedaży), warto jednak pamiętać, ze niekorzystnie wpływają one na ekonomiczność jazdy latem, czyli większe spalanie, a także zwyczajnie szybciej się zużywają.

O ile zainteresowanie oponami letnimi, podobnie do opon zimowych zwiększa się w określonych kwartałach, tak opony całoroczne cieszą się względnie stała popularnością przez okrągły rok, co najprawdopodobniej podyktowane jest ekonomicznym podejściem i chęcią wykluczenia zmiany opon dwa razy w roku. Opony wielosezonowe są więc konkurencją opon letnich i zimowych, lecz warto zaznaczyć, że jest to dobre rozwiązanie jedynie dla tych, którzy nie podróżują zbyt często i w dalekie trasy.

Opony osobowe według średnicy

Poza sezonem letnim, gdzie zauważalny jest skok zainteresowania oponami o większej średnicy, polscy Internauci poszukują najczęściej opon w rozmiarze 14, 15, 16 cali, niezależnie od ich rodzaju ani sezonowości. To standardowy rozmiar opon stosowanych w samochodach z niskiej i średniej półki cenowej. Jak można wnioskować, to właśnie tego typu samochodów na polskich drogach jest najwięcej, co nie pozostaje bez znaczenia dla rynku opon samochodowych. Producenci opon dopasowują ofertę do największej grupy odbiorców.

Jak pokazują dane Polacy latem wybierają większe średnice opon. Można wskazać dwie przyczyny takiego trendu. Po pierwsze, lepsze warunki na drodze w miesiącach letnich sprzyjają stosowaniu opon o większej średnicy. Po drugie, samochód wyposażony w koła o większej średnicy wygląda zdaniem wielu po prostu lepiej – decyzja o wymianie kół niejednokrotnie ma swoje źródło w preferencjach estetycznych danego kierowcy.

Preferencje cenowe dla opon osobowych

Preferencje cenowe w odniesieniu do kategorii opon samochodowych są ścisle określone - polscy Internauci poszukują tanich opon, najlepiej w cenie nieprzekraczającej 100 zł. Takiego wyboru dokonało aż 70% z nich.

Poszukiwania niedrogiego ogumienia w relatywnie dobrej jakości to praktyka stała i niezależna od poszukiwanego rodzaju ogumienia.

fot. mat. prasowe

Preferencje cenowe

Internauci poszukują tanich opon, najlepiej w cenie nieprzekraczającej 100 zł. Takiego wyboru dokonało aż 70% z nich.


Jedynie I i IV kwartały wyróżniaja się zwiększonym zainteresowaniem droższymi oponami, których cena kształtuje się od 300 zł do 500 zł. Związane jest to zapewne z wyprzedażami i częstszymi niż w innych okresach poszukiwaniami w tym czasie opon o większej średnicy na lato, które ze względu na swoją specyfikę więcej kosztują.


Przeczytaj także: Jakie opony na lato 2014? Jakie opony na lato 2014?

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: