eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autDynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style

Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style

2014-03-25 13:49

Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Moda na downsizing trwa w najlepsze, co wyrazie widać w segmencie C. Klienci coraz częściej decydują się na zakup samochodu kompaktowego z małym silnikiem wspieranym przez turbinę. Jakie korzyści niesie za sobą takie rozwiązanie? Wszystko zależy od konkretnego modelu. W przypadku Seata Leona lista zalet jest znacznie dłuższa niż lista wad. Zapraszamy na test wersji Style ze 122-konnym silnikiem 1.4 TSI!

Przeczytaj także: Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - stylowy, choć bez bajerów

Karoseria

O urodzie Leona pisałem już wielokrotnie, ale nie zaszkodzi zrobić to jeszcze raz. Auto wyróżniają świetne proporcje i bardzo płynna linia. Tak naprawdę trudno wskazać konkurenta, który potrafiłby tak skutecznie łączyć minimalizm z dynamiką. Głównym punktem podróży po karoserii są oczywiście reflektory zaprojektowane w technologii Full LED. Wyglądają świetnie i bardzo drapieżnie, czego dowodem jest reakcja kierowców widzących je w lusterkach – momentalna ucieczka na prawy pas. Patrząc na ten samochód z zewnątrz ma się też wrażenie, że nie ma tu nic wkomponowanego na siłę albo przez przypadek. To bez wątpienia najlepiej wyglądający kompakt w całym koncernie Volkswagena.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - przód

Głównym punktem podróży po karoserii są oczywiście reflektory zaprojektowane w technologii Full LED. Wyglądają świetnie i bardzo drapieżnie, czego dowodem jest reakcja kierowców widzących je w lusterkach – momentalna ucieczka na prawy pas.


Wnętrze

Kabina także nie rozczarowuje. Zacznę od materiałów, ponieważ jest to największy krok naprzód w porównaniu do poprzedniej generacji. Wyglądają nieźle, są miłe w dotyku, w większości przypadków miękkie i bardzo dobrze spasowane. Nie podobają mi się jedynie klamki, które prezentują się po prostu tanio. Konsola centralna to już zupełnie inna bajka. Jest czytelna, przejrzysta i bardzo prosta w obsłudze. Najlepsze znajduje się jednak przed oczami kierowcy. Chodzi oczywiście o zegary, które łączą w dobrym stylu sport z prostotą – wzór do naśladowania.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - przednie i tylne fotele

Fotele zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę. Bardzo dobrze podpierają ciało w zakrętach i łatwo na nich dobrać odpowiednią pozycję.


Fotele zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę. Bardzo dobrze podpierają ciało w zakrętach i łatwo na nich dobrać odpowiednią pozycję. Co ważne, sprawdzają się także podczas wielogodzinnych podróży po polskich drogach o zróżnicowanej jakości… Ilość miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająca. Na pochwałę zasługują zarówno dobrze zaprojektowane zagłówki jak i odpowiednie pochylenie oparcia oraz długie siedzisko – 185-centymetrowe istoty nie powinny narzekać.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - wnętrze

Materiały wyglądają nieźle, są miłe w dotyku, w większości przypadków miękkie i bardzo dobrze spasowane.


Bagażnik Leona pozwala na przewiezienie 380 litrów różności. Ma szeroki otwór i regularne kształty. Jak widać można zaprojektować ładne i w miarę praktyczne auto. Kosztem świetnego designu jest tylko wysoki próg załadunku. Po rozłożeniu oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1210 litrów, co umożliwia załadowanie nawet sporej lodówki.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - bagażnik

Bagażnik Leona pozwala na przewiezienie 380 litrów różności. Po rozłożeniu oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1210 litrów.


Technologia

W teście bierze udział Leon z silnikiem 1.4 TSI o skromnej mocy 122 KM. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą to niewielkie stado koni na oś przednią. Te wartości bronią się jednak w praktyce. Auto jest naprawdę bardziej żwawe, niż można się było tego spodziewać. Sprint do pierwszej setki trwa 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Dobre osiągi to także zasługa niewielkiej masy własnej – 1224 kg. Co ciekawe, temperament auta nie wiąże się z wysokim zużyciem paliwa. Średnie spalanie z całego testu (na dystansie około 1000 km) wyniosło 6,5 litra. To więcej o ponad litr niż podaje producent, ale trudno ten wynik uznać za kiepski. Jeśli chodzi o zawieszenie, to próżno tu szukać wyjątkowych rozwiązań – z przodu konstrukcja opiera się na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na belce skrętnej.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - silnik

Leon z silnikiem 1.4 TSI i o mocy 122 KM.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: