Luksusowe Audi A8 3.0 TDI quattro
2014-03-22 01:22
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic
Tak jak w poprzednim wcieleniu A8 auto wyposażono w aktywny tempomat z funkcją wyhamowania przed przeszkodą. Dla tych, którzy lubią jechać szybciej, ale także zatrzymywać się omalże miejscu, niemiecka marka przygotowała komplet tarcz i zacisków ceramicznych rodem z serii „Le Mans” kosztujący tyle, co… niewielki sedan.
Wrażenia z jazdy
Audi A8 pojawiło się w salonach z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Benzyniaki to jednostka 3.0 TFSI o mocy 310 KM doładowana sprężarką i potężne V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 435 KM. Diesle reprezentują 3.0 TDI o mocy 258 KM oraz 4.2 TDI o mocy 385 KM. My do testu otrzymaliśmy 258-konną wersję wysokoprężną. Pełną moc auto osiąga przy 4 tysiącach, a 550 Nm dostępne jest od 1500 do 3000 obrotów. Napęd od sześciocylindrowej jednostki odbiera i pozakazuje na 4 koła 8-biegowy, dwusprzęgłowy automat Tiptronic. Skrzynią można sterować za pomocą manetki lub łopatek za kierownicą.
Jak wspomniałem wyżej, auto wazy prawie 2 tony. Ale już 258-konny silnik radzi sobie z tym mastodontem całkiem nieźle. Auto udaje się rozpędzić (według danych producenta) do 250 km/h a sprint od 0 do 100 km/h trwa niewiele ponad 6 sekund.
Niewątpliwym zaskoczeniem jest bardziej niż wstrzemięźliwa konsumpcja oleju napędowego. 90-litrowy zbiornik wystarczył na przejechanie około 1100 kilometrów. Z prostego wyliczenia wynika, że przy normalnej (ale nie oszczędnej) eksploatacji auto pali średnio około 8 litrów na 100 kilometrów.
fot. mat. prasowe
Audi A8 3.0 TDI quattro - widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Audi A8 to oczywiście motoryzacyjna ekstraklasa i… ekstra kasa. Auto w standardzie, z silnikiem 3.0 TDI kosztuje od 389 tys. zł. Do ilu? No cóż, to zależy od naszej wyobraźni. A co, jeżeli nie dysponujemy gotówką? Nie ma problemu! Zakup Audi A8 jest możliwy w trzech rozwiązaniach finansowych realizowanych przez Audi Finance: AutoCredit, Kredycie Opłacalna Rata oraz Leasingu.
AutoCredit to produkt, dzięki któremu po trzech lub czterech latach z łatwością można wymienić auto na nowe. W przypadku gdy właściciel będzie chciał zwrócić samochód, Volkswagen Bank Polska gwarantuje jego odkup. Jeśli klient zdecyduje się na zachowanie samochodu, to może go zatrzymać w ramach spłaty jednorazowej lub rozłożonej na raty. AutoCredit jest dostępny już od 0% do 30%. Klienci mogą wybrać dogodny okres kredytowania (36 lub 48 miesięcy) oraz limit rocznego przebiegu (20 lub 30 tys. km rocznie). Oprocentowanie nominalne wynosi 4,99%.
Klienci mogą również skorzystać z Kredytu Opłacalna Rata. Jest to klasyczny kredyt ratalny z oprocentowaniem 4,99%. Wysokość miesięcznych rat jest dostosowywana do potrzeb i możliwości klienta. Kredyt Opłacalna Rata może trwać od 12 aż do 84 miesięcy. Charakteryzuje się też indywidualnie ustalaną wysokością wkładu własnego (już od 0%).
fot. mat. prasowe
Audi A8 3.0 TDI quattro - tył
Dla przedsiębiorców auto dostępne jest również w promocyjnej ofercie Audi Leasing. W ramach Leasingu Opłacalna Rata klienci mogą wybrać dogodny okres leasingowania (od 24 do 60 miesięcy) oraz wysokość opłaty wstępnej (od 10% do 45%). Dodatkowo indywidualnie ustalana jest wartość wykupu samochodu.
Podsumowanie
Audi A8 stało się jeszcze bardziej komfortowe. I to niekoniecznie dlatego, że do wykończenia wnętrza użyto jeszcze delikatniejszej skóry czy jeszcze bardziej drewnianego drewna. Po prostu, wzrosła ilość opcji indywidualizacji. A czy firmie udało się dogonić Mercedesa Klasy S? Moim zdaniem nie musiała go gonić! Mercedes to auto może trochę w amerykańskim stylu. Duża, wyzywająca kanapa na kołach. Audi, choć równie potężne, jest bardziej zwinne i bardziej dyskretne. Ów dyskretny dotyk luksusu, który gwarantuje, jest równie ważny, jak właściwości trakcyjne. W obu tych elementach Audi zbliża się do perfekcji.
Przeczytaj także:
Urokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)