Volkswagen up! 1.0 75 KM sprawdzi się na co dzień
2014-03-06 12:37
Volkswagen up! 1.0 75 KM © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi
Z zewnątrz…Up! to mieszczuch o typowej dla przedstawicieli segmentu A konstrukcji. Ma 3563 mm długości, 1478 mm wysokości i 1645 mm szerokości. Krótki przód skrywa 3-cylindrowy, żwawy motorek. Dalej jest kabina, która za każdym razem zaskakuje mnie swoją pojemnością. I na końcu zgrabny „kuperek” skrywający największy w segmencie bagażnik. Pierwszy szczegół, różniący trzy auta koncernu to grill. Ten z up!-a, krótko mówiąc, podoba mi się najmniej. Z kolei projektując tył swoim małym autom, styliści najbardziej postarali się przy maluchu z logo VW. Jest po prostu elegancki i stylowy.
fot. mat. prasowe
Volkswagen up! 1.0 75 KM - przód
Z profilu, mały Volkswagen sprawia wrażenie większego niż jest. Szczególnie ten pięciodrzwiowy. Z kolei wersja trzydrzwiowa prezentuje się lepiej, jakby lżej i bardziej… sportowo, choć słowo sportowy przy 75-konnym motorku brzmi raczej jak kiepski dowcip. Okazuje się jednak, że mały nie znaczy słaby. Taka moc radzi sobie całkiem sprawnie z ważącym niewiele ponad 900 kg autem.
fot. mat. prasowe
Volkswagen up! 1.0 75 KM - tył
… i w środku
Wnętrze auta, o czym wspomniałem wyżej, jest bardzo przestronne. Nawet w wersji trzydrzwiowej można bez problemu przewozić cztery dorosłe osoby. I choć nie będą się czuły niczym na sali balowej, to i tak miejsca na nogi, głowę i całą resztę nie zabraknie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen up! 1.0 75 KM - wnętrze
Kabina jest nie tylko obszerna, ale także wygląda bardzo elegancko. Kokpit został wykonany z dobrej jakości plastików ozdobionych lakierem fortepianowym. Niezła jest również tapicerka. Razi jedynie trochę odsłoniętych blach na drzwiach. Ale ten szczegół akurat można przeboleć. Zamiast kilku kawałków plastiku dostajemy bowiem bogate wyposażenie standardowe zapakowane w gustowne i przyjemne dla oka wnętrze.
fot. mat. prasowe
Volkswagen up! 1.0 75 KM - bagażnik
I na koniec tego akapitu, największy „plus dodatni” auta, czyli bagażnik. Ten w up!-ie ma pojemność 251 litrów. To wynik najlepszy w segmencie A. Na pierwszy rzut oka przestrzeń bagażowa wydaje się sporo mniejsza, ale to tylko pozory. Bagażnik w up!-ie ma bowiem swoje drugie dno. A to za sprawą podwójnej podłogi. Po złożeniu półeczki dzielącej przestrzeń bagażową na dwie części, kufer up!-a zyskuje dobre kilkadziesiąt centymetrów głębokości. Z kolei złożenie kanapy powiększa możliwości przewozowe do 959 litrów.
fot. mat. prasowe
Volkswagen up! 1.0 75 KM - tylne fotele
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)