Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium - mały autobus
2014-02-28 13:52
Przeczytaj także: Ford Tourneo Custom 300L 2.2 TDCi Titanium
Ważniejsze w tym modelu Forda jest prowadzenie i silnik. Mimo tego, że samochód waży ponad dwie tony nie przeszkadza mu to w elastycznym przyśpieszaniu i w długiej jeździe. Motor diesla TDCi o pojemności 2,2 litra posiada 155 KM i jest wystarczający, nawet jak na te gabaryty. Oczywiście szkoda przytaczać tutaj osiągi Tourneo, lecz jeżdżąc zgodnie z przepisami polskimi niczego Wam nie braknie. Przytoczę natomiast wartość maksymalnego momentu obrotowego, która wynosi 385 NM i dostępna jest już od 1600 obr/min. To pozwala na żwawe podróżowanie i brak problemów z nudnym włóczeniem się po drodze.
W połączeniu z 6 przełożeniami manualnej skrzyni biegów oraz pewnym układem kierowniczym działa to wszystko nad wyraz dobrze. Drążek zmiany biegów jest umieszczony wysoko pod ręką a poprawna kierownica nie sprawia problemów. Byłem pozytywnie zaskoczony tym faktem, że nawet tak duży samochód może sprawiać przyjemność z jazdy. Oczywiście trudno to porównywać z normalnymi osobówkami, aczkolwiek spodziewałem się straszliwej tragedii.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium - przód
Trudno określić natomiast zawieszenie. Jest ono dosyć miękkie i dobrze spisuje się również w zakrętach. Trzeba jednak uważać, by nie przekroczyć pewnej granicy, która może przysporzyć szybszego bicia serca. Kształt wielkiego pudełka po lodówce nie jest oczywiście aerodynamiczny, co skutkuje sporą podatnością na boczne wiatry. Wniosek z tego taki, że jadąc Fordem Tourneo Custom trzeba trzymać obie rączki na kierownicy.
Okiem przedsiębiorcy
Można zaryzykować stwierdzenie, że Ford Tourneo Custom jest typowym samochodem dla przedsiębiorcy, bo może posłużyć jako mały autobus do przewozu osób. Oprócz tego co już opisałem najlepiej przemawia za tym spalanie tego samochodu. Zamontowany silnik wysokoprężny zużywa spala, jak na taki samochód, śladowe ilości paliwa – średnio ledwie ponad 7 litrów ropy na 100 kilometrów! Razem z 80-litrowym bakiem zapewnia to zasięg ponad 1100 km. Uśmiech z twarzy znika jednak jeśli popatrzymy w cennik Forda. Podstawowa (mniej wydajna) wersja Tourneo Custom kosztuje 144 tysiące złotych, a nasza wersja silnikowa wraz z dodatkami to koszt prawie 160 tysięcy złotych. Nie są to małe kwoty, aczkolwiek Ford oferuje rabaty, a także spore przerwy pomiędzy przeglądami, by skusić klientów.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium - widok z boku
Ford Tourneo Custom to prawdziwy pracownik w eleganckim garniturze. Posłuży wiele lat zarówno wielodzietnym rodzinom, paczce znajomych, jak i konkretnej firmie. Ten mały autobus na szczęście dobrze spisuje się również wówczas, gdy na pokładzie nie ma kompletu osób co czyni go autem na co dzień. Przed początkiem tekstu nie zaryzykowałbym takiego stwierdzenia, więc jestem pozytywnie zaskoczony.
Przeczytaj także:
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Więcej na ten temat:
Ford Tourneo, Ford Tourneo Custom, Ford, testy samochodów, samochody, auta, van
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)