Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium to klasyka
2014-02-25 13:24
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe
Z zewnątrz…Mondeo to klasyka. Od 2007 roku przywykliśmy do tego klasycznego wyglądu. Auto nie może nas już niczym zaskoczyć. Klasyka ma swoje dobre i złe strony. Dobre, bo zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Złe, bo... już zdążyliśmy się przyzwyczaić. Chyba jednak liczba wielbicieli klasyki jest większa. Dlatego prezentowany Ford ciągle wygrywa. Jest zarówno popularnym przedstawicielem klasy średniej, jak i atrakcyjnym stylistycznie autem. To na pewno pierwsze Mondeo, za którym oglądali się przechodnie. Jednak nie tylko uroda wyróżnia auto na tle konkurencji. Jego głównym atrybutem jest ponadprzeciętna pojemność. Nikt inny w tej klasie i w segmencie D nie oferuje tak przestronnego samochodu.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - widok z boku
… i w środku
We wnętrzu też już nic nie zaskakuje. Ale, pomimo kilku lat jakie minęły od ostatniego face liftingu, testowana wersja ciągle prezentuje się dobrze. Bardzo wygodne fotele i kanapa tylna. Doskonałej jakości materiały tapicerskie i elementy skórzane. Cała konsola centralna to bardzo dobre gatunkowo tworzywo. Elegancko wyglądają srebrzyste wstawki w stylu szczotkowanego aluminium.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - wnętrze
Kształt deski rozdzielczej, tak jak i całe wnętrze, to raczej klasyka niż awangarda. Pomimo bardzo bogatego wyposażenia, udało się nie przesadzić z ilością przycisków na konsoli centralnej. Dzięki temu dość szybko wiemy, co do czego i po co. Projektantom widać przyświecała zasada: ergonomia głupcze....
W oswojeniu kokpitu pomaga wielofunkcyjna kierownica – w standardzie w każdej wersji. A od wersji Titanium, zamontowany pośrodku deski, kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego obsługujący oprócz komputera także radio, odtwarzacz CD i MP3, telefon i bluetooth.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - przednie fotele
Dwa łyki arytmetyki
Mondeo to nie największe, ale za to zdecydowanie najobszerniejsze kombi w segmencie D. Ma 4837 mm długości, 1886 mm szerokości i 1512 mm długości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm. Auto gotowe do jazdy waży 1575 kg. Ładowność Mondeo Kombi to 715 kg. I na koniec pojemność bagażnika: do linii okien 520 litrów, a po złożeniu siedzeń aż 1600 litrów. Nic więc dziwnego, że auto jest królem flot.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - bagażnik
Technologia
Pod maską testowego auta procował dziarsko 4-cylindrowy, doładowany, 16-zaworowy turbodiesel o pojemności 1997 cm sześciennych. Pełna moc, 163 KM, jednostka osiągała przy 4000 obr./min. Maksymalny moment – 340 Nm – jest dostępny w zakresie od 1750 do 2250 obrotów. W odpowiednim wykorzystaniu mocy silnika pomaga 6-biegowa, manualna skyrznia. Auto według producenta rozpędza się do 220 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - silnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)